אביזרי בטיחות לשיפור מידת הבטיחות בדרכים בסביבת הבית או מקום העבודה



בסביבתנו הקרובה, בפרט בסביבת אזור המגורים או העבודה שלנו, כולנו לבטח נשמח ליצור אזור בטיחותי יותר מבחינת תעבורה של כלי רכב. זה נכון לגבי הרחוב בו אנו מתגוררים, החניון או אזור החניה שבסמוך לבניין, אזורי החנייה והכבישים שבקרבת בתי הספר של הילדים או מקום העבודה שלנו וכיוצ"ב. באמצעות כמה אביזרי בטיחות יחסית פשוטים אך מאוד שימושיים, ניתן ליצור סביבה בטוחה יותר אשר תציל חיים ותסייע למנוע תאונות ופציעות מיותרות.

 אילו אביזרי בטיחות יחסית פשוטים, זולים, נוחים להתקנה ונגישים לכולנו ניתן למצוא ולרכוש כיום, אשר באמת יעשו שינוי וישפיעו על מידת הבטיחות בדרכים בקרבת האזורים בהם אנו וילדינו מבלים את מרבית זמנינו (סביבת המגורים, העבודה, בתי הספר וכד')? הנה כמה הצעות מצוינות שכדאי להכיר ולשקול מקרוב:

פסי האטה

פסי האטה , או בשמם העממי והמוכר יותר – "באמפרים", ניתן לקנות ולהתקין לבד (או יחד עם שכנים ודיירים אחרים), ולא רק לחכות שבעירייה יועילו בטובם לעשות זאת עבורנו. הכוונה אינה ל"באמפרים" מסוג הגבשושיות הגדולות בכביש, שניתן למצוא במושבים ויישובים קטנים רבים. הכוונה כאן היא לאותם פסי האטה חדישים מפלסטיק או מגומי, בצבעים צהוב ושחור לרוב, אותם ניתן כים לרכוש ולהתקין באזורים שונים בכביש ובחניה/חניון. ניתן למצוא פסי האטה שכאלו בעוביים ובגדלים שונים, המיועדים להאט את כלי הרכב העוברים למהירויות מינימאליות של עשרה או עשרים קמ"ש.

אפילו כמה פסי האטה פשוטים שכאלו יכולים להפוך את סביבת החניון, בית הספר או הרחוב הקטן שלנו לבטיחותיים הרבה יותר עבורנו ועבור ילדינו.

קרדיט לתמונות: שרפים מערכות מיגון

מראה פנורמית

אביזר בטיחות שימושי זה נועד לפתור את הבעיה המסוכנת של שדה ראייה מוגבל, הקיימת בצמתים רבות ובמקומות יחסית קטנים וצפופים בהם אין דרך לראות את הרכבים (או הולכי הרגל) המגיעים לכיוונינו מצדדים שונים.

ניתן למצוא כיום מראה פנורמית בנקודות רבות באינספור חניונים, למשל, כמו גם בצמתים ברחובות קטנים בהם צמחייה או מבנים מסוימים יוצרים שדה ראייה מוגבל ביותר.

אביזר פשוט המספק פתרון טכני מצוין ויעיל למקומות בהם עלולה להיווצר בעיה בטיחותית משמעותית.

מעצור חניה

בחניונים (או חניות פתוחות) משתמשים באביזר בטיחות זה על מנת לתחום את מקומות החניה, להבטיח כי הרכבים החונים לא יחרגו קדימה מהמקום המוקצה להם וגם כי לא ייתקעו בקירות או ברכבים שממול. מעצור חניה לרכב עשוי לרוב גם כן מגומי או פלסטיק, צבוע בצבעים בולטים (צהוב ושחור) וניתן להתקינו בקלות ובמהירות בכל מקום בחנייה בו רוצים לעצור את הרכב מלהתקדם יתר על המידה. מסייע לשמור על הסדר בחניונים ואזורי חניה פתוחים, ועל הרכבים והולכי הרגל גם יחד.

קרדיט לתמונות: שרפים מערכות מיגון

 

אלו הן רק כמה דוגמאות עיקריות לאביזרי בטיחות נגישים ופשוטים לקנייה ולהתקנה, אשר עושים הבדל עצום במידת הבטיחות בדרכים המאפיינת את סביבת המגורים שלנו, הלימודים של הילדים שלנו או כל אזור אחר בו נדרש לשפר את מערך הבטיחות הקיים. בהחלט שווה בדיקה.

 קרדיט לתמונות: שרפים מערכות מיגון

המאמר באדיבות חברת שרפים מערכות מיגון

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה