לקראת החורף הישראלי יוצא קיבוץ יד מרדכי בפעילות לכל המשפחה



בכל חודש בשבת הראשונה יפתח קיבוץ יד מרדכי את שעריו לפעילות חמימה ומתוקה לכל המשפחה שכוללת חוויה מלאה בדבש וסיפורים מימי קום המדינה

תיירות יד מרדכי

מה מחכה לכם ?

נקודת ההתחלה של הסיור היא בבית הדבורה והדבש שבו יצפו המבקרים בדבוראי לבוש בחליפה מיוחדת שיציג את עבודתן של הדבורים בסביבתן הטבעית. הכוורת שנמצאת מאחורי חלון זכוכית מיוחד ואטום מספקת למבקרים הצצה לתהליך הפקת הדבש מתחילתו ומקומן הטבעי של הדבורים. בסוף הסיור בבית הדבורה והדבש יטעמו המבקרים דבש טרי ויכינו נרות מדונג דבורים. לאחר מכן ימשיכו בסיור על טרקטור בשבילי הקיבוץ. במהלך הסיור על הטרקטור הקיבוצי יחשפו המבקרים לסיפור שמאחורי ענפי החקלאות השונים , המוצרים שמפיק הקיבוץ וסיפורו הייחודי של קיבוץ יד-מרדכי.

בבית הקיבוץ של פעם ייחשפו המבקרים לחיים בקיבוץ בראשית דרכו – יבקרו בחדר הילדים וגן החול, יראו את כלי העבודה ופריטי חדר האוכל הקיבוצי שהיו חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של חברי הקיבוץ ויישמעו את סיפורם מעורר ההשראה של החלוצים הראשונים בקיבוץ! המקום הקסום הזה מאפשר לדורות הצעירים היכרות עם סוג אחר של טכנולוגיה כזו שלא דורשת מטען.

אף ביקור ביד מרדכי לא שלם בלי להגיע לאתר שחזור הקרב! באתר שהוכרז כאתר מורשת לאומית ושודרג באמצעות המועצה לשימור אתרים, ייחשפו המבקרים לסיפור הגבורה של חברי הקיבוץ  ולוחמי הפלמ"ח שלחמו בצבא המצרי בימיה הראשונים של המדינה. לאחר מכן, יוכלו הילדים להתגנב בתעלות הקשר, להתחפר בתעלות ההגנה ולצפות בכלי הנשק איתם הגנו הלוחמים האמיצים על הקיבוץ.

מתי? בשבת ראשונה לכל חודש בין השעות 10:00-14:00

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה