״פה להישאר": ראש העיר המושעה של אשקלון לא מתרגש מהאישום נגדו



מאת: יניר יגנה- וואלה
אחרי שהצהיר כי בכוונתו להתמודד פעם נוספת על הכיסא שממנו הושעה, התקיים באשקלון כנס תמיכה באיתמר שמעוני שהבטיח: "ננצח במשפט - ואת הבחירות". האולם היה מלא עד אפס מקום בפעילים - ואף בנציגות מהממשלה. "הוא המלך שלנו", אמר אחד הנוכחים בקהל

אשקלונט

יום ראשון החל עבור ראש העיר המושעה של אשקלון בבית משפה חוזי בתל אביב, אך הסתיים בכנס פעילים ב"אולמי טליה". כבר החל מהשעה 19:00 החלו להצטבר הפקקים בדרך לאולם, הסמוך לאזור התעשייה בעיר, והעובדים עבדו קשה כדי להזיז את הכיסאות הלוך וחזור עד שלכולם היה מקום - כ-1,500 תושבי אשקלון שנאלצו להצטופף ובהם עולים מברית המועצות, מצרפת ומהעדה האתיופית. כולם הגיעו כדי להריע ל"כוכב" שחזר: איתמר שמעוני.

האולם היה מלא עד אפס מקום והמארגנים החליטו להוסיף עשרות כסאות, בנוסף למקרן שהוצב בחצר האולם עבור מי שנשאר בחוץ. לא כתב האישום שהוגש נגדו - שבמרכזו עבירות שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות מס - ואף לא עד המדינה משכנעים את התומכים שהשתתפו בכנס. הם מאמינים בחפותו וממשיכים להעריך את שמעוני - ואף להעריץ אותו.

בין הנוכחים היה גם שר התחבורה ישראל כץ, שהגיע אפילו לפני שמעוני עצמו, וכמוהו גם ח"כ יואב קיש (הליכוד). בתחילת האירוע ניסה המנחה לקיים דיאלוג עם הקהל, ללא הצלחה רבה, ואפילו הזמר שהופיע במקום לא הצליח לעורר את הנוכחים יותר מדי.

לבסוף הגיע שמעוני באיחור אופנתי כשהוא מלווה באשתו רויטל. הקהל נעמד בפניו כשברקע התנגן הסלוגן של מערכת הבחירות, וה"רוקסטאר" של מחוז הדרום רקד עם בוחריו, חיבק כל אחד מהם ולא פסח על אף נשיקה שיכל לתת.

"הפרשה לא מעניינת אותנו, אנחנו מאמינים בו"

את היום, שבסופו התקיים כנס הפעילים, החל שמעוני בבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבו מסר עד המדינה בפרשה את עדותו. מקורביו של שמעוני טוענים כי העד לא סיפק את סחורה, ואילו יריביו טוענים ההפך.

בשבוע שעבר, לאחר שהתלבט והתייעץ בנושא, הצהיר שמעוני כי הוא רוצה לחזור לכיסא שעליו ישב עד לפני שנה - ולהתמודד על ראשות העיר. מאז הכרזתו המערכת הפוליטית המקומית נכנסה לסחרור, כשהוא נחשב למועמד המוביל מול כל ששת המועמדים האחרים.

אחד מהנוכחים בקהל אמר: "מי זה בכלל עד המדינה? שמעוני הוא המלך שלנו, ראש העיר הכי טוב שהיה פה מאז ומעולם. החינוך פרח בתקופתו, חופי הים נוקו מעבריינים ששלטו שם, העיר שינתה את פניה. הוא ייבחר שוב, פרשת השחיתות לא מעניינת אותנו, אנחנו מאמינים בו".

בראש הנואמים היה השר כץ, שבין היתר הילל את מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וזכה למחיאות כפיים. אחר כך תיאר את יחסיו עם שמעוני לאורך השנים ופנה אליו ישירות: "איתמר, אני יודע שאתה עובר מסלול קשה. אני יודע שאתה תצא ממנו, אני בטוח שתצא מחוזק. כל הקהל מגיע כי הוא נותן בך אמון ורוצה לראות אותך ממשיך ומצעיד את העיר אשקלון קדימה".

כששמעוני עלה לבמה חבורת צעירים צעקה בקול "איתמר, איתמר" והקהל אחריהם. ראש העיר המושעה הודה לכולם ובעיקר לאשתו ולבני משפחתו ופנה לכל המגזרים בשפתם: לאתיופים באמהרית, ליוצאי ברית המועצות ברוסית ולצרפתים בצרפתית.

יש באשקלון מי שסבורים שאם שמעוני ייבחר הוא יושעה פעם נוספת, כך שמס' 2 ברשימתו ייבחר להיות ראש העיר בפועל. שמעוני התייחס בדבריו למצבו המשפטי - "אני פה בשביל להישאר", אמר בנאומו. הוא הוסיף: "אני צריך לדבר מלב אל לב. הייתה לי התלבטות אם להתמודד שוב. היו שלושה מישורים שבדקתי - המשפטי, הציבורי והמשפחתי שלי בבית. אני שומע כל מיני רעש וקשקשת ברשת שאומרים ש'אם איתמר ייבחר', ראש העיר יהיה מספר 2'. אז אני רוצה לומר חד משמעית: בעזרת השם ננצח את הבחירות, ננצח את המשפט ואני אנווט את העיר ואוביל אותה ביד רמה".

בסופו של דבר, עתידו נותר בגדר סימן שאלה. יחד עם זאת, לפחות בעיניי התושבים באולם המלא - שמעוני כאן ובגדול.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה