החורף כבר עוד מעט כאן ואולי הגיע הזמן לחשוב על איטום הגג. התקופה הטובה ביותר לאיטום גגות היא בעונת הקיץ, וכאשר עדיין אין ימים גשומים. הרעיון הוא לא לחכות עד שתתגלה אצלכם נזילה, אלא להקדים תרופה למכה. ככל שנפעל מהר יותר כך המחיר אותו נשלם יהיה נמוך וכמו כן, לא נסבול מרטיבויות במהלך החורף. חושבים לאטום את הגג בקרוב? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

  קרדיט לתמונה - איטום טל

 

תהליך איטום גגות

תהליך עבודות איטום במודיעין מתבצע על ידי קבלן איטום המוכשר לכך. כאשר אתם בוחרים בעל מקצוע יש לשים לב לכל הפרטים הקטנים, כמו ההכשרה של בעל המקצוע לעבודה בגובה, מוניטין, באילו חומרי איטום בעל המקצוע משתמש ומחירים. המקצועיות של בעל המקצוע היא זו שתקבע את איכות האיטום. בשביל שהאיטום יתבצע בצורה טובה ולטווח ארוך יש לשים לב לכל שלבי האיטום, כאשר השלב הראשון הוא הקריטי ביותר.

השלב הראשון בתהליך איטום גגות במודיעין הוא הכנת הגג. המטרה של הכנת הגג היא לעבוד על תשתית נקייה מכל אובייקט שעשוי לעמוד בדרך כמו דודי שמש, מזגנים וכו'. בנוסף, יש לוודא שהמשטח נקי מאבק, לעשות תיקוני בטון, לבדוק את טיב הבטון, צבע מתפורר ועוד. לאחר השלב הראשון בעל המקצוע מורח שכבת פריימר כדי להבטיח את יישום חומר האיטום בצורה מושלמת. לבסוף, בעל המקצוע מיישם את חומרי האיטום שנבחרו ובודק באמצעות בדיקת הצפה שאכן שכבת האיטום עושה את העבודה שלה. בדיקת ההצפה אורכת בין 48 ועד 72 שעות, לאחר מכן אם התגלו ליקויים על בעל המקצוע לתקן אותם. כמו כן, חשוב לוודא שאתם מקבלים אחריות על העבודה לתקופה של שנתיים לפחות. 

 

איטום גגות במודיעין – שיטות

  • יריעות ביטומניות - אחת השיטות הנפוצות ביותר לאיטום גגות היא באמצעות יריעות ביטומניות. היריעות עמידות למשך שנים רבות, אך ישנם גם חסרונות. התקנת יריעות ביטומניות דורשת מיומנות רבה, שכן לא פעם אנחנו רואים את הצורך בחיבור התפרים של שכבת האיטום. כדי להבטיח התקנה איכותית יש לשמור על השלב הראשון בתהליך האיטום והוא הכנת הגג בצורה מלאה לאיטום. ההכנה כוללת יישום פריימר וחומרי איטום. 

 

  • איטום בחומרים אקריליים - איטום בחומרים אקריליים יותר נכון לחדרים פנימיים מאשר לגגות. עם זאת, השימוש בחומרים אקריליים יכול להתאים ללקויות נקודתיות. החיסרון המשמעותי של איטום בחומרים אקריליים היא רגישות החומר למים ולתנאי מזג אוויר קיצוניים. עם זאת, מחירם הזול כן יכול לסייע בהשלמת פערים. 

 

  • איטום בזפת - איטום בזפת נחשבת לשיטה ישנה, אך רבים עדיין בוחרים להיעזר בשיטה זו. היתרון של איטום בזפת הוא שהוא אינו דוחה יריעות ביטומניות בשונה מחומרי איטום אחרים. כמו כן, מחיר החומר הוא יחסית זול. 

 

  • איטום בחומרים פוליאוריטנים - שימוש בחומרים פוליאוריטנים לאיטום גגות הפך לפופולרי בשנים האחרונות. נהוג ליישם איטום בחומרים פוליאוריטנים לאחר שכבת יסוד בלבד. חומרים אלו נחשבים לגמישים, עמידים, הם מגיעים בצבע לבן או אפור וניתן ליישם את שכבת האיטום בהתזה או מריחה. היתרון הבולט של חומרים אלו הוא העמידות בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים למשך שנים ארוכות. עם זאת, נחשבים חומרים אלו ליקרים ביותר מבין כל האפשרויות. 



  • יריעות PVC/EPDM - בשיטה זו אנחנו גם משתמשים ביריעות, אך במקרה הזה היריעות אינן מולחמות לגג המבנה אלא מונחות עליו. היריעות נחשבות לעמידות, אך לאמצעי איטום פחות פופולרי מכיוון שבמקרה של הצטברות נוזלים הן פחות אפקטיביות. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה