שערוריה: אנשי לפיד גירשו עיתונאי חרדי מכנס שערך באשקלון



כתב ושדרן רדיו דרום, אודי דוד בן דוד, הגיע למלון הרלינגטון, שם נערך כנס של יו״ר תנועת ״יש עתיד״. האבטחה בנקום סירבה להכניסו למרות שהוזמן לכנס כמו יתר עיתונאי האיזור. "יש עתיד: הכנס לא מיועד לתקשורת". בן דוד: "יש עתיד נגד חרדים"

אודי דוד בן דוד

עד לאיזו רמת יכולה לרדת תנועת "יש עתיד" והעומד בראשה ח"כ, יאיר לפיד. אמש נערך כנס של המועמד לראשות העיר באשקלון, אבי עייש, בו תומך לפיד.

כל העיתונאים הוזמנו לכנס על ידי המועמד בנוסח קבוע "היום בשמונה בערב מפגש פתוח של תושבי אשקלון על יאיר לפיד. כדאי לבוא, לשמוע ולשאול, כי הוא ידבר על הכל וגם על אשקלון ועל עתידה. אני אהיה שם ולהתראות. אבי עייש" זו ההודעה שקיבלו כתבי האיזור. אז כנראה שהגענו חזרה לימיו האפלים של ח"כ יאיר לפיד ונציגו באשקלון, אבי עייש, שאני בטוח שאם הייתה הנחיה כזו מראש אז גם אבי עייש שחושש מהתקשורות המקומית ואינו שש להתראיין בה, היה שותף מלא לביזיון.

תגובת המפלגה: "הכנסים אינם מיועדים לתקשורת כדי לאפשר שיח פתוח וישיר עם האזרחים כתבים שמעוניינים לסקר את האירוע מוזמנים לתאם מראש עם עם דוברותהמפלגה".  תגובה פחדנית ומבזה את יאיר לפיד ונציגו באשקלון, אבי עייש, שמסבירה מדוע לפיד נופל פעם אחר פעם באמירות ובמעשים שמנהיגים לא נופלים בהם. בנוסף, מארגן הכנס הודה שהיו שם מאות אנשים שצילמו, כמו גם עיתונאים רבים שהוזמנו.

אודי דוד בן דוד אומר בתגובה:

מועמד לראשות העיר, אבי עייש, מטעם יש עתיד, מזמין אותי לאירוע עם יו"ר המפלגה יאיר לפיד. אני מוודא שיש שאלות עיתונאים אומר שכן, מסביר לו שאצליח להגיע באיחור הוא אומר שאין בעיה ואוכל גם להציג שאלות בשלב השאלות.
מתארגן, עוזב הכל. חלק מהעבודה, לפעמים ב 8 בבוקר אתה עם ריח של עשן מהשריפות בעוטף, לפעמים נפגש עם קצינים וחיילים בקניונים והם רוצים לספר לך עוול נוראי ולפעמים כמו היום אירוע מדוגם עם מזגן.
עוזב הכל, 40 דק נסיעה לכל כיוון, יוצא למלון באשקלון, הזמינו את כל התקשורת שקשורה לעיר, איך שמגיע כבר עושה צילום תמונה של השלט בכניסה (עם הכיתוב הכניסה חופשית לכולם ).
עולה לקומה השנייה, בא להכנס ובום... (כאן המקום לציין שבאופן קבוע משתדל ללכת עם כובע וחליפה, גם כשחם. גם כשאתה חרדי וגם כתב צבאי ואזורי, ממשיך בלבוש החסידי. ) 
בחור עם חולצה של יש עתיד ניגש ושואל מי אתה, מציג את עצמי ואז הוא שואל שוב, מי אתה, ושוב מציג את עצמי. עורך דין מוכר מאשקלון שמכיר אותי מעבודתי ניגש אליו גם ואומר לו מי אני. ומצידי מראה לו גם את המיקרופון ( מזכיר שזה לא רלוונטי בכלל כי בשלט כתוב שהאירוע פתוח *לכולם* ורבים צילמו בוידאו בניידים ) ואז הוא שואל מה זה ביד שלך? ( כאן כבר הבנתי שקורה משהו ממש חריג. אדם שמסתובב עם לפיד ולא יודע מה זה מיקרופון, *מדהים*) אומר לו מיקרופון ואז הוא שואל מאיפה אתה - מסביר לו, רדיו דרום, תראה זה גם כתוב כאן על המיקרופון. העו"ד שהיה לידי כבר נבוך לגמרי בשבילי מהסיטואציה ההזויה. ניגשים בזמן הזה עוד 2 אנשים עם חולצת יש עתיד, הכל היה כל כך בשקט שהאנשים בפנים המשיכו לשמוע את לפיד כשהוא מרצה בפניהם.
אחד מהם הולך וחוזר ואומר לי שהדובר של יש עתיד ידבר איתי. (כבר יותר מ5 דקות של פאדיחות בכניסה ) התקשרתי אליו והוא אמר לי שלא יאשרו לתת לי להקליט את הדברים של לפיד... מבינים? אירוע שהזמינו אליו תקשורת, ומאות אנשים ולי יהיה איסור להקליט. אז טוב. מכיר את הדובר וברור לי שהיתה יד מכוונת בסיפור, אז "יש עתיד" לא נגד חרדים? (כן חרדי שלומד תורה, עובד ב 2 עבודות, קצין במילואים נשוי ואבא ל4 ילדים חמודים במקביל )".
"לפיד הוא דמגוג בלירה" אומר אדם שנכח במקום וראה את ההתרחשות סביב כתב הרדיו, בן דוד. "מי שיפגע  מזה הוא אבי עייש, שלפיד הוא פטרונו וגרם לו נזק פוליטי. החלטתי אחרי דברי לפיד שלא אתמוך גם באבי עייש".

אדם שתומך פוליטית "בליכוד" ועוזר לאבי עייש אמר" מבחינתי, לפיד מסוכן למדינת ישראל ולכן תמיכתו באבי עייש נפגעת. אני שוקל את המשך דרכי איתו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה