״מספטמבר לא הייתה גישה למצלמות״



פרשת ההתעללות, זכות הדיבור להורים לילדים בגן, שבו יש חשד על ״התעלות בחסרי ישע״. היום הוארך המעצרה של הגננת עד יום שני הבא. ההורים מבקשים לשמור על אנונימיות ולא לפרסם את שמם. בשיחה עם כתבת ״ישראל היום״ ניקי גוטמן

אשקלונט

ההורים ההמומים הגיעו לגן באשקלון שנסגר בעקבות מעצרה של בעלת הגן החשודה בהתעללות בילדים לאסוף את ילדיהם. אחת האמהות אמרה לישראל היום שהיא מתקשה לעכל את הדברים: "אני לא יודעת מה קורה, שמענו על המעצר דרך הפייסבוק, אני צריכה לבדוק את זה. יש פה סייעות שהיו עם הילדים והודיעו לנו שהגן נסגר, באנו לאסוף את הילדים".

אלון (שם בדוי) בא לאסוף את הילדה שלו בת השנתיים שכבר שנה וחצי נמצאת בגן: " הילדה בת שנתיים וחודשיים. הייתי בעבודה אשתי התקשרה אמרה שיש התעללות ובעלה של הגננת התקשר אליי ואמר שסוגרים את הגן. רצתי לפה מהר, חשבתי שקרה משהו לילדה שלי. לפני חצי שנה הייתה פה סייעת והיה להם סיפור דומה הייתה אחת האמהות פרסמה בקבוצת פייסבוק שאחת שהייתה התעללות בגן. ילדים זה לא חפץ הורים שולחים את הילדים שלהם כדי שיטפלו בהם. לפני חצי שנה עוד היה אפשר להסתכל במצלמות, מספטמבר לא הייתה לי גישה למצלמות, הם החליטו לשנות את השם משתמש שאי אפשר יהיה להיכנס. כשעוד אפשר היה לראות ראיתי שהילדה שלי ישנה שנת צהריים ובעלה של הגננת העיף אותה מהרגליים במקום להזיז אותה בצורה עדינה. חשבתי להוציא אותה אבל חשבנו שאולי לא ראינו טוב, אולי מקרה חד פעמי ולא הסתכלנו על זה בצורה נכונה אבל הנה ראינו שהגננת שוב נעצרה". לגבי החלטת השופט שלא לפרסם את שם בעלת הגן ואת שם הגן אלון אמר שזאת החלטה מעוררת תמיהה : "היה צריך לסגור את הגן ולפרסם את השם של הגן והגננת היא כבר הורשעה בעבר ופשוט פתחה את הגן ורק שינתה את השם, לא יתכן שמגנים עליה במקום להגן על הציבור".

אמא שבנה היה בגן כשהיה בן שנה וחצי ולטענתה עבר התעללות על ידי אחת הסייעות (לא על ידי בעלת הגן) ספרה לישראל היום שבעקבות המקרה הוציאה את בנה מהגן: "ידעתי שזה יקרה הילד שלי היה פה שנה שעברה, יש מצלמות שאפשר לראות כל היום מה קורה ועקבתי וראיתי במצלמה שמרימים אותו ביד אחת ומעיפים לצד שני. התקשרתי לגננת מיד לספר לה על מה שראיתי והיא אמרה לי שלא ראיתי טוב ושכנראה הילד שלי דרך על תינו אז הזזי אותו. אחרי המקרה ישר הוצאתי אותו מהגן, הוא היה שם רק שבועיים ובסמן שהיה שם הוא היה נורא מפוחד, הוא ילד מאוד שמח בכללי. ניסיתי להתריע על כך בפני אמא נוספת שהבן שלה היה בגן, זה היה צפוי שזה יקרה. אם ההורים לא יבינו וישאירו את הילדים שלהם בגן זה יהיה רע מאוד. הבעל שלה הוא הנהג של ההסעות וראיתי במצלמה שהוא גם היה עם הילדים בחצר לפעמים. אני מזועזעת מזה! באתי לפה במיוחד לראות שזה הגן המדובר ואני בהלם. היא לא צריכה לעבוד עם ילדים וגם לא המטפלות שלה. כשספרתי לה על האירוע שהיה עם המטפלת והבן שלי היא גוננה עליה. האמהות האחרות כנראה לא מתעסקות עם המצלמות ואין להן זמן לראות ולכן אולי לא שמו לב. זה ממש נורא שכל אחד יכול לפתוח גן פרטי ואין פיקוח בכלל ועוד יותר מזעזע שהגן הזה עדיין עובד לאחר שבמלת הגן כבר הורשעה. צריך להזהיר את כל ההורים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה