הוראות בטיחות להורים – כך תשמרו על ילדכם מסכנת טביעה



ד"ר אורי בלה, מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן, מספר כי בשבועות האחרונים הגיעו לבית החולים ילדים לאחר שטבעו, ביניהם ילדים בוגרים שהיו בבריכה אך לא היו מיומנים בשחייה וגם פעוטה בת שנתיים שהכניסה את הראש לדלי הספונג'ה. ברוב המקרים מדובר בהיסח דעת וחוסר תשומת לב, מדגיש ד"ר בלה, ולכן חשוב להקפיד על הוראות הבטיחות

depositephoto

אם הילד שלכם עד גיל 5 או גדול יותר אך אינו יודע לשחות, הוא חייב להיות בהשגחה צמודה. זה אומר שאתם צריכים להיות במרחק נגיעה ממנו ובקשר עין. הדבר נכון גם אם הילד לובש מצופים או נעזר בגלגל.

מומלץ לשחות רק במקומות בהם יש נוכחות של מציל, גם בים וגם בבריכה. במקרה של טביעה המציל מוכשר לחלץ מהמים ולבצע פעולות החייאה ראשוניות שהן מצילות חיים.

שימו לב שגם בבית צריך להיזהר. לתינוקות ופעוטות יש ראש כבד ביחס לגוף ולכן פעוט שמתכופף מעל מקור מים עלול להתהפך וליפול לתוכו ובגיל הרך הזה הוא לא ידע כיצד לחלץ את עצמו מהמצב.  אי לכך, הקפידו לרוקן את המים מכל מיכל, דלי, אמבט, גיגית ובריכה מתנפחת שאינם בשימוש ומנעו גישה לכאלה שלא ניתנים לריקון (כמו בריכה פרטית או בורות מים).

כמו כן, בשנים האחרונות אנו עדים לטביעות רבות בבריכות ביתיות. חובה להשגיח על הילדים בזמן שהם בבריכה הביתית וכדאי להוציא את המים מהבריכה או לדאוג שתהיה מכוסה או מגודרת בזמן שאתם לא נמצאים לידה כי הילדים עשויים להגיע למים בלעדיכם וזה מתכון לאסון.

צוות חדר מיון ילדים בקפלן מאחל קיץ כיפי, צונן ובטוח להורים ולילדים. שמרו על עצמכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה