אהבה בדרכים: שישה מקומות רומנטיים במיוחד לטיול בארץ



אם ולנטיין דיי הוא מבחינתכם תירוץ מעולה לצאת לטיול זוגי מחוץ לעיר - נשאר לכם רק לבחור לאן לנסוע השנה. כדי להקל עליכם, ריכזנו עבורכם את המקומות הרומנטיים ביותר

מחפשים רעיון לדייט ראשון מרשים במיוחד? מתחשק לכם להתרענן ולצאת לבלות מחוץ לעיר? לכבוד הוולנטיין דיי שנחגוג ב-14 בפברואר, בחרנו שישה מקומות רומנטיים ומיוחדים ברחבי ישראל. מה נשאר לכם לעשות? לבחור אחד, למלא דלק - או להטעין את הסוללה - של הרכב, לארוז סל פיקניק, ולוודא שבתא הכפפות יש את כל מה שהוא אמנם פחות רומנטי אבל חשוב: סוכריות מנטה, חבילת טישו, מסיכות ספייר, כל הרישיונות ופוליסת ביטוח מקיף לרכב. ווידאתם הכל? התלבשתם בהתאם למזג האויר? מעולה! הגיע הזמן לכוון את הווייז ולצאת לדרך.  

שקיעה דבשתית

למצפה רמון יש קסם מיוחד, ולשקיעות בהר גמל, אשר נמצא מערבית לה קסם בל יתואר. הר גמל צופה על מכתש רמון ועליו תוכלו להשקיף ממרפסת התצפית - שהנוף ממנה הוא הבונוס למי שסיים את ההעפלה בשביל התלול. אבל ההצגה הטובה ביותר היא בשעת השקיעה, שאת קסמה תיאר העיתונאי דובי זכאי ממש כך: ”ראשית הביטו מזרחה, שם משתקפים גווני האדום והסגול של השמש השוקעת בקירות המכתש, ורגע לאחר מכן הביטו מזרחה וראו את השמש צונחת אל מעבר לאופק ומותירה אותנו בעלטה, עם שמים זרועי כוכבים.”

shutterstock

שקיעה ורודה על הקשתות

מסע רגלי קצר ברמת אדמית שבגליל העליון, יוביל אתכם למערת הקשת, המערה היחידה מסוגה בארץ שאין לה גג מלא. אלפי שנים אחרי קריסת המערה שעמדה במקום, הפכה הקשת היפהפייה שנותרה ממנה לנקודת תצפית עוצרת נשימה, עם נוף לים מראש הנקרה דרך המפרץ, ובימים טובים עד לחיפה. אפשר לבלות כמה שעות בכיף במערת הקשת, להנות מפיקניק על אחד הספסלים הפזורים בפינות מבודדות, להתבונן בשקיעה ולצעוד בחזרה לפני החשכה.

טיפ: מומלץ להימנע מביקור בימים של רוחות חזקות.

רומנטיקה בטעם של פעם

אוהבים קשתות? אוהבים לחתור בסירה עם משוט? כוונו את הווייז לעיר רמלה, לבריכת הקשתות העתיקה אשר שוכנת מתחת לרחובות העיר. בריכת הקשתות היא מאגר מים עתיק שנחפר בתקופתו של הארון א-רשיד במאה השמינית, מבנה קשתות מופתי שעומד על תילו עד ימינו. שם תוכלו לצאת לשיט קצר ורומנטי בסירה בין הקשתות, ואם כל השהות מתחת לקרקע עושה לכם חשק לעוף, טפסו למרומי המגדל הלבן שבמתחם, 111 מדרגות ויש לכם נוף מהים עד השומרון.

כוכבים בחוץ

לא בכל מקום ניתן לטייל בלילה, ולא בכל מקום שניתן לטייל בו בלילה, אפשר לטייל כל הזמן - אבל בלילות של ירח מלא (או כמעט) שאין עננים בשמיים, אפשר להנות מטיול לילי בנחל חווארים. המסלול הקצר בן שלושה קילומטרים בלבד, מציע חוויית הליכה קלה, נעימה ורומנטית בין סלעי החוואר של הנחל המחזירים את אור הירח.

המסלול שלכם יתחיל בחניון בור חווארים, ממנו תמשיכו לאורך סימון השבילים הכחול לכיוון דרום מזרח כחצי קילומטר. בפיצול השבילים, המשיכו על השביל הכחול לכיוון הכניסה לערוץ הנחל. המסלול בתוך הערוץ נמשך עוד כשני קילומטרים - ואז יש לכם שתי אפשרויות: לחזור בחזרה, או לעזוב את נחל חווארים בפיצול השבילים כחול-ירוק, ולהמשיך עם הירוק עוד כשני קילומטר לחניון קרקש, וממנו ללכת ברגל בזהירות מאחורי מעקה הבטיחות עד לחניון בור חווארים.

shutterstock

השמש העולה בחפציבה

עד שיפן תפתח שוב את שעריה לתיירים זרים, אתם יכולים להנות מהאווירה הקסומה שבגן היפני בקיבוץ חפציבה. הגן היפני הוא פנינה ירוקה ומלאת שלווה שניתנה לחברי הקיבוץ כמתנה מאנשי תנועת מָקוּיה מיפן, תנועה דתית יפנית, שנוסדה ב-1948, כשאחד מעקרונותיה המרכזיים הוא התמיכה בעם ובמדינת ישראל. שם, אתם מוזמנים להנות מהנוף הירוק של עמק חרוד והרי יששכר, ומהגן המלבלב שבו פנסי אבן, נחל קטן הזורם לבריכת דגי זהב ומרגוע לנשמה.

ואם אתם כבר בסביבה וחשקה נפשכם בבילוי זוגי הכולל פיקניק, עם או בלי טיול רגלי ביער או רכיבה על אופניים, שימו פעמיכם לגבעת המורה. בסוף עונת החורף/תחילת האביב, נצבעת השמורה בפרחי אִירוּס נַצְרָתִי מהפנטים. מסלול הטיול עצמו הוא בדרגת קושי קלה-בינונית, ולאורכו תמצאו כמה מקומות מושלמים לפיקניק או למנוחה קלה.

לסיכום, בארץ היפה שלנו, מדרום ועד צפון, לא חסרים מסלולים רגליים מהנים, נופים מיוחדים או שקיעות שירגשו לכם את הלב. יום האהבה הוא רק תירוץ לצאת ולהנות מהיופי שיש למדינה להציע, אז למה לא להשתמש בתירוץ הזה? הקפידו על לבוש חמים ונעים, על שתיית מים ואוכל טוב, קחו את אהוב או אהובת ליבכם – וצאו לדרך!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה