אחסנה בקירור ליבואני מזון



על מנת לייבא בהצלחה מזון לישראל יש לעמוד במספר תנאים שמעמידה המדינה. ראשית, היבואן צריך לקבל תעודת רישום יבואן. תהליך הרישום כולל הצגת אישור על היות היבואן עוסק מורשה והצגת הסכם חתום מול מחסן לוגיסטי שיוכל לאחסן את מוצרי המזון המיובאים

pixabay

הסיבה לכך היא שהמדינה רוצה לפקח על תהליכי ייבוא המזון לארץ. הדבר חשוב גם כדי לפקח מבחינה בריאותית על המוצרים שמגיעים לצריכה של משקי הבית בישראל וגם כדי לבצע פיקוח מסחרי על תהליכי הייבוא.

בנוסף, כל סוג של מזון מצריך אישור ייבוא ייחודי לו. ישנה אבחנה שנעשית בין מזונות רגילים למזונות שמוגדרים כרגישים. מזונות רגישים צריכים להיות מסומנים באופן המתאים, לפני שניתן להעביר אותם לשיווק ברשתות המזון ובמרכולים.

חברות שרוצות להיכנס לתחום ייבוא המזון לישראל צריכות לעשות סקר שוק הכולל את בדיקת הכדאיות והביקוש של המוצרים שהן רוצות לייבא. סקר השוק צריך לכלול גם בניית תכנית עסקית שלמה הכוללת בתוכה את אחסון מוצרי המזון במחסנים לוגיסטיים ואת השינוע שלהם לאחר מכן לרשתות השיווק.

אילו תנאים של קירור דרושים לסוגי מזון מיובאים

חלק בלתי נפרד מתהליך ייבוא המזון הוא האחסון שלו בתוך מחסני קירור ומחסנים לוגיסטיים בטמפרטורה מבוקרת. מדובר על חלק חשוב מהתהליך והוא גם דרוש על מנת לקבל את אישור הייבוא.

סוגי מזון שונים זקוקים לאחסון בטמפרטורה שונה. מחסנים לוגיסטיים מובילים בישראל מאפשרים בקרת טמפרטורה המתאימה לכל הסוגים. מדובר בדרך כלל בספקטרום שנע בין מינוס שלושים מעלות לפלוס עשרים או שלושים מעלות.

מוצרי מזון מיובאים מן החי, כמו מוצרי בשר למיניהם, דורשים בדרך כלל אחסון בתנאי הקפאה. מוצרי מזון חלביים דורשים קירור בטמפרטורה גבוהה יותר, על מנת לשמור אותם טובים למאכל עד שלב השיווק שלהם.

אילו שירותים חשוב לקבל במחסנים לוגיסטיים מקוררים

מכיוון שנושא האחסון של המזון המיובא הוא קריטי עבור היבואנים, חשוב לבחור במחסנים שעונים על כמה קריטריונים. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא את מנעד הטמפרטורה הזמין במחסן ולראות שהוא מתאים למוצרים המיובאים.

חשוב גם לראות האם חברת האחסון מספקת שירותי שינוע וסימון של המוצרים. השינוע וההטענה של המוצרים על גבי משאיות קירור צריך להיעשות בקפידה על מנת שלא ייגרם נזק למוצרים הזקוקים לקירור.

החברות הגדולות שמציעות אחסון לוגיסטי מאפשרות גישה ממוחשבת למלאים שמאוחסנים אצלן. ניהול ממוחשב של המוצרים במחסנים הוא חשוב ביותר. כך היבואן יכול לעקוב אחר מצב המוצרים שהוא מחזיק בקירור במחסנים וגם לקבל מידע בזמן אמת על כל הזמנה שהוא מבצע.

בנוסף, נושא השירות שמקבלים במחסני הקירור הוא בעל חשיבות גבוהה. היבואן צריך לבדוק האם יהיה לו מנהל לקוחות אישי שיהיה ברמת זמינות גבוהה ויוכל לספק שירות בכל עת לגבי ההזמנה והמוצרים המאוחסנים. במידה והתשובה חיובית, כדאי להמשיך ולהתקדם לשלב חתימת ההסכם על אחסון מוצרי המזון.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה