צחוק מהחוק: 8 חודשי עבודות שרות לגננת שהתעללה בפעוט



ענת חולתא, סגנית נשיא בית המשפט השלום באשקלון, גזרה את דינה של מנהלת גן הילדים ״לגעת בטבע״, שולמית צרפתי, אחרי שהרשיעה אותה בעבירה של תקיפת פעוט, למרות שעמד נגדה עונש מאסר על תנאי

אשקלונט

בהכרעת הדין נקבע, כי הנאשמת תקפה את הקטין בעת ארוחת הבוקר בגן : הרימה את הקטין והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה. הקטין החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. הנאשמת צעקה עליו ובתגובה אחזה ביד אחת בשערו ומשכה את ראשו לאחר ובידה השנייה הכתה אותו מספר פעמים על פיו.

במקרה זה, עתרה המאשימה להפעיל את העונש המותנה בחפיפה חלקית ובכך הביעה עמדה מקלה בעמדתה העונשית -  עמדתה העונשית של המאשימה מהווה שיקול מרכזי בגזירת הדין ובית המשפט לא יחמיר עם הנאשמת בהפעלת התנאי מעבר לעתירת המאשימה.

שיקול נוסף לעניין זה הוא, כי נוכח גילה של הנאשמת ומצבה הרפואי, הטלת עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח יגרום לנאשמת סבל ונזק בריאותי לא מבוטל, העולה על התועלת הצפויה ממנו בשלב הזה. בית המשפט גם ציין כי "אכן, בעניין זה התועלת הצפויה מהטלת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח היא בעיקר תועלת ציבורית, בהרתעת הרבים והבעת הסלידה הבלתי מתפשרת מחזרת הנאשמת על מעשה דומה שבו הורשעה בעבר. בבחינת התועלת הציבורית הכללית, אל מול עניינה הפרטי של הנאשמת, אשר כפי שנמסר לא תשוב עוד לעסוק בעיסוק דומה, בית המשפט מחליט, בסופו של יום, לנקוט במידת הרחמים.

״לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים כמפורט לעיל אני מטילה על הנאשמת את העונשים הבאים:

1. 4 חודשי  מאסר, שירוצו בעבודות שירות.
2. הפעלת עונש מאסר מותנה בן 6 חודשים שהוטל על הנאשמת במסגרת ת"פ 6519-08-14 ביום 1.3.16, כך שארבעה חודשים מתוכם ירוצו במצטבר לעונש אשר הוטל על הנאשמת בתיק זה, וחודשיים ירוצו בחופף.

בסה"כ תרצה הנאשמת 8 חודשי מאסר בעבודות שירו

בהתאם לחוות דעת הממונה, הנאשמת תבצע את עבודות השירות בעמותת ניר דוד אבי באשקלון בימים א'-ה' במשך 8.5 שעות עבודה יומיות. 

הנאשמת תתייצב לריצוי המאסר ביום  13.6.21 בשעה 08:00 במפקדת גוש דרום של שב"ס ביחידה לעבודות השירות, אלא אם הממונה על עבודות השירות יודיע לה על מועד תחילה אחר.

מוסבר לנאשמת, כי עליה לעמוד בתנאי העבודה, וכי כל הפרה של תנאי עבודות השירות עלולה להביא להפסקה מנהלית של העבודות ולריצוי יתרת התקופה במאסר ממש.

3. מאסר על תנאי לתקופה של 3 חודשים.

המאסר המותנה יופעל אם תוך תקופה של 3 שנים מהיום תעבור הנאשמת עבירת אלימות כלפי קטין או חסר ישע.  

4. הנאשמת תשלם פיצוי בסך של 3,000 ₪ לנפגע העבירה, באמצעות הוריו.

הפיצוי יופקד בקופת בית המשפט בתוך 90 יום ויועבר להורי נפגע העבירה בהתאם לפרטים שתמסור המאשימה למזכירות בית המשפט״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה