אולם להצגה – מה חשוב שהוא יכלול



בישראל, כידוע, קיימים מספר תיאטראות אשר הפועלים ממבנים ייחודיים השייכים להם באופן ספציפי. מדובר על מבנים שהוקמו במיוחד עבורם ושם הם מעלים את ההצגות שלהם. אך מאחר ויש צורך להציג הצגות גם במקומות אחרים, אז הרבה פעמים תיאטראות ומוסדות אחרים, נאלצים לשכור אולמות חיצוניים לשם כך.

קרדיט לתמונות FREEPIK

השכרת אולם להצגה הוא דבר לא מובן מאליו. שכן אולם בו אמורה להיות מוצגת הצגה, גדולה או קטנה, חייב להיות מותאם לכך, הן עבור השחקנים והן עבור הקהל שמגיע לצפות בהצגה. המקום צריך להיות ערוך ומוכן בשביל שצוות הבמה יוכל לבצע את עבודתו ולהכין את המקום להצגה אשר אמורה להיות מוצגת בו, על פי התנאים של המבנה והצרכים של ההצגה.

חשוב לציין, כשמחפשים אולם להצגה זה לא חייב להיות רק עבור הצגות מסחריות של תיאטראות גדולים ומוכרים, אלא גם עבור הצגות אחרות. למשל, הצגות בית ספר, הצגות של עמותות וארגונים, הצגות של קבוצות נוער ועוד. כמו כן, הצגות של תיאטראות שאין להם בהכרח בית משלהם, ואז הם צריכים לחפש כל הזמן מקום בו יוכלו להציג אותן.

מה צריך לכלול אולם להצגה?

אולם להצגה צריך לכלול שלושה-ארבעה מרכיבים עיקריים:

מרכיב ראשון הוא מאחורי הקלעים. זה המרכיב שמתייחס למקום בו השחקנים מתארגנים לקראת עלייה לבמה. הוא צריך להיות חדרי הלבשה, חדרי איפור וחדרים אחרים שמטרתם לאפשר לשחקנים ולצוות ההצגה לארגן את הדברים לפני תחילת ההצגה ובמהלכה.

מרכיב שני הוא הבמה עצמה . צריך לוודא שאפשר להכיל באולם את הבמה הנדרשת, במידה ויש צורך להרכיב אותה. צריך לוודא שהמקום מספיק גדול, לא רק בשביל הבמה אלא גם בשביל התפאורה מסביב.

מרכיב שלישי הוא המקום בו הקהל יושב. קרי, האולם צריך להכיל מספיק מקומות ישיבה בשביל שכל הצופים יוכלו לשבת בצורה נוחה ולצפות בהצגה.

מרכיב רביעי מתייחס להיבטים לוגיסטיים שונים. למשל, כל מה שקשור לתנאי אקוסטיקה, כל מה שקשור לתאורה, ולהיבטים נוספים שקשורים לעצם הקמת התפאורה וביצוע מוצלח של ההצגה עצמה.

חשוב לציין עוד, כשאנחנו מחפשים אולם להצגה, יש לקחת בחשבון שהאנשים שאמורים לבוא לאירוע ולהיות נוכחים בו, צריכים ליהנות מתנאים נוחים גם מסביב, קרי, המקום צריך להכיל בית קפה או מקום אחר בו הם יוכלו לשבת לפני או אחרי ההצגה, חניון למי שמגיע עם רכב פרטי או תחבורה ציבורית זמינה ועוד.

איך מחפשים מקום בצורה נכונה?

אפשר לציין שלוש נקודות שיעזרו לנו בחיפוש אחר אולם להצגה.

נקודה ראשונה זה אפיון נכון של ההצגה ושל הצרכים הנדרשים בשביל שיהיה ניתן לקיים אותה במקום.

נקודה שנייה מתייחס לגודל המקום ולכמות האורחים שאמורים להיות נוכחים במקום.

נקודה שלישית מתייחסת למיקום הכללי של האולם ולאווירה שהוא מספק, בין אם זה מבחוץ ובין אם זה מבפנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה