אחזקת מבנים – למה ועדי בתים המורכבים מדיירים הם נחלת העבר



ישנה מגמה הולכת וגוברת של ועדי בתים אשר מעבירים את סמכויות תחזוקת המבנה, לחברת אחזקה חיצונית. המגמה הזו מלווה בהבנה שבימים אלה, בנייני המגורים הופכים מורכבים. וככל שהם יותר מורכבים, כך יותר קשה לאדם פרטי לתפעל אותם.

FREEPIK

למעשה נוצר מצב שבו ועדי הבתים שמורכבים מדיירים, פעמים רבות עשויים להזיק לבניין. הם עושים זאת כמובן בתמימות, ולרוב מתוך מטרה לחסוך בעלויות לדיירים. אבל התוצאות יכולות להיות הרסניות. בניין שאינו מתוחזק כראוי, עשוי בטווח הרחוק לגרור עלויות טיפול גבוהות מאוד לדיירים. או לחילופין, ממש לסכן חיי אדם במקרים מסויימים.

לצערנו, קשה לשכנע בנאדם שלתחזק בניין מגורים הוא עניין מסובך. חלקם חושבים שזה למעשה עניין מאוד פשוט. אם נשברה נורה צריך להחליף אותה, אם יש בעיה עם המעלית, קוראים לטכאים. אבל במבנים החדשים, ישנן מערכות מורכבות במיוחד אשר מצריכות אנשי מקצוע מוסמכים על ידי משרד העבודה. ואיש תחזוקה כללי, מוכשר ככל שיהיה, לא צריך לטפל במכשירים הללו.

חברת ניהול ואחזקת מבנים היא חברה שתפקידה לוודא שהמערכות הללו תקינות, לבצע בדיקות תקופתיות וכמובן להחליף חלקים או לתקן במידת הצורך, על ידי בעלי מקצוע מוסמכים בלבד.

מערכות אשר מחויבות בבדיקה וטיפול שוטף על פי החוק:

חשמל

בימינו, מערכות החשמל בבניינים גדולים מורכבות במיוחד. חשמלאי ללא הסמכה ייעודית לטיפול במערכות בבניינים על ידי משרד העבודה, אסור לו לבצע שום תיקונים או בדיקות במערכת החשמל בבניין שלכם. המערכת הזאת נפרסת על ידי קומות רבות, מחוברת לגנרטור חירום ולארונות חשמל בקונות השונות. טיפול לקוי ולא אחראי עשוי לגרום נזק ממשי לבניין.

מעליות

בדרך כלל יותר קל לבצע מעקב אחרי הטיפול של המעלית, כיוון וישנה מדבקה שאנחנו רואים כל יום שאומרת מתי הטיפול הבא. לבצע טיפול במעלית בתאריך הנקוב זה חשוב במיוחד.

מערכות מים

לכל בניין מערכת מים שאחראית להזרים את המים לקומות השונות בבניין. בכל בניין מעל 4 קומות, ישנן מערכות נוספות כמו משאב מים לדוגמא, שתפקידה להזרים מים לקומות הגבוהות ולאפשר לכל דיירי הבניין לקבל זרם חזק ותקין של מים. משאבת מים היא דוגמא למערכת נוספת שמחוייבת לטיפולים על פי חוק, ואי טיפול במשאבת המים הינה עבירה על החוק. בנוסף, במידה והאדם שטיפל לכם במערכת המים אינו מוסמך, וגרם לנזק, זה עלול לעלות לכם באלפי שקלים.

מאגר

מאגרי מים הוא נושא שלא מקבל מספיק תשומת לב, ופעמים רבות מוזנח על ידי ועדי הבתים. אין אכיפה בתחום, ורובינו לא יודעים שהמים שאנחנו שותים מגיעים ממאגר המים. את מאגר המים יש לנקות ולחטא פעם בחצי שנה. הוא מתמלא בבקטריות מסוגים שונים אשר לאורך זמן עשויים לפגוע בבריאותינו. מלבד לכך שהמאגר הוא חיוני לחיי היום יום שלנו, הוא משמש אותנו גם במקרה חירום בתור מקור לאספקת מים. במידת הצורך, אם נאלץ לשתות מים ישירות מהמאגר, כדאי שהם יהיו נקיים ותקינים לשתייה.

ועדי בתים רבים חוסכים, ואינם מבצעים את הניקיון למאגרי המים כראוי. כתוצאה מכך, אתם שותים מים לא ראויים לשתייה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה