נוסף על כל הצרות יש עברייני שייט



שוטרי יחידת השיטור הימי במשטרת ישראל עסוקים במהלך חודשי הקיץ בעיקר במלאכת הצלת חיים, בין עם בפעולות חילוץ וסיוע לכלי שייט רבים בים התיכון, מפרץ אילת ובכנרת, ובין עם בפעולות סריקה לאיתור נעדרים במקומות אלו. בנוסף, עוסקים שוטרי היחידה אף באכיפה נוקשה לעיתים כנגד משיטי כלי שייט המפרים את חוקי השייט ומעצם כך מסכנים ממש את הציבור בחופי הרחצה וכמובן את אלו השטים עמם

משטרת ישראל

שוטרי יחידת השיטור הימי במשטרת ישראל עסוקים במהלך חודשי הקיץ בעיקר במלאכת הצלת חיים, בין עם בפעולות חילוץ וסיוע לכלי שייט רבים בים התיכון, מפרץ אילת ובכנרת, ובין עם בפעולות סריקה לאיתור נעדרים במקומות אלו. בנוסף, עוסקים שוטרי היחידה אף באכיפה נוקשה לעיתים כנגד משיטי כלי שייט המפרים את חוקי השייט ומעצם כך מסכנים ממש את הציבור בחופי הרחצה וכמובן את אלו השטים עמם.

במהלך סוף השבוע האחרון, כבכל תקופת הקיץ, עסקו שוטרי יחידת השיטור הימי במרחב לכיש פרט לאירועי חילוץ ימיים גם באכיפה מוגברת כנגד עבירות שייט. במהלך פעילותם אתמול (שבת) הבחינו השוטרים באופנועי ים שביצעו עבירות. ספינת המשטרה הפליגה לעברם במטרה לחדול את מעשיהם וכאשר אלה הבחינו בספינה המשטרתית, ברחו האופנועים לכיוון חוף חופית באשקלון ועלו על החוף תוך שהמשיטים על גבי אופנועי הים לא שעו לקריאות השוטרים וניסו להימלט מהמקום.
שוטר יס"מ לכיש שהיה על החוף עיכב אותם עד הגעת כוחות רכובים של השיטור הימי וניידות תחנת המשטרה באשקלון שהגיעו למקום והובילו את המשיטים להמשך טיפול בבסיס השיטור הימי. כנגדם מיוחסות עבירות חמורות של השתוללות בקרבת החוף, השטה ללא רישיון וללא כושר שייט ("מבחן רישוי") ובשל כך נאכפו ונרשמו נגדם דו"חות קנס בסכום של אלפי שקלים.

במשטרה ציינו כי כלל יחידותיה, ביבשה ובים, ימשיכו באכיפה בלתי מתפשרת כנגד עבירות המסכנות את ביטחון ושלום הציבור, לרבות עבירות שייט המסכנות את הרוחצים והנופשים בחופי הרחצה. *"מדובר בעבירות בריונות של ממש הפוגעות בתחושת הביטחון של ציבור נורמטיבי שמבקש ליהנות במקום. נפעל בכל דרך, גם בסיוע אווירי לו יידרש, על מנת לאפשר זאת לאותו אזרח שומר חוק ונגד אלו שבוחרים לסכנו"*, כך נמסר.

*קרדיט דוברות המשטרה*

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה