אוזניות לאולפן ביתי



אחד הדברים אשר יכולים להשפיע באופן מהותי על האופן שבו ישמעו צלילים באולפן ביתי, אשר האקוסטיקה שבו לא מאוד גובל באוזניות הנבחרות עבור אולפן ביתי. יש לבחור אוזניות לאולפן ביתי בצורה איכותית, לאחר שהשקעתם מחשבה רבה בסוג האוזניות אשר נדרשות לכם. אוזניות לא מספיק איכותיות, ישפיעו בצורה מהותית על האופן שבו תתקבל התוצאה הסופית, ברמה האקוסטית. לכן, בטרם תרכשו את האוזניות הרלוונטיות עבורכם, חשוב מאוד שתבדקו מהם הפרמטרים שיש לתת עליהם את הדעת כאשר מדובר בבחירת אוזניות עבור אולפן ביתי וכיצד כדאי שתבחרו את האוזניות הרלוונטית לכם. במאמר הבא, נסקור את סוגי האוזניות המוצעות עבור אולפן ביתי וכן, נסייע לכם לבחור את האוזניות הנדרשות לכם, בדרך הנכונה

צילום : pixabay

מדוע יש צורך להשתמש באוזניות באולפן

אם אתם תוהים מדוע בכלל צריך להשתמש באוזניות לאולפן ביתי, הרי שבאולפן ביתי יש צורך להשתמש באמצעי האזנה רבים, על מנת לבדוק בצורה הטובה ביותר, כיצד נשמעת המוזיקה המופקת בתהליך. על מנת להעניק למאזין הסופי את חווית השמיעה הטובה ביותר לאחר תהליך ההפקה, הרי שיש צורך לבדוק בדרכים שונות כיצד המוזיקה נשמעת ולהחליט החלטות הרלוונטיות לתהליך. אולפן ביתי מתחיל, אשר אין לו את האפשרות לרכוש זוג מוניטורים, חייב לכל הפחות לרכוש עבורו אוזניות אולפן איכותיות.  באולפן ביתי לרוב יש להשתמש באוזניות בעלות תדרים שווים, כלומר, באוזניות אשר משמיעות את התדרים של כל סוגי הצלילים בצורה שווה. אוזניות מעין אלה מאפשרות לשמוע את קטע המוזיקה באופן כמה שיותר נאמן למקור ולבצע החלטות שונות הנוגעות לקטע הסופי אשר יושמע לקהל המאזינים.

אוזניות נחוצות עבור אולפן ביתי

גם כאשר מדובר באוזניות לאולפן ביתי, הרי שיש להן 2 שימושים עיקריים:

1.אוזניות מוניטור- אוזניות מוניטור הן אוזניות הרלוונטיות לשימוש הזמר במהלך הקלטה. בזמן שהזמר מקליט הוא שומע את המוזיקה הנלוות להקלטה באוזניות שלו. כאשר מדובר באוזניות מוניטור, הרי שאין צורך לבחור דווקא באוזניות המשמיעות את כלל התדרים באופן שווה ונאמן למקור, שכן, יתכן שהזמר ירצה שקטע המוזיקה ישמע באופן מיוחד יותר או אחר מהמקור במהלך ההקלטה. כאשר מדובר באוזניות מוניטור, יש צורך שהאיטום שבהם יהיה הרמטי, על מנת שהמוזיקה המושמעת בהן, איננה תפלוש להקלטה

2. אוזניות למאסטר- הן אוזניות הרלוונטיות לשימוש המפיק ומטרתן היא להשמיע את המוזיקה בצורה הנאמנה ביותר והתואמת ביותר לגרסת המקור, על מנת שהטכנאי או המפיק המשתמשים באוזניות, יוכלו להשתמש באוזניות לצורך עריכת המוזיקה, הוספת למוזיקה וביצוע שלל פעולות אחרות הרלוונטיות לשיפור וליטוש קטע המקור, לצורך השמעה סופית שלו למאזין.

סוגי אוזניות לאולפן ביתי

כאשר מדובר באוזניות לאולפן ביתי, הרי שניתן למצוא כיום אוזניות סגורות- אלו הן אוזניות בעלות גב אוזניה קשיח. מדובר באוזניות אטומות מאוד, אשר רלוונטיות לא פעם לשימוש בתור מוניטורים עבור אולפן ביתי. אוזניות פתוחות- אלו הן אוזניות בעלות גב פתוח והן מאפשרות לצליל להיות בעל אופי פתוח יותר,  ואוזניות חצי פתוחות בהן גב האוזנייה הוא בעל בידוד אקוסטי חלקי- מדובר באוזניות המכילות גם את היתרונות של אוזניות סגורות וגם את היתרונות של אוזניות פתוחות. חשוב מאוד לבחור את האוזניות בהתאם לאופיין, בהתאם לצורך ובהתאם להתאמה שלהן לאולפן ביתי.

מהי עכבה?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לבחון באוזניות הרלוונטיות עבור אולפן ביתי הוא מושג אשר נקרא: עכבה, או התנגדות. מדובר במושג אשר לא פעם לא קל להסביר לאדם שלא מבין בתחום, הן מבחינה טכנית והן מבחינה מעשית. ברמת המקרו, מדובר על מספר הליפופים של חוטי האוזנייה אל מול עובי הכבלים. ניתן לומר שככל שהעכבה אשר באוזניה תהיה גבוהה יותר, כך איכות השמע תהיה מדויקת וטובה יותר. לכן, בטרם רוכשים אוזניות עבור אולפן ביתי, יש חשיבות רבה לבדיקת העכבה של האוזניות. במקביל, חשוב מאוד לדעת שעכבה גבוהה מתאימה עם מגבר אוזניות, מכיוון שחיבור של אוזניות עם עכבה גבוהה למכשיר טלפון חכם או לכל מכשיר אחר אשר רמת המתח שלו הינו נמוכה, איננה תספק צליל גבוה מהאוזנייה. במיוחד לשם כך הומצא מגבר האוזניות. בשימוש באוזניות עם עכבה גבוהה בציוד אולפני כבד ואיכותי, הרי שלא יהיה צורך במגבר האוזניות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה