איזה כיסויים יש בביטוח ועד הבית?



על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מעלים את הנושא של ביטוח ועד הבית?

freepik

ובכן, כאשר אנחנו רוצים לשלם אי אילו תשלומים, על אי אילו נזקים - בין אם אנחנו רוצים להשקיע כספים בחידוש ושיקום המבנה, או לעזור לאיש מקצוע שנפצע, או דייר/אורח שחווה פגיעה בשטח המבנה - אנחנו יכולים לעשות זאת בקלות רבה כאשר אנחנו ניגשים לעניין מתוך כספי ביטוח, כספים שלא מגיעים מחשבון הבנק, אלא מקופת הביטוח, שהסכימה לבטח אותנו מבעוד מועד.

ואכןֶ, כאשר מדובר על ביטוח לועד הבית, רמת האחריות יכולה להיות מאוד גבוהה, בעוד העלות יכולה להיות מאוד נמוכה, באופן יחסי לפוליסות ביטוח. כך שבאופן מסוים, אם יש כאן אחריות לקחת, ואנשים לפצות - אז חברות הביטוח יותר מיישמחו לעשות זאת עבור הדיירים,ֶ גם באופן פרדוקסלי (גם כי זה נכון להן לשלם על פי ההסכמים, "זה טוב לעסקים", ושומר על רמת אמון גבוהה).

מה הם סוגי הכיסויים הנפוצים בביטוח לועד הבית?

ישנם שלושה סוגים עיקריים:

  1. ביטוח מבנה לשטח המשותף
  2. ביטוח צד ג'  לאורחי הבניין ולדיירים
  3. ביטוח לחברי ועד הבית
  4. ביטוח חבות מעבידים לעובדי אחזקת הבניין

ביטוח מבנה הוא הקליל מביניהם, מבחינת הפשטות בו. אם קורה משהו למבנה שאינו בלאי טבעי או צורה מסוימת בה הרכיבו מערכת והמצב העכשווי שבה - כמו אסון טבע, או נורמטיבי-משהו, וכמעט צפוי - אז יהיה על כך פיצוי שיאפשר בנייה מחדש ושיקום, בהתאם כנראה להערכות שמאי, שכנראה יהיה אחראי לנהל את תיק התביעה.

ביטוח צד ג' לעומת זאת, מדבר על אי אילו אירועים ומקרים שיכולים לקרות בשטח הבניין, כפי זה שציינו בפסקאות קודמות. הוא מבטח את דיירי הבניין ואורחי הבניין.

ביטוח חבות אישית לחברי הועד הוא זה שמבטח גם את האנשים שיושבים בועד הבית באופן ספציפי, למקרה שהם מקבלים תביעות אינדיבידואליות. זה נחמד, זה יכול להיות מאוד נעים להיות מכוסה במצב כזה. למצוא את נקודת האור שבנסיבות.

ביטוח חבות מעבידים היא עבור פיצויים שיש להגיש לעובדים שנפצעו במהלך עבודתם בשטח המבנה. אם אלו הם חשמלאים, גננים, שומרים ומה לא. כן, אפשר שיש להם ביטוח, כמו גם ביטוח לאומי - ועם זאת, אם הם מגישים תביעה שסכום הפסיקה בה גבוה מהסכום הביטוחי שהם בכל מקרה מקבלים - אפשר שזה יגיע לסף דלת דיירי אותו בניין, אם כך מתבקש. לא בהכרח זה תמיד יהיה המצב. בכל מקרה, זה עוד כיסוי בעלות נמוכה, שיכול לספק הרבה תמיכה ונעימות במקרה וזה ייתבקש.

באופן עקרוני, אין חובה לחייב את כל דיירי הבניין להסכים לעשות ביטוח. ועד הבית מוסמך לקבל את ההחלטה הזאת עבורם, כי זה נחשב על פי חוק כחלק אינטגרלי מניהול הבניין. עלות הפוליסה תיגבה מעלות דמי ועד הבית.

תודה על קריאתך, מקווים כי היא תרמה להבנה בנושא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה