איזה הטבות יש לעובדי מדינה?



כל אחד מאתנו שמע לפחות פעם אחת בחייו על ההטבות המגיעות לעובד מדינה. משכורת טובה, שי לחג הם רק חלק מהתנאים המשתלמים. קיימות עוד סיבות רבות ושונות להפוך לעובד מדינה. אז נכון, לא תמיד קל להפוך לעובד מדינה, ולא פעם יש צורך להתמודד על מכרזים שונים, אך זה משתלם בסופו של דבר

shutterstock

10 הטבות שכל עובד מדינה חייב להכיר

לא משנה אם אתם עובדים במשרד או בשטח, אם אתם נחשבים לעובדי מדינה, כדאי שתכירו היטב את כל ההטבות המגיעות לכם:

  1. כשההשתלמות משתלמת

עובדים רבים נשלחים להשתלמויות כדי לרכוש מיומנויות חדשות ולשפר את המקצועיות שלהם. אבל מה אם היו אומרים לכם שההשתלמות שווה גם כסף? כך, השתלמות של 400 שעות בחודש יכולה להיות שווה לתוספת של 400 שקלים למשכורת.

  1. חופשת מחלה שווה כסף

מכירים את מקומות העבודה שבהם מכריחים עובדים לצאת לחופשה כדי לא לשלם להם? ובכן, לא אצל עובדי מדינה. עובדי המדינה יכולים בהחלט לקבל כסף בתמורה לימי חופשה בלתי מנוצלים.

  1. מימון להחזקת רכב

כן, כן ישנם עובדים שמקבלים מימון לצורך החזקת רכב, בייחוד אם הם גרים באזורים שבהם אין תחבורה ציבורית רבה. וכפי שכולנו יודעים, אי אפשר לנסוע ברכב ללא ביטוח. על כן, ביטוח רכב עובדי מדינה הוא הביטוח המשתלם יותר עבור עובדים המוכרים כעובדי מדינה.

  1. אוכל בחינם

עובדי מדינה אינם צריכים לקום מוקדם מדיי בבוקר כדי להכין לעצמם כריכים לעבודה. זאת משום שכך או אחרת, הם מקבלים סבסוד ממקום העבודה שלהם. כך למשל, במקומות עבודה שבהם אין חדרי אוכל, העובדים זכאים לסבסוד ארוחות בעלות של 23 שקלים. ואם אין מסעדות באזור, הרי שהעובדים זוכים בהטבה של ארוחות במסעדה על חשבונו של מקום העבודה שלהם.

  1. שי לחג

ללא ספק, השי שכולם מחכים לו. אם יש מקומות עבודה שבהם מוותרים על השי או פשוט אין להם די כסף כדי להעניק שי לעובדים, הרי כשמדובר בעובדי מדינה המצב שונה. עובדים אלה מקבלים תקציב עבור שי פעמיים בשנה: בפסח ובראש השנה.

  1. מענק יובל

ישנם עובדי מדינה הזכאים למענק יובל, כלומר מענק השווה כ-60% מהשכר. על פי רוב, עובדים המועסקים באחד מבין התחומים האלה יכולים לקבל את המענק: מהנדסים, דרג מנהלי, הנדסאים או טכנאים, צוות הוראה, אחיות או משפטנים.

  1. קרן השתלמות

בעוד ישנם מקומות עבודה שבהם מקבלים קרן השתלמות ובאחרים לא, כל עובדי מדינה מקבלים את קרן ההשתלמות ללא יוצא מן הכלל. מוצר חיסכון אטרקטיבי זה מיועד לטווח הבינוני וניתן למשוך אותו כעבור כ-6 שנים.

  1. הלוואות בתנאים טובים

גם אם לאחר כל התנאים האטרקטיביים האלה עובדי המדינה נקלעים לקשיים כלכליים או שפשוט הם זקוקים לכסף במיידי עבור השקעה גדולה במיוחד, הם יכולים לקבל הלוואה בתנאים טובים. ישנם מקרים שבהם לקיחת ההלוואה אינה מחייבת פתיחת חשבון בנק.

  1. החזרי הוצאות

עובדי מדינה זכאים להחזרים עבור הוצאות שונות דוגמת דמי כלכלה, לינה, אגרות רישיון, תחבורה ציבורית, טלפון, פיצוי לרכוש בעקבות נזק שנגרם במזיד, טיסות לחו"ל כשהן חלק מהתפקיד וכן החזרים תמורת ביגוד.

  1. קרן פנסיה והפרשות סוציאליות

עובדי מדינה רבים אינם צריכים לדאוג לגבי הפרישה שלהם. במהלך עבודתם הם יכולים לצבור פנסיה מכובדת שתאפשר להם לחיות בכבוד ואף יותר מכך. כמו כן, הכסף שמרוויחים העובדים יכול לפרנס לא רק אותם, אלא גם את בני משפחתם. וזאת לצד הפרשות סוציאליות שונות שהם מקבלים במהלך עבודתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה