איזו מערכת נוכחות מומלצת עבור העסק שלי?



בחירת מערכת דיווח נוכחות חייבת להביא בחשבון את מספר העובדים, את אופי ההעסקה ואת התקציב של העסק. היות וחובה על פי החוק לדווח שעות נוכחות בצורה מסודרת, מאוד כדאי להכיר את האפשרויות השונות שעל הפרק

קרדיט תמונה FREEPIK

החשיבות של שעון נוכחות

מערכת דיווח נוכחות יכולה להתאים לעסקים קטנים וגדולים. החוק בישראל מחייב מעסיקים לנהל רישום שוטף של שעות העבודה והמנוחה השבועית של העובדים, מה גם שנטל ההוכחה חל על המעסיקים בכל מקרה של הגשת תביעה בנושאים הללו. בנוסף, המעסיקים מחויבים על פי החוק נהל רישום מלא לא רק של שעות העבודה – אלא גם של שעות נוספות, המנוחה השבועית, גמל שעות נוספות וגמל עבודה במנוחה השבועית.

הבעיה היא שלא תמיד המעסיק יודע איך לבחור את מערכת הדיווח שמתאימה עבורו. בין היתר, עליו להביא בחשבון את מספר העובדים ביחס למפרט ולביצועים של המערכת. בנוסף, כדאי לבחור שעון לפי אופי ההעסקה וההבדל בין עובדים שמגיעים פיזית למשרד לבין כאלה שמגיעים מרחוק. בשביל לוודא שבוחרים את הפתרון המתאים, בודקים האם המערכת עומדת בדרישות וגם מתאימה לתקציב של המעסיק.

המלצה על שעון נוכחות עסק עד 5 עובדים

עסק קטן יכול להתקין שעון נוכחות בסיסי ולהשתמש בו בתור כלי לאיסוף החתמות ונתונים. הוא יכול לבחור בין שעון ביומטרי בהזדהות של טביעת אצבע או זיהוי פנים, או שעון רגיל וזול יותר. בנוסף, עסק עם עד 5 עובדים יכול לבחור בין אפליקציה, שעון אינטרנטי לדיווח אונליין דרך כתובת דפדפן או דיווח טלפוני.

בעסק קטן הדגש הוא על שעון ומערכת דיווח שנותנת התראות על חריגות. בגלל שרוב בעלי העסקים הקטנים צריכים לבצע את רוב המטלות בעצמן ואין להם מחלקת משאבי אנוש או חישובי שכר, התראות אוטומטיות כאלה הן חובה.

בין 5 ל-10 עובדים

עסק של בין 5 ל-10 עובדים כבר יכול להשתמש במערכת דיווח שעון מתוחכמת יותר. גם כאן המערכת יכולה להיות מבוססת על הזדהות ביומטרית, אבל היא לא חובה. מה שכן צריך לשים לב אליו אלו התכונות של המערכת מבחינת טפסים לדיווח: מספר מכירות או קילומטראז' של מועסקים שעובדים מרחוק, ניהול משימות ופרויקטים של עובדים שמגיעים פיזית למשרד ואפשרות לניהול החתמת מיקומי נוכחות על גבי מפה.

בעסק עם 5-10 עובדים מילת המפתח היא גמישות. מצד אחד, לעסק הזה כבר יש מספיק עובדים על מנת לאפשר דיווח מסודר במערכת מתוחכמת. מצד שני, המשאבים שלו לרוב עדיין מוגבלים. אבל בגלל שהוא כפוף לחוק כמו כל עסק אחר, זה קריטי שהוא יבחר את המערכת המתאימה.

בין 10 ל-50 עובדים

עסק בינוני עם 10-50 עובדים כבר חייב להיעזר בקטלוג של חברת מקורטק על מנת למצוא מערכת דיווחי שעות מתוחכמת, מתקדמת ואמינה. לעסק כזה אין פריבילגיה לעשות טעויות עם חישובי השכר, כי בכל רגע נתון הוא חייב לאסוף נתונים מעשרות עובדים שונים.

בשלב הראשון, כדאי לעסק בינוני לתת עדיפות לאפשרות של התקנת שעון נוכחות טביעת אצבע וזיהוי ביומטרי מדויק. בשלב השני, כדאי לבעלי עסקים להתאים את השעון לאופי העיסוק:

  • עובדים מהשטח או מהבית שזקוקים למערכת דיווח עם אפליקציה
  • עובדי משרד שיכולים להחתים פיזית את השעון
  • עובדי ייצור שיעדיפו זיהוי פנים או כרטיס

לסיכום, לכל עסק יש את המערכת המומלצת עבור דיווחי הנוכחות. דיווח מסודר, אמין ושוטף הוא חובה על פי החוק וכלי להתנהלות נכונה יותר מול העובדים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה