אחזקת בניינים: 5 טיפים שכדאי להכיר



לאחרונה ניתן לראות עוד ועוד גורדי שחקים הנבנים במקומות שונים בישראל. אפשר גם להבין מדוע, שכן מדובר על מדינה צפופה ולכן הפתרון של בניה לגובה הוא פתרון מוכר וידוע. עם זאת, יש גם לא מעט אתגרים שמגיעים עם הבניה לגובה, ואחד מהם הוא אחזקת המבנה. איך באמת מבצעים אחזקת מבנים במקומות כאלה? חברת אדן נכסים היא הפתרון. למעשה, אחזקת בניינים הפכה בשנים האחרונות לאתגר גדול, שכן ככל שהמבנה גדול יותר, כך גם האחזקה שלו יותר מורכבת. אתם מחפשים טיפים כיצד לעשות את זה בצורה הכי טובה שאפשר? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל הטיפים הכי חשובים שיש.

קרדיט תמונה FREEPIK

אחזקה על בסיס קבוע 

 

אנשים לא תמיד מבינים זאת, אך האמת היא, שבכל מה שקשור לעניין מורכב של אחזקת בניינים, יש משמעות לעבודה על בסיס קבוע. כלומר, אם אתם יכולים לפנות אל חברת אדן נכסים ולהזמין ממנה שירותי אחזקה למבנה שלכם על בסיס קבוע, זה מומלץ בחום. הסיבה לכך ברורה, שכן אם האחזקה מתבצעת בצורה שוטפת, ניתן יהיה לאתר תקלות כבר בתחילתן. משמעות הדברים היא שלפני שהתקלה תהפוך להיות מורכבת ומקיפה יותר, למעשה נוכל להתמודד איתה במהירות. למשל, אם מדובר על בעיה כמו רטיבות או עובש, כמובן שטיפול מוקדם יוכל למנוע את החמרת המצב. זו הסיבה שבגללה, אם תוכלו לפנות אל חברת אדן נכסים כבר עכשיו, מובן שכדאי יהיה לעשות זאת. כך תוכלו להזמין שירות קבוע ובאופן שוטף בכל מה שקשור לאחזקת המבנה ולכן זה מומלץ בחום. 

 

לא מוותרים על בדיקות תקינות למערכות השונות 

 

בעידן שבו אנחנו חיים, בכל בניין יש מערכות אלקטרוניות חדישות ומשוכללות. חשוב לדעת שכאשר אנחנו מקפידים על בדיקות תקינות למערכות האלה על בסיס קבוע, הן מחזיקות מעמד להרבה יותר זמן. עם זאת, חשוב גם להבין שלא מדובר על משהו שתוכלו לעשות בכוחות עצמכם. האמת היא, שגם עבור המשימה הזאת רצוי מאוד לפנות אל אנשי המקצוע הכי טובים שיש. אם, למשל, תצרו קשר עם חברת אדן נכסים, תוכלו להיות בטוחים שאנשיה יבדקו באופן תקופתי את כל המערכות שיש בבניין שלכם. בצורה כזאת תוכלו להימנע מהפתעות לא נעימות ומתקלות חמורות. אל תשכחו שאל הבניין שלכם נכנסים לא מעט אנשים, שכן יגיעו גם מבקרים, שליחים ונותני שירות שונים. לכן, כדי להימנע מתקלות ומתאונות, רצוי מאוד לבדוק את תקינות כל המערכות אחת לכמה זמן. 

 

הזמנת שירותי גינון ברמה גבוהה

 

אי אפשר לדבר על אחזקת בניינים ולא לדבר, בין היתר, על הגינה ועל החצר. בבניינים החדשים בארץ יש בדרך כלל גם חלק חיצוני יפה שכולל את הגינה או את החצר של הבניין. אתם לא תאמינו עד כמה הבניין כולו ייראה יפה יותר אם תזמינו גם שירותי גינון על בסיס קבוע. חשוב להבין שאפילו אם אחד מהשכנים אוהב את תחום הגינון וחושב לעסוק בו בעצמו, זה לא תמיד מומלץ. בפועל, גם בתחום הגינון צריך ידע נרחב ולא מעט מכשור וציוד. לכן, אם יש לכם אפשרות להזמין מראש חברה מובילה שתוכל לקחת על עצמה גם את נושא הגינון, מה טוב. מדהים לראות שהרבה פעמים כאשר בבניינים גדולים ומשותפים משקיעים גם בגינון, זה מעלה אפילו את ערך הדירות. לכן אין ספק שמדובר על השקעה משתלמת, כי אחרי הכול, כל בעל דירה רוצה לשמור ולהעלות את ערך הנכס שלו. הגיע הזמן להבין שממש כפי שהניקיון והתחזוקה הכללית חשובים, חשוב גם הגינון והשימור של החצר. 

 

ניקיון יסודי של כל חלקי המבנה 

 

קשה מאוד לדבר על אחזקת בניינים  ולא להזכיר את חשיבות הניקיון. ממש כפי שאתם רוצים שמערכות הבניין תעבודנה תמיד, וממש כפי שאתם רוצים גינה יפה ומטופחת, כך קורה גם לגבי הניקיון. זה לא משנה כמה דירות יש בבניינים שלכם והאם יש בו מעלית אחת או שתיים. זה אפילו לא חשוב עד כמה הלובי גדול ורחב ידיים. מה שכן בטוח, זה שאם תפנו אל חברה שתוכל לקחת על עצמה גם את הניקיון של המבנה, מה טוב. אומנם זה נכון שבעבר, בניינים קטנים יותר, הייתה אפשרות להעסיק סטודנט שינקה את חדר המדרגות פעם בשבוע, אך אם מדובר על בניין גדול, מובן שזה לא מספיק. בניין גדול דורש תחזוקה משמעותית יותר ואת הניקיון יצטרך לבצע צוות שלם של עובדים. לכן העבודה מול חברה מקצועית שתוכל לקחת על עצמה את האחריות הזאת היא בחירה טובה. חברת אדן נכסים יכולה לסייע לכם גם במובן הזה ולקח על עצמה כל מה שקשור לאחזקת המבנה שלכם, אז למה לחשוב פעמיים? 

 

אל תוותרו על עבודות חד-פעמיות לתחזוקה טובה יותר 

 

לבסוף, כאשר מדברים על טיפים שונים של אחזקת בניינים, רצוי להתייחס גם להזמנת עבודות חריגות. למשל, אם שמתם לב שבלובי של הבניין, או בחדר המדרגות, המרצפות כבר לא נראות יפות ומבריקות, יש מה לעשות בנידון! זה הרגע שבו כדאי יהיה לפנות אל חברת אדן נכסים ולראות האם היא יכולה לעזור לכם גם בעניין הזה. יש חברות שונות של אחזקת בניינים שיכולות לבצע אצלכם גם פוליש, ווקס או עבודות אחרות לחידוש והברקת הריצוף. זה נכון שעבודות כאלה לוקחות זמן וגם עולות כסף, אך בפועל, זו אופציה שלא כדאי לוותר עליה. מדובר על עניין משמעותי ביותר, וכל מי שייכנס לבניין שלכם יבחין מיד שהשקעתם בנושא הזה. חשוב לזכור: כל הטיפים האלה מתאימים לא רק לבנייני מגורים, אלא גם לבנייני משרדים. לכן, במידה ואתם חושבים כיצד תוכלו לתחזק את המבנה שבו המשרד שלכם נמצא, גם אז הטיפים הללו יוכלו לסייע. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה