הורים לילדים בכל הגילאים תמיד מחפשים אחר אפשרויות ורעיונות מעניינים ויצירתיים לפעילויות שניתן לעשות עם הילדים, במיוחד בחודשי הקיץ והחופש הגדול. באזור מרכז הארץ, בו מרוכזת מרביתה אוכלוסייה בישראל (אזור חדרה – גדרה) ניתן למצוא שפע של אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה ולילדים בקבוצות גילאים שונות, ביניהן אטרקציות מוכרות וסטנדרטיות יותר אך גם כאלו שהן יותר "מחוץ לקופסה" – פחות שגרתיות או מוכרות לכולנו.

אדרנליון בשטח פארק אתגרים חולון

להלן כמה רעיונות של אטרקציות במרכז הארץ אותן כדאי להכיר ולבחון יחד עם הילדים במהלך הקיץ הקרוב:

מימדיון ופארק המים שפיים

 נתחיל עם אטרקציה מוכרת ביותר וכמובן אהובה על כל הילדים בכל הגילאים, כמו גם על לא מעט הורים – פארקי מים. במרכז ניתן למצוא כמה כאלו, כאשר שתי דוגמאות בולטות הן פארק המימדיון שבחולון ופארק המים שפיים הממוקם בסמוך לקיבוץ, ממש ליד הרצליה. יום כיף בפארק מים מסוג זה מהווה פתרון מושלם לפעילות מהנה שאפשר וכיף לעשות גם בימים חמים במיוחד, רק חשוב לדאוג כי הילדים מוגנים מהשמש (קרם הגנה, כובע וכד'...)

למידת גלישה וסאפ

 בחופי הים ניתן לקחת את הילדים לשיעורי וקייטנות גלישה, במהלכן ילמדו כיצד לגלוש גלים, לחתור על סאפ או קייק או סוגים אחרים של גלישה/חתירה/ספורט מים. לדוגמה, בחוף הצוק הממוקם ממש על הגבול שבין תל אביב להרצליה ניתן למצוא כמה וכמה סוגים שונים של שיעורים יומיומיים לילדים, הן במסגרת קייטנה מסודרת של כמה שבועות והן במתכונת של שיעורים פרטיים או קבוצתיים יומיים אליהם ניתן לרכוש כרטיסיה .

המרכז להצלת צבי ים

 עדיין בנושא של מים וים (התמה המהנה ביותר בחודשי הקיץ הלוהטים...), מומלץ בחום לקחת את הילדים למרכז להצלת צבי ים במכמורת (בין נתניה לחדרה), שם יוכלו לראות צבי ים גדולים וקטנים אשר נסחפו אל החוף ונמצאים בשיקום וטיפול. במקום ימי סיור מסודרים, כמו גם אפשרות לתיאום ביקורים מראש ואף להתנדבות. כמו כן, המרכז ממוקם במרכז לחקלאות ימית ובסמוך למעגן מכמורת ולמכללה הימית של רופין – חלק מקומפלקס מעניין של ספורט וחקר ימיים.

פארק ארץ הצבי לשיקום חיות

במושב אלישמע הסמוך להוד השרון ולכפר סבא נמצא מקום מיוחד לשיקום חיות, בו ניתן למצוא מגוון רחב של בעלי חיים. המקום כולל גם פינות יצירה ופינות ליטוף, אזורי ישיבה מוצלים ונעימים ואפילו מתנפחים עם מים, אשר ישמחו כל ילד באשר הוא... מקום מעולה להעביר בו כמה שעות של כיף ועניין, ללמוד על חיות שונות ואפילו לסייע קצת לטפל בהן.

 

סיורי גרפיטי ואומנות רחוב לילדים

 סיור מודרך מיוחד עבור ילדים הנערך בסביבות שכונת פלורנטין שבדרום תל אביב. במהלך הסיור צופים ביצירות אומנות רחוב וגרפיטי שונות ומקבלים הסברים על האומנים והיצירות עצמן (הכל מותאם כמובן לילדים), וכמו כן הילדים זוכים להשתתף בפעילות יצירה מודרכת בהשראת ציורי הקיר והאומנות שראו במהלך הסיור.

מתחמי נינג'ה

 ניתן למצוא מספר מתחמי נינג'ה במרכז הארץ כיום, אחד הגדולים והמוצלחים שבהם ממוקם בראשון לציון (מתחם נינג'ה ופארקור). פעילות זו הפכה פופולארית במיוחד בישראל בשנים האחרונות, וילדים ובני נוער רבים נלהבים להשתתף באתגרי הנינג'ה למיניהם. פארק מסוג זה כולל מסלולי נינג'ה שונים עם מתקנים מיוחדים ומאתגרים ברמות קושי שונות, ופתוח כמובן גם בסופי שבוע ובחגים.

טיולי שטח ממונעים

  אטרקציה פופולארית ביותר בישראל בשנים האחרונות היא טיולים ברכבי שטח ממונעים למיניהם, דוגמת טרקטורונים או רייזרים. לא חסרים מסלולי עפר ומקומות לנהוג בהם בשטח במרכז הארץ, וניתן לצאת לטיול ממונע מודרך במגוון מקומות שונים. ניתן למצוא פעילויות שכאלו המיועדות לכל המשפחה, כמו גם רק לילדים ובני נוער בגילאים שונים. אפשרות מצוינת גם עבור ימי כיף וימי הולדת בהם רוצים לעשות משהו מרגש ומלא אדרנלין במיוחד...

טיולי סנפלינג

 טיולים מודרכים למשפחות (ולכן מתאימים כמובן גם לילדים) הכוללים סנפלינג במיקומים שונים. הטיולים מועברים על ידי צוות מדריכים מנוסה ומקצועי, וכוללים כמובן הדרכה מסודרת עם הדגמות וכיוצ"ב. בטיולים אלו קיימת שמירה מוקפדת על כל נהלי הבטיחות הנדרשים, כך שאין סיבה לדאגה מצד ההורים. קיימים מסלולים אפשריים רבים, ביניהם גם כאלו הכוללים פעילויות אתגריות נוספות דוגמת טיפוס או מסלולי מים הכוללים גלישה במפלים ונחלים. כמו כן, כוללים סיורים מאתגרים מודרכים אלו גם פארק חבלים נייד הכולל תחנות רבות (למשל – בנג'י, אומגה, גשרי חבלים וכד'). ללא ספק אחת הפעילויות המרגשות ומלאות האדרנלין שאפשר למצוא עבור ילדים במרכז הארץ.

משחקי לייזר

 בפתח תקווה או בגלילות ניתן לבקר ב"לייזר סיטי" – מתחם משחקי לייזר לילדים ולכל המשפחה. משחקי לחימה אסטרטגיים ומלאי אדרנלין הכוללים שימוש בציוד הלייזר הייעודי של המקום ומלא באורות צבעוניים, עשן מלאכותי ותפאורה שהופכת את המשחק כולו למרגש ומלא אקשן והתלהבות.

חדרי בריחה

לא חסרים במרכז גם חדרי בריחה למיניהם, רבים ומגוונים בשלל נושאים ותמות שונות. חדר בריחה מספק פעילות מהנה ומאתגרת לילדים, לבני נוער ולכל המשפחה, כמו גם לקבוצות חברים. כולם יחד שותפים לניסיון לפתור את החידות ולהצליח לברוח מהחדר בזמן, או שמתחלקים לקבוצות המתחרות אחת עם השנייה. בכל מקרה, מדובר באחת הפעילויות המהנות ביותר, כזו שגם מאתגרת את החשיבה.

מוזיאוני מדע

 במרכז הארץ פועלים כמה וכמה מוזיאוני מדע לילדים ונוער, דוגמת הטכנודע בחדרה, מוזיאון גן המדע על שם קלור במכון וויצמן שברחובות או מוזיאון האדם והסביבה בפתח תקווה. אפשרות נהדרת לחשוף את הילדים למדע בצורה אינטראקטיבית, מהנה ומעשירה, תוך כדי שמעבירים כמה שעות טובות במזגן הנעים. אטרקציה לילדים ונוער עם ערך מוסף משמעותי ביותר בצידה...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה