אופני איזון – לתת לילד להתפתח נכון



בתור הורים, כולנו מחפשים את הדרך לתת לילדים שלנו את הטוב ביותר. אנחנו רוצים לראות אותם ממצים את הפוטנציאל שלהם, וגדלים עם חיוך ועם הצלחה בהכול. זה נורמלי וטבעי, אך זה גם מאתגר לכולם. כדי להצליח לתת להם את המענה הנכון, פותחו לאורך השנים הרבה מאוד עזרים, שונים ומגוונים, אשר מגשרים בין הרצון שלהם ללמוד, הרצון שלנו לעזור, והצרכים הטכניים הנדרשים לכך. אופני איזון הם דוגמא מצוינת לכך.

קרדיט לתמונות PIXABAY

אופני האיזון הם בעצם אופניים קטנים, לילדים קטנים וזאטוטים, שמה שמבדיל אותם מאופניים רגילים זו העובדה שאין להם פדלים (או בלמים). במקום לדווש בפדלים, בכדי להזיז את האופניים הילדים מתיישבים על הכסא ומשתמשים ברגליים ממש כמו בהליכה.

מה היתרונות של אופני האיזון?

השאלה המתבקשת היא מה זה נותן לילד שלכם לרכב על אופניים קטנים ללא פדלים? ובכן, אופני האיזון מציעים מגוון רחב של יתרונות, ולא לחינם הם נחשבים לאחד המוצרים הנמכרים ביותר בעולם –

  • התפתחות מוטורית – שיווי משקל ואיזון הם יכולות שיש לפתח ולשמר, ולא משהו שכולנו עושים בצורה מושלמת. אופי האיזון מאפשרים לילדים שלכם לפתח יכולות מוטוריות אלו, תוך הכרות עם שליטה בשרירים שונים בהרמוניה, ומציאת האיזון שלהם על אופניים. המעבר מכאן לאופניים "רגילים" נהיה טבעי וקל, וברוב המקרים כמעט לא ידרוש מאמץ מהילד, וגם לא מכם.
  • למידה בטיחותית – אופני האיזון מאפשרים לילדים שלכם ללמוד מיומנויות גוף שונות, וכמובן רכיבה על אופניים, בצורה בטוחה יותר מאשר עם אופניים רגילים. קל יותר לשלוט במהירות שלהם מאשר תלת-אופן למשל, שגם הוא נחשב פופולרי. הפוקוס של הילדים נשמר על היציבות ועל הכרות עם שליטה במוטוריקה, ולא מחשש מהמהירות שמשתנה בפתאומיות. אם הם נוטים ליפול, הם תמיד יכולים להניח רגליים על הקרקע, כי הן קרובות לקרקע מאוד מעצם עיצוב האופניים.
  • מחיר – שלא כמו אופניים רגילים, הרי שאופני האיזון מאפשרים לכם לתת לילדים שלכם כבר מגיל צעיר אופניים, בלי להוציא סכום עתק, ומפנה לכם את יתרת הכסף להוצאות אחרות עבור הילד.

הפרטים הקטנים

אופני איזון ממש מאלצים את הילד, בטבעיות וללא מאמץ, ללמוד איך לרכב נכון. הילדים לומדים להישען לתוך הסיבובים ולא לפנות בכוח עם הכידון. הם לומדים איך לאזן את עצמם בעזרת שליטה במשקל והטיית הגוף ולא להיכנס לפאניקה כאשר יש חוסר איזון קל, ועוד.

כל זה מתאפשר בעיקר בזכות הקלות הרבה שיש בעצירה ומציאת שיווי משקל מחודש על ידי הנחת הרגליים על הקרקע, והשליטה המלאה במהירות בזכות התנועה של הרגליים ולא של פדלים. עם אופניים רגילים הילד שלכם צריך ללמוד גם שיווי משקל, גם שליטה בכידון, גם שימוש בברקסים וגם שימוש בפדלים והכול בו זמנית. לא פלא שללמוד על אופניים זה כל כך קשה, ועם התחלה על אופני האיזון, הכול נהיה קל!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה