איזה מסלול משכנתא הכי כדאי לבחור?



אם בעבר היה מסלול משכנתא אחד ויחיד, כיום ישנם לא מעט מסלולים, מה גם שאפשר לשלב בין המסלולים השונים בהתאמה אישית לצרכים, יכולות ואורח חיים. בעגה המקצועית שילוב בין כמה מסלולי משכנתאות יחדיו לכדי הלוואה אחת, נקרא תמהיל משכנתא. שילוב שכזה, בין מספר מסלולים יכול להקטין את חוסר הוודאות ולהפוך את החזרי המשכנתא החודשיים להרבה יותר מובנים ולהרבה פחות תנודתיים.

קרדיט תמונה: pixabay

עם זאת, לפני שבוחרים במסלול כזה או אחר, או לחלופין משלבים בין כמה מסלולים שונים, חשוב להכיר את מסלולי המשכנתא הקיימים.

היכרות עם המשתנים השונים

בעולם של לקיחת משכנתא גורם הסיכון מהווה מרכיב מרכזי. לכן המטרה היא לצמצם את אותו הסיכון עד למינימום. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי בניית תמהיל משכנתא. עם זאת תמהיל משכנתא יכול להיות מתאים לנקודת זמן מסוימת, ופחות מתאים בנקודת זמן אחרת. כדי להבין האם התמהיל מוצלח או לא, יש לבחון את כל המשתנים הקיימים במשוואה כמו למשל גובה מדד המחירים לצרכן, ריבית הפריים ועוד.

יש לציין שאף תמהיל משכנתא לא יישאר רלוונטי תמיד, כי עם השנים חלים לא מעט שינויים. ולכן יש לשים דגש על הנקודות הבעייתיות ולנטרל אותן באמצעות פיזור סיכונים.

המסלול הפופולרי – ריבית פריים

ברוב תמהילי המשכנתא ניתן למצוא מסלול של ריבית פריים, במיוחד כאשר ריבית הפריים נחשבת למאוד אטרקטיבית הודות לכך שנמצאת ברמה הנמוכה ביותר שלה אי פעם. מסלול ריבית פריים מציע גם יתרונות נוספים החל באפשרות פירעון פשוטה ללא עמלות, דרך חוסר השפעה של מדד המחירים לצרכן ועד האפשרות של מחזור.

מסלול כדאי נוסף – מסלול משתנה צמוד

מסלול נוסף שכדאי שייכלל בתמהיל המשכנתא שלכם הוא מסלול משתנה כל חמש שנים. מסלול זה מציע לכם "פתח מילוט" כל חמש שנים וריבית נמוכה יחסית. מסלול זה נחשב למומלץ ולו רק בגלל הריבית הנמוכה שמציע, העובדה שהוא אינו צמוד למדד, האפשרות לפרוע ולמחזר אותו בכל עת ללא קנסות או עמלה וכדומה.

מסלול בריבית קבועה לא צמודה

עוד מסלול פופולרי שאולי תרצו לצרף לתמהיל המשכנתא שלכם הוא מסלול קל"צ, כלומר מסלול בריבית קבועה לא צמודה. למסלול זה יש יתרון בולט והוא החזר קבוע, גם אם הריבית והמדד עולים. עם זאת, כאן יש לקחת בחשבון שהריבית המשולמת תהיה גבוהה יותר לעומת מסלולים אחרים. כמו כן אם רוצים למחזר את המסלול או לצאת ממנו יעלה הצורך בתשלום קנס.

מסלול ריבית קבועה צמודה למדד

המלצה נוספת למסלול משכנתא שעשוי להיות מתאים לתמהיל שכם הוא מסלול ריבית קבועה שצמודה למדד. מסלול זה מחזיק ביתרון אחד והוא ריבית קבועה שזולה יותר בהשוואה לגובה הריבית הקבועה במסלולים שאינם צמודים. עם זאת המסלול צמוד למדד ויש לקחת זאת בחשבון כאשר מחליטים.

רוצים לבנות את התמהיל המושלם עבורכם? זה הזמן לפנות לייעוץ משכנתאות מקצועי

מסלולי משכנתא פופולריים לא חסרים, אך אם ברצונכם לבנות את התמהיל המושלם עבורכם מומלץ לפנות לייעוץ משכנתאות מקצועי. בהירשביין ייעוץ משכנתאות, מספקים ייעוץ מקצועי ויכולים לאפיין את הצרכים שלכם, ולעזור לכם לבנות תמהיל משכנתא שתפור למידותיכם בדיוק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה