אטל מולכו פיליבה: "ישראל מובילה בתחום הטכנולוגיה הרפואית"



אטל מולכו פיליבה, מנכלי"ת חברת פמי פרימיום, הדגימה בכנס בריאות ה15 את שירות הטלמדיסן המאפשר פגישה עם רופא באופן וירטואלי. שלוש שנים ומגפה אחת אחרי, השירותים הטכנולוגים שמציגים פמי פרימיום חיוניים מתמיד

אטל מולכו פיליבה - פמי פרימיום

אטל מולכו פיליבה: " הקורונה היתה זרז להטמעת הטכנולוגיה של פמי"

אטל מולכו פיליבה הועסקה כמשנה למנכ"ל פמי פרימיום ביום בו הדגימה פגישה עם רופא עור בשידור חי.

היה זה בכנס בריאות ה15 שדן ברפואה מקוונת. שלוש שנים אחרי, אטל מולכו הינה מנכל"ית פמי פרימיום, והשירות שנראה בזמנו כעתידני וחדשני, אפילו משעשע, הפך לצורך ממשי.

"זה נכון שבתקופת הקורונה, שירות הרפואה המקוונת היה צורך חיוני" אומרת אטל מולכו פיליבה "היה פחד מהידבקויות, במיוחד לאוכלוסיה שנמצאת בסיכון, קשישים ובעלי מערכת חיסונית מוחלשת.

חששנו שמטופלים ימנעו מלהגיע לרופא לבדיקות ומעקב שגרתי כדי לא להדבק במסדרונות ובחדרי ההמתנה.

אולם, הקורונה היתה רק זרז לתהליך שכבר הלך וקרם עור וגידים ברחבי העולם."

"כל מה שיכול להיות דיגיטלי, יהיה דיגיטלי" ניבאו גדולי התעשייה, וכך קורה בימים אלו.

"אם הטכנולוגיה עומדת לשנות את פני העולם, ראוי שהתחום הרפואי יהיה הראשון בתור" אומרת אטל מולכו, מנכל"ית פמי. "פמי התחילה כסוכנות ביטוח שנתנה מענה לעובדים זרים שנזקקו לשירותים מרחוק.

לא יד המקרה היא שהביאה אותנו להיקף הפעילות שאנחנו רואים היום, אלא עבודה קשה, התמדה, נחישות, ועיניים שהיו תמיד על החזון."

פמי פרימיום נבחרה על ידי משרד הבריאות להיות החברה שתטמיע ותתפעל את התשתיות הרפואיות הטכנולוגיות, בעזרת ממשק המשתמש המתקדם שלה.

"ישראל היא המדינה הראשונה שבה יש פלטפורמה רפואית טכנולוגית שהיא נכס של מדינה" אומרת אטל מולכו בכנס החדשנות הרפואית, בו ייצגה את חברת פמי.

"בכך, ישראל שוב ראשונה בעולם, שמהווה דוגמא אישית בכל הנוגע לתחומים החברתיים, הטכנולוגים והרפואיים."

 המערכת הממוחשבת של פמי פרימיום מסייעת למטופלים ולצוות הרפואי

הטכנולוגיה של פמי פרימיום מסייעת למטופלים בעלי מוגבלות בתנועה שמתקשים להגיע למרפאות. גם מטופלים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת מרוויחים מהשירות המקוון, כשנחסכת מהם החוויה הלא נעימה של המתנה במרפאות ובחדרי מיון.

ש.א עובדת במשרה מלאה הרחק ממקום מגוריה. היא ניסתה לקבוע תור לרופא מקצועי מבוקש, שנמצא במרפאה הקרובה ליישוב שלה רק יומיים בשבוע.

כשגילתה את המערכת הממוחשבת יכלה לתאם בקלות פגישה דיגיטלית קצרה. מאותו רגע והלאה את המעקב ושליחת המרשמים ביצעה בלחיצת כפתור בזמנה הפנוי, מבלי להצטרך לנסוע במיוחד ואף להפסיד יום עבודה.

"בזמן הקורונה היה עומס עצום על המרפאה" מספרת נ.ת, מזכירה רפואית. "כל שבוע קיבלנו דיווח על עוד חולה מאומת שביקר והיינו צריכים להכנס לבידוד. המעבר למערכת ממוחשבת הקלה מאוד על העומס, גם הפיזי אבל בעיקר הנפשי, בידיעה שלפחות חלק מההדבקות יכולנו למנוע."

 האם המערכת המקוונת של פמי נגישה ללקויי ראיה?

"לצערי, מטופלים בעלי לקות ראייה לעיתים מפתחים הימנעות משימוש בעזרים טכנולוגיים." מספרת אטל מולכו, מנכל"ית פמי. "לא תמיד האתרים והרשתות החברתיות מונגשים באופן מלא, וגם כשהם כן, הרבה מחוויית המשתמש והמיתוג הינה ויזואלית, ולכן, מתפספסת.

הרבה לקויי ראיה ושמיעה מרגישים שהאינטרנט הוא ארץ זרה, ומתקשים להתמצא בה. זה יוצר חוויה מאוד קשה של חוסר אונים ותלות באנשים שסביבם.

פעמים רבות אדם עם לקות ראייה יעדיף את הדרך האיטית, המסורבלת אך המוכרת. זאת גם כאשר ישנה עבורו דרך פשוטה ומהירה, אך הוא יירתע מכל דבר חדש. עם זאת, היה לנו חשוב לשים בראש סדר העדיפויות את הנגישות ללקויי ראיה. אנחנו מבינים שהם זקוקים לטכנולוגיה הזאת, אולי אף יותר מכולם."

פמי פרימיום מספקת הדרכה טכנולוגית לאנשים עם מוגבלות ראיה ושמיעה.

השירות מספק לנושאי תעודת עיוור ולאנשים עם לקות שמיעה קורסים הכוללים מפגשים פרטניים. השירות אינו כרוך בתשלום השתתפות עצמית והוא ניתן בכל רחבי הארץ.

האגודה למען העיוור מספקת את השירות במרכז הארץ.

מעבר לעצמאות הנרכשת, השימוש במערכת הממוחשבת מקל גם על חייהם של המטפלים באנשים בעלי לקות ראיה, שמיעה ומגבלות אחרות. הם יכולים לסייע להם בלחיצת כפתור ולא נאלצים להסיע אותם לעיתים תכופות לטיפולים ובדיקות.

 אטל מולכו: "השירות של פמי פרימיום מפחית את הלחץ על חדרי המיון"

"כשאנחנו מסתכלים קדימה, על העתיד," אומרת אטל מולכו, "אנחנו מבינים שהצפי הוא שתוך 30 שנה האוכלוסיה תכפיל את מספרה. בחשיבה אחראית אנחנו מיד נסכים שחייבים להיערך ליום הזה מבחינה תשתיתית.

אז אנחנו נדבר על תשתיות של תחבורה, של מגורים, של שמירה על נכסים טבעיים כמו ריאות ירוקות ושמורות טבע. אלו תשתיות שהחשיבות שלהם בלתי ניתנת לערעור בכל הנוגע לרווחה נפשית וגופנית.

ותשתית חיונית נוספת שהינה מהותית היא שירותים רפואיים דחופים וחדרי מיון."

בשנים האחרונות אלפי רופאים בבתי חולים ובקופות אימצו את מערכת הטלמדיסין של פמי פרימיום, על מנת להצליח לספק מענה לניהול שטף המטופלים בצורה אופטימלית.

על אף הלחץ והפאניקה ששרו בקרב הציבור, פמי הצליחה ליצור דווקא קיצור של זמני המתנה, בעזרת ניהול מרכזי של המערכת הרפואית.

המערכת איפשרה מתן מענה מיידי ויעיל למטופלים במחלקות השונות.

"פמי פרימיום פיתחה מודלים ייחודיים המאפשרים לאתר בכל רגע נתון רופא מומחה זמין ולהתאים לו מטופל שנזקק לשירותו.

השירות הזה סייע רבות בתקופה האחרונה למי שחשש להגיע למרפאה ולהדבק בקורונה" אומר פרופ' הלפרין, מנהל מערך הרפואה מרחוק של פמי, ועד לא מכבר מנהל חדרי המיון של המרכז הרפואי איכילוב.

"ברוב המקרים," ממשיך פרופ' הלפרין, "הטיפול מתחיל ונגמר מבלי שהמטופל יזדקק לצאת מהבית." מערכת הטלמדיסין של פמי עברה התאמה לגופים צבאיים, לשירות בתי הסוהר, לחברות ביטוח ולכל מקום שבו אין צורך הכרחי בבדיקה או טיפול פיזי.

"אך גם כאשר נדרשת נוכחות פיזית," מדגיש פרופ' הלפרין, " המטופל יכול להגיע ישירות לצילום, טיפול, אישפוז וכדומה, מבלי לעמוד בתורים. ההפנייה כבר ממתינה לו במערכת הממוחשבת."

"ההבנה הפסיכולוגית, שהרופא נגיש והטיפול נמצא בהישג יד, מקלה על רווחתם של המטופלים. כתוצאה מכך אנחנו רואים ירידה בפניות הדחופות למיון." מסכמת אטל מולכו.

"השאיפה שלנו היא להשאיר את המיון לצרכים דחופים בלבד. העדויות מהשטח, הן מסקרים שאנחנו מבצעים בקרב מטופלים ורופאים, והן מהעלייה הגוברת בביקושים לשירות – מעידות על הצלחה ורמת שביעות רצון גבוהה."

פמי שואפת להמשיך לייעל ולהרחיב את השימוש בשירות הטלמדיסין שפיתחה, וכבר כעת הטכנולוגיה שפותחה פה בארץ, נמכרת ברחבי העולם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה