איזה רכב המשפחה שלך צריכה?



כשרוכשים רכב משפחתי, צריך לקחת בחשבון שיקולים שונים. לא לכל משפחה מתאים אותו רכב. יש משפחות שאוהבות לטייל ויש משפחות שאצלן הרכב חשוב בעיקר עבור נסיעות עירוניות לסידורים. אז איך יודעים מה הרכב שהכי מתאים למשפחה שלכם? על כך בכתבה הבאה.

pexels

התאימו את גודל הרכב לגודל המשפחה בהווה ובעתיד

הפרמטר הראשון והקריטי ביותר הוא כמובן גודל הרכב. משפחה קטנה עם ילד או שניים לא דומה בצרכים שלה למשפחה עם שלושה ילדים ויותר. בנוסף, ככל שיש יותר בני משפחה, כך גם נדרש יותר מקום לציוד ברכב - עגלות, מנשאים, בוסטרים ומושבים לתינוק - כולם תופסים מקום בחלל הרכב או בתא המטען. על כן, הגודל הוא הפרמטר העיקרי שיכריע אם תזדקקו לכלי רכב עם 7 מקומות או שתוכלו להסתפק ברכב מיני קומפקטי או סופר מיני מעט מרווח יותר. בנוסף, רכב לא מחליפים כל שנה וכאשר כבר קונים אחד כדאי לחשוב גם על העתיד. אם יש לכם תוכניות להרחיב את המשפחה בקרוב, עדיף לרכוש רכב מעט גדול יותר שיוכל לשמש אתכם לשנים הקרובות. חשוב לזכור כי גודל רכב לא בא לידי ביטוי רק בכמות המושבים אלא גם בגודל המרחב הפנימי והצפיפות או המרווח שהוא יוצר, וכן בגודל שטחי האחסון ברכב. אם במשפחה שלכם אוהבים לצאת לטיולים ארוכים, עדיף לבחור בדגם שמאפשר שהות נוחה של כל המשפחה בו במשך שעות רבות, וכן מספיק מקום עבור ציוד.

 

בטיחות וחוויית נהיגה

עוד פרמטר קריטי בבחירת רכב עבור המשפחה, הוא כמובן מדד הבטיחות של הרכב. אין ספק שמערכות כמו ABS או מערכות התראה חכמה כמו מובילאיי הן חשובות לשמירה על ביטחון הנוסעים, אך ישנן מערכות נוספות שכדאי לקחת בחשבון, במיוחד אם מדובר ברכב שעומד לשמש אתכם בתדירות גבוהה. מערכות בקרת שיוט, ייצוב ובלימת חירום הופכות לנפוצות יותר ויותר ברכבים המודרניים ובצדק, שכן הן הוכחו כמצילות חיים. מדובר לרוב במערכת שאין אפשרות להתקינן לאחר הרכישה, ועל כן כדאי לבדוק מראש מה רמת הבטיחות שהרכב מספק ולבחור רק בדגם שיבטיח רמת בטיחות גבוהה. כמו כן, מערכות אלו הופכות את חוויית הנהיגה לנוחה יותר, ועל כן יכולות גם להוות שיקול במקרה בו אחד מבני המשפחה צפוי להוציא רישיון רכב בקרוב.

 

ההוצאות הנלוות

בסופו של דבר, מרבית ההוצאות על הרכב הן לא במחיר הרכישה אלא בתחזוקתו ובעיקר בתדלוקו לאורך השנים. לעיתים נדמה שעדיף לחסוך כמה אלפי שקלים ולבחור בדגם מעט פחות חסכוני, אך חישוב קל יראה שהחיסכון הזה יקוזז מהר מאוד. אם הרכב משמש אתכם לנסיעות לעבודה, סידורים והקפצת הילדים לבית הספר וחוגים, סביר שהוא יצבור קילומטרז׳ מהר, ובעיקר יצבור קילומטרז׳ לא חסכוני בנסיעות בזבזניות בתוך העיר. על כן, בחירה בדגם בעל צריכת דלק נמוכה, תבטיח לכם חיסכון כלכלי בטווח הארוך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה