אופנועי השטח שאתם חייבים לנסות



שנת 2020 הפתיעה אותנו עם שלושה דגמים של אופנועי שטח, המתאימים הן לכבישי האספלט לנסיעה מהירה והן לכבישי עפר פתלתלים במיוחד. יצאנו לבדוק שלושה מהדגמים המובילים, ובחנו איך הם מתפקדים בתנאי שטח. הנה מה שגילינו

300 EXC TPI KTM – נסיעה חלקה ורכה

הדגם החדש של KTM היה השלישי שיצא בשנת 2020, אחרי שהמודל של אופנוע שטח זה הושק ב-2018.

לאופנוע מנוע יחיד והוא בעל שתי פעימות עם התנעה רגלית וחשמלית כאחד. יש לו מתלה WP Xploir ובולם PDS מאחור. המשקל שלו נמוך מאד ומגיע ל-103 ק"ג, עם מכל דלק ריק. נפח מכל הדלק קטן משל האופנועים היחידים בקטגוריה – תשעה ליטרים בלבד. במהלך הנסיעה האופנוע הראה ביצועים טובים  בזכות טכנולוגית ה-TPI של KTM. הוא מתאים במיוחד למסלולים שבהם אפשר לנסוע בקצב נמוך יחסית ולעבור מעל מכשולים שונים. אהבנו במיוחד את המומנט שמאפשר לשמור על הילוך גבוה, המתאים לאזורים הררים חלקים. אם הגעתם לאזור של סלעים, דיונות חוליות ומעט בוץ, אופנוע השטח EXC 300 יוכל לצלוח אותן ללא בעיה.

חשוב לציין, כי לאחר שקונים את הדגם הזה יתכן ותצטרכו לייצב את בורג העזר כדי שהאופנוע יסע בתנאי השטח בצורה חדה. התאמה של הבורג מוסיפה כוח נוסף בנסיעה על גבי קרקע סלעית במיוחד. הכלי קל יותר בהשוואה למודל משנה שעברה. מבחינת המרכב ניתן לראות שינויים קלים במודל החדש, במיוחד ה-Pipe שנבנה באופן עמיד יותר ביחס לקודם, ומסוגל לעמוד בפני מכות קטנות במהלך הטיפוס או הירידה בשיפוע בשטח. התחושה הכללית בנסיעה בתנאי שטח, ויכולת התגובה של האופנוע לכל תנועה שהרוכב מבצע – מרשימה בהחלט ומעניקה תחושה של שליטה מלאה, גם בתוואי דרך מאתגר מאד. בסך הכל נעניק לאופנוע – ציון 9 מתוך 10.

Duke 690 – מושלם הן לתוואי שטח והן לכביש

אופנועי דיוק זכו בשנים האחרונות למוניטין נפלא. בחנו את הדגם הקליל של דיוק, ששוקל פחות מ-150 ק"ג, המככב בכל תוואי שטח שבו תבחרו לרכוב. האופנוע קצר, זריז ומגיב בצורה מושלמת לתנועה הקלה ביותר של הנהג. הוא בעל צילינדר יחיד, נפח 374 סמ"ק ו-44 כ"ס. שלדת הצינורות העשויה פלדה מעניקה לו נוכחות מרשימה ועמידות מפתיעה בכל תוואי דרך, כולל נסיעה מאתגרת על הקרקע הסלעית. נפח מכל הדלק של האופנוע הוא 13.4 ליטרים. בנסיעה עליו מורגשת קודם כל הקלילות של האופנוע. הוא מצליח לעלות בשיפוע מאתגר במיוחד של 45 מעלות ומעלה, כאילו היה נוסע על הכביש ברכות, ומעניק את העוצמה הדרושה לבצע זאת באלגנטיות מרשימה. עבור רוכבי אופנועי שטח ורוכבי האספלט מדובר בכלי עוצמתי וצייתני במיוחד שמעניק חוויית רכיבה מושלמת.

כמו כן, כאשר מנסים לעצור בדרך מגלים את היתרונות של ה-ABS הקדמי והאחורי ושל הקליפר הרדיאלי בבלם הקדמי. נוסיף לכך גם את מערכת הסופר מוטו ואפשרות הניתוק של ה-ABS ויש לנו חיית שטח שמעניקה את כל האפשרויות. בסך הכל, אם אתם מחפשים רכב שטח קליל? הוא מסוגל לעבור הרים וגבעות. רוצים לנסוע על הכביש? הביצועים המרשימים שלו יגרמו לכם לשכוח שמדובר באופנוע שטח. הציון שלנו – 10 מתוך 10.

 NIR AMOS

ADVANTURE 390 KTM – גרסת האדוונצ'ר לדיוק

אופנועי אדוונצ'ר זכו לגרסאות מוקטנות, כאשר השנה גם KTM נכנסה לשוק האהוד הזה. המנוע הוא אחד לאחד כמו הסינגל של הדיוק, עם 44 כ"ס. הקלאץ' המחליק נכנס כחלק בלתי נפרד מהדגם וניתן גם להוסיף לו קוויקשיפטר. בדיוק כמו אחיו גם לו יש מזלג הפוך AP, קליפר רדיקלי על הדיסקים ו-ABS שאותו ניתן לבטל על הגלגל האחורי בעת הצורך. אז מה ההבדל הגדול בין האדוונצ'ר 390 לשני האופנועים האחרים שבדקנו? מנוע של 373 סמ"ק ומערכות אלקטרוניות מושקעות מצאנו גם ב-Duke, כך שההבדל בין האדוונצ'ר לאחיו הגדול הוא דווקא מערכת הבלמים וההידראוליקה הנהדרת המייצבת את הנהג גם בנסיעה מאתגרת. מכל הדלק שלו הוא בין הגדולים בקטגוריה, 14.5 ליטרים המאפשרים לנסוע כמעט מצד אחד של הארץ לצד השני בתדלוק אחד (300 ק"מ בנסיעה ממוצעת). הציון שלנו 9.5 מתוך 10.

לסיכום, האופנוע שהוכיח את הביצועים הטובים ביותר מבין השלושה הוא ה- Duke 690. הוא מסוגל לנסוע בקלות בכל תוואי, הוא כולל מערכות שמעניקות לרוכב בטיחות מלאה והוא מגיב בצורה מושלמת לכל תנועה שתעשו בשטח או על הכביש.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה