איך אפשר לחשב משקל של בטון יצוק



עולם הבנייה הוא בין הרגישים והמסוכנים ביותר, זו עובדה ידועה לכל. על כן, כדי לייעל את העבודה ולהפוך אותה למסוכנת פחות, נהוג לחשב אלמנטים שונים במסגרת העבודה בכדי לבצע תהליכים שונים באופן מדויק יותר. חישוב משקל בטון למשל, הוא חלק בלתי נפרד מתהליך העבודה. בעיקר בשל העובדה שהבטון לוקח חלק מרכזי בתהליך הבנייה, ואם לא עובדים במשקלים מדויקים המשמעות עלולה להיות אסון של ממש.

קרדיט לתמונות PIXABAY

למה חישוב משקל בטון הוא קריטי?

בטון הוא לא סתם חומר בנייה, הוא עולם ומלואו. כדי ליצור את הבטון החזק ביותר, כדי לנסר בטון במידת הצורך, כדי לדעת בכמה חומר להשתמש; כל אלו דורשים חישוב משקל בטון באופן המדויק ביותר. למשל, אם המטרה היא לנסר את הבטון הרי שעל איש המקצוע להבין מהו דיסק הניסור שעליו להשתמש בכדי להגיע לתוצאה המדויקת ביותר. בנוסף לכך, עליו לחשב את גודל ומשקל החתיכה המנוסרת כדי להבין מהי הדרך הנכונה לפנות אותה.

כך, כאשר בודקים את משקל הבטון, ניתן לבחון כמה אופציות לפינוי;

  • פינוי בעזרת מנוף – בעולם הבנייה ישנן חתיכות בטון כה גדולות עד שדרכי הפינוי הרגילות שמיד נרחיב עליהן, פשוט לא מספיקות. במקרה זה יהיה צורך בפינוי באמצעות מנוף, שיתמוך בחתיכת הבטון העצומה. משימת הפינוי תתבצע לאחר ווידוא כי השטח נקי מעובדים ועוברי אורח, וכל אלמנט שעשוי להיפגע במידה וחלילה מתרחשת תאונה.
  • פינוי באמצעות שקים וכלי עבודה – במידה ומשקל הבטון מאפשר זאת, ניתן להפיל אותו מגובה על צמיגים הנפרשים על הרצפה. בדרך זו, חתיכת הבטון מתפרקת למספר חתיכות קטנות אותן ניתן לאסוף ביתר קלות ולפנות אותן הרחק מאתר הבנייה.

אז איך אפשר לבצע חישוב משקל בטון באופן המדויק ביותר?

ובכן, זה קל. חישוב משקל בטון הוא לא משהו שתצטרכו לבצע בעצמכם, פשוט כי קיימים מחשבונים מיוחדים שיעשו זאת בשבילכם. כך זה עובד; המחשבון עובד בהתבסס על מספר נתונים – האורך, העובי והרוחב. כך, אם ישנה חתיכת בטון באורך של שני מטרים, רוחב של מטר ועובי של 20 ס"מ, המחשבון יחשב אורך כפול רוחב פלוס העובי, וכך יתקבל המספר המדויק.

תנו למקצוענים לעשות את זה בשבילכם

אבל ביננו, למה לכם להסתבך? מספיק להכיר את הנושא ולו רק עבור הידע הכללי, וכדי שתדעו מה אנשי המקצוע צריכים לעשות כדי לעזור לכם. בפועל, מומלץ להשאיר את המשימות עצמן – החל מביצוע חישוב משקל בטון ועד לחיתוך, הפינוי וכו', למקצוענים בלבד. מדובר בשנים של צבירת וותק וניסיון, שהופכים את אנשי המקצוע לגורמים היחידים שביכולתם לבצע את השלבים הללו בעבודה. בדרך זו, מובטחות תוצאות לא רק מצוינות, אלא גם בטיחותיות. אלמנט קריטי בעולם הבנייה.

המאמר באדיבות POWER ניסור בטון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה