טיל גראד פגע לפנות בוקר בבאר שבע - צה"ל תוקף ברצועה



הסלמה בדרום: טיל גראד פגע לפנות בבית בו שהו אם ובנותיה. לפני הפגיעה נשמעה אזעקת צבע אדום. מדובר בירי ראשון מזה חודשים לבירת הנגב, ולא ברור מדוע לא פעלה כיפת ברזל

הפגיעה הישירה בבית בבאר שבע

אזעקה נשמעה ב-3:39 הלילה (יום ד') בבאר שבע וביישובים נוספים בנגב, לאחר שזוהה שיגור משטח רצועת עזה לשטח ישראל. רקטה ששוגרה מעזה גרמה לנזק כבד לבית בבאר שבע והוא בסכנת קריסה. שבעה בני אדם לקו בחרדה, ובהם אם ושלושת ילדיה שהיו בבית שנפגע. לבית החולים סורוקה פונו גם שלושה בני אדם שנחבלו קלות במהלך ריצה למרחב מוגן.

צה"ל מסר כי זוהה שיגור מהרצועה, אם אכן רקטה היא זו שפגעה הלילה בבית באר שבע, היא הראשונה שפגעה בעיר זה יותר מארבע שנים. בהמשך מסר צה"ל כי מבדיקה נוספת התברר כי באירוע היה שיגור נוסף, לכיוון הים, כנראה ירי שכוון לאזור לכיש.

לאחר הערכת מצב, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' הורה לא לקיים את הלימודים בעיר. בחלק מישובי העוטף יחלו הלימודים בשעה 10 בבוקר, זאת לאור הוראת הצבא.

בעקבות ירי הגראד, צה"ל החל לתקוף הבוקר מטרות מחבלים ברצועה. כוחות ההצלה העלו את רמת הכוננות באשקלון.

לפי שעה אין הנחיות מיוחדות של הרשויות לגבי אשקלון והסביבה והלימודים במוסדות החינוך יתקיימו כסדרן.

עדכונים:


הלילה נורו 2 טילים מרצועת עזה לעבר הדרום. טיל אחד נפל בים וטיל נוסף פגע פגיעה ישירה בדירה בבאר שבע. כתוצאה 6 נפגעים פונו לביה״ח סורוקה. 3 מהם סובלים מחבלות קלות ושלושה נפגעי חרדה. מטופלים במלר״ד.

• ‏פרסום ראשון של צחי דבוש בגלי צה״ל: בשל ההסלמה בדרום הרמטכ״ל רב אלוף גדי איזנקוט יצא חזרה לישראל מניו יורק לפני זמן קצר וביטל את פגישותיו עם ניקי היילי שגרירת ארצות הברית באי״ם ושגריר ישראל באו״ם דני דנון.

• שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה לפני זמן קצר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה ל-3 מיילים ימיים בלבד. החלטת שר הביטחון התקבלה בעקבות ירי הרקטות הלילה לשטח מדינת ישראל.

• צה"ל: בשעה זו החלו מטוסי קרב של צה״ל בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה. פרטים בהמשך.

עיריית באר שבע: בעקבות פגיעה ישירה של טיל בבית בבאר שבע ולאחר שקיימנו הערכת מצב, לא יתקיימו הלימודים במוסדות החינוך היום, יום רביעי ה-17/10/18. בהמשך היום, נעדכן בהתאם להתפתחויות.

• מוא״ז שדות נגב: לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר מול הצבא, הוחלט כי כל מוסדות החינוך: מעונות יום, גני ילדים ובתי הספר והמסגרות השונות במועצה יחלו בשלב זה לפעול החל מהשעה 10.00 בבוקר. במידה ויהיו התפתחויות ועידכונים נוספים נעדכן אתכם מיד. לידיעתכם, הקו החם במועצה עובד 24 שעות ביממה ובכל תחושה של מצוקה ניתן להתקשר ולקבל סיוע בטלפון: 089941091

• עיריית שדרות: לאור הנחיות הצבא, הלימודים בכל מוסדות החינוך, כולל מעונות והחינוך המיוחד, יתחילו היום, יום רביעי, 17/10/18, בשעה 10:00. אגף החינוך דואג לתיאום מול חברת ההסעות. נזכיר, שמרכז חוסן ומוקד מידע ושירות לתושב לשירותכם לכל צורך שעולה בטלפון 8516*.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה