איך איחוד הלוואות יכול לעזור לנו כלכלית



כמחצית ממשקי הבית במדינת ישראל נמצאים במינוס כמעט קבוע בחשבונות העובר ושב שלהם, וההכנסות החודשיות שלהם אינן מכסות את ההוצאות החודשיות השוטפות. משפחות רבות בישראל חיות מהלוואה אחת לאחרת, ובשנים האחרונות כאשר סביבת הריבית הייתה נמוכה וכמעט אפסית, משקי הבית מיהרו לקחת הלוואות בתנאים אטרקטיביים. כיום הריבית גבוהה מאוד לכן תשלומי ההחזר של המשכנתא וההלוואות התייקרו במאות שקלים ולמעלה מכך, ובנוסף תושבי המדינה מושפעים מיוקר מחיה, ממחירי הדיור שעלו באופן משמעותי בעבור האחרון, מהאינפלציה ומאי הוודאות הכללית במשק ובכלכלה המקומית והגלובלית.

קרדיט לתמונות FREEPIK

רבים ממשקי הבית בארץ נטלו מספר הלוואות במקביל למשכנתא, לכן כעת כאשר הריבית גבוהה הם מרגישים בכיס את העלייה בתשלומי ההחזר. ההחזרים החודשיים הגבוהים משפיעים על ההתנהלות הפיננסית וניהול ההוצאות השוטפות, לכן לא מעט ממשקי הבית נקלעו לסחרור כלכלי ולקשיים מהותיים בהחזרי המשכנתא וההלוואות. אם גם אתם נקלעתם למשבר כלכלי עקב קשיים בהחזר ההלוואות שלקחתם כדאי לכם להכיר את האפשרות לבצע איחוד הלוואות. זהו פתרון יעיל להורדת ההחזר החודשי ולפריסה מחדש של תשלומי ההחזר תחת הלוואה אחת גדולה, במקום ההתמודדות מול מספר הלוואות וגופים פיננסיים.

מה זה בעצם איחוד הלוואות?

בעקבות הרפורמה שבוצעה בשוק ההלוואות, כיום כל אחד יכול לקבל הלוואה בהליך קל ומהיר, ויש מגוון גופים פיננסיים המציעים פתרונות מימון ואשראי שונים. אם בעבר הלא רחוק נאלצנו לקחת הלוואות רק בבנק, כיום אנחנו יכולים להשוות הצעות להלוואות חוץ בנקאיות מחברות הביטוח, בתי השקעות, חברות כרטיסי האשראי, חברות מימון פרטיות ועוד.

אם לקחנו מספר הלוואות הרי בכל מסלול יש תנאים שונים מבחינת ריבית, הצמדה למדד, פריסת תשלומים, סכומים ועוד. עליית הריבית משפיעה על תשלומי ההחזר, ולפתע אנחנו מגלים כי איננו מצליחים לעמוד בנטל ההחזרים הגבוהים, ומכאן הדרך קצרה למינוס גבוה וכרוני הכרוך בריבית דריבית, לפיגורים בהחזרי המשכנתא וההלוואות שנושאים ריבית גבוהה במיוחד, ללחץ של פקידי הבנקים וחברות המימון לעמוד בתשלומי ההחזר ולקשיים מוחשיים בניהול ההוצאות השוטפות של משק הבית.

בדיוק למצב זה כדאי לשקול איחוד הלוואות, כלומר הלוואה אחת גדולה בתנאים נוחים ובפריסת תשלומים ארוכה כדי לפרוע את כל ההלוואות הפתוחות והיקרות יותר, ובכך למעשה מקטינים את נטל ההחזר החודשי וניתן לצאת לדרך כלכלית חדשה ולסגור את המינוס אחת ולתמיד.

איך איחוד הלוואות בעצם עוזר?

כאשר לוקחים מספר הלוואות קל להגיע לסחרור כלכלי ולמינוס גבוה בעובר ושב, מאחר שקשה לעקוב אחר נטל תשלומי ההחזר בשל ריבוי המסלולים. מעבר לכך, אם לוקחים הלוואה לכל מטרה תנאי ההחזר נקבעים על ידי הגוף הפיננסי ובהתאם לדירוג האשראי ויכולת ההחזר שלנו, ותנאי ההלוואה אינם משתווים לתנאים שניתן להשיג כאשר לוקחים הלוואה אחת גדולה לכיסוי ההלוואות הפתוחות ולסגירות מינוס וחובות.

ככלל, בעזרת איחוד הלוואות אנחנו יכולים להשיג את היתרונות הבאים:

  • פריסת תשלומים ארוכה.
  • החזר חודשי נמוך.
  • שמירה על סדר וארגון, אין צורך להתמודד מול מספר בנקים וגופים פיננסיים.
  • ריבית נמוכה יותר בהשוואה לריביות המקובלות בהלוואות רגילות כמו במסלולי הלוואה לכל מטרה.
  • ליווי וייעוץ מקצועי וצמוד.

בתקופה של היום שבה הריבית גבוהה ויש אי ודאות כללית, כדאי לשקול איחוד הלוואות כדי להקטין את נטל תשלומי ההחזר ולתכנן טוב יותר את ההוצאות החודשיות השוטפות.

למה כדאי לבצע איחוד הלוואות דרך חברת ייעוץ משכנתאות?

מומלץ לבצע איחוד הלוואות בעזרת היועצים המנוסים של חברת ייעוץ משכנתאות ופיננסים מאחר שיש פתרונות שונים ויש לקבל החלטה שקולה ועניינית. בעזרת היועצים המנוסים ניתן  לתכנן את המהלך ולבחור הלוואה גדולה כנגד הנכס, כמו הלוואה משכנתא, כדי להשיג תנאים נוחים ולהקלה על ההוצאות החודשיות השוטפות. בעזרת היועצים עורכים מכרז בין הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאי, מנהלים מו"מ יעיל כדי להשיג ריבית נמוכה ותנאים אופטימליים ומפזרים סיכונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה