אבחון הפרעות קשב וריכוז



הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית הפוגעת בילדים ובמבוגרים כאחד. התסמינים העיקריים של ADHD הם חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. אבחנה של ADHD נעשית בדרך כלל על ידי איש מקצוע בתחום הנוירולוגיה או בתחום בריאות הנפש, כגון פסיכולוג או פסיכיאטר, על סמך הערכה מקיפה הכוללת היסטוריה רפואית, בדיקה גופנית והערכות שונות, כגון סולמות דירוג ומבחנים קוגניטיביים. בנוסף, יש לעמוד בקריטריונים של המדריך האבחוני והסטטיסטי של הפרעות נפשיות, מהדורה חמישית (DSM-5) עבור ADHD.

קרדיט תמונה FREEPIK

מהם התסמינים להפרעות קשב וריכוז

התסמינים העיקריים של ADHD הם חוסר קשב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. תסמיני חוסר תשומת לב כוללים קושי להתמקד, הסחת דעת בקלות, שכחה וחוסר ארגון. תסמיני היפראקטיביות כוללים התפרעות, חוסר שקט וקושי לשבת בשקט. תסמיני אימפולסיביות כוללים פעולה על פי דחף, הפרעה של אחרים ופעולה בלי לחשוב. תסמינים אלו עלולים לגרום לפגיעה משמעותית בחיי היומיום של אדם, כולל קשיים בלימודים או בעבודה, במערכות יחסים, קושי רגשי ופגיעה בהערכה העצמית. הפרעת קשב וריכוז יכולה להופיע בצורה שונה אצל אנשים שונים ויכולה להשתנות בחומרתה. חשוב לציין שהפרעת קשב וריכוז היא הפרעה מורכבת, ומצבים אחרים עלולים להתרחש איתה, כמו חרדה, דיכאון והפרעות למידה. אבחון מדויק על ידי איש מקצוע מוסמך, כגון פסיכולוג או פסיכיאטר, חשוב לקביעת הטיפול המתאים.

הפרעת קשב וריכוז – דרכי טיפול

טיפול בהפרעת קשב וריכוז (ADHD) כולל בדרך כלל שילוב של תרופות וטיפול התנהגותי.

  • טיפול תרופתי הוא טיפול נפוץ בהפרעות קשב וריכוז ויכול לכלול תרופות ממריצות כגון ריטלין וקונצרטה, אשר הוכחו כיעילות בהפחתת תסמינים של חוסר תשומת לב והיפראקטיביות.
  • טיפול התנהגותי הוא מרכיב חשוב נוסף בטיפול בהפרעות קשב וריכוז. זה יכול לכלול טיפול הורים ומשפחתי, שיכול לעזור להורים ללמוד כיצד לנהל את הסימפטומים וההתנהגות של ילדם בבית. טיפול התנהגותי יכול לכלול גם אימון במיומנויות חברתיות, שיכול לעזור לאנשים עם ADHD ללמוד כיצד לקיים אינטראקציה עם אחרים ולשפר את מערכות היחסים שלהם.
  • כאחד. פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לשפר תסמינים של חוסר תשומת לב, היפראקטיביות ואימפולסיביות, כמו גם לשפר את הבריאות הגופנית והנפשית הכללית.

מרפאת קשב וריכוז

ניתן לפנות למרפאת קשב וריכוז שבהן ניתן לבצע את תהליך האבחון המלא באמצעות מבחנים יעודיים שונים ועד לבניית תוכנית טיפול. במרפאת הקשב וריכוז "באלנס"  שבגני תקווה, בבעלותה של ד"ר שרון צחורי, רופאת ילדים ומתבגרים, קיים גם צוות של מדריכות הורים ופסיכיאטרים בעלי מומחיות בתחום הפרעות קשב וריכוז ושנותנים מענה כחלק מטיפול הוליסטי לקבלת מצב רגוע ומאוזן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה