איך בוחרים אוכל לכלב במחיר ואיכות טובה



מי לא אוהב את החברת הפרוותי על ארבע שהולך אחרינו לכל מקום ומוכן לשבת או לזחול בתמורה לחטיף טעים? הידידות הגדולה בין הכלב לאדם קיימת שנים, והיום אנשים מחזיקים כלבים מכל הסוגים. בין אם יש לכם בורדר קולי חכם ובעל מרץ, פקיני קטן ומפונק או כלב מעורב וייחודי שלקחתם מצער בעלי חיים, אתם רוצים עבורו את הטוב ביותר. לפיכך, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבחור אוכל מזין ואיכותי לשמירה על בריאות הכלב.

קרדיט: FREEPIK

כיצד משפיע האוכל על בריאותו של הכלב

כשם שסוג המזון שאנו אוכלים משפיע עלינו, כן הוא משפיע על הכלבים. כלבים שמקבלים תזונה נכונה, בשילוב כל הוויטמינים הדרושים להם, נראים בריאים וחזקים יותר, פרוותם בוהקת ועשירה ויש להם די מרץ לפעילות היום יומית שלהם. בדיוק כמו בני אדם, גם הכלבים זקוקים לאבות מזון הכרחיים:

  • חלבונים – הכלבים זקוקים למקורות חלבון על מנת לבנות את מסת השריר שלהם.
  • שומנים – גופו של הכלב זקוק לשומנים כמו שומן דגים כדי לבנות את הרקמות והתאים.
  • פחמימות – הפחמימות חיוניות פחות לכלב מהחלבונים והשומנים, אך הן מעניקות לכלבים אנרגיה וגם מסייעות בהסדרת מערכת העיכול.
  • מים – המים חיוניים מאוד לכלבים והם צריכים להיות זמינים להם בכל עת. המים מונעים התייבשות וגם עוזרים לווסת את טמפרטורת הגוף.
  • ויטמינים ומינרלים – רכיבים חיוניים שלהם הכלב זקוק כתוספת תזונה.

גורים, בוגרים או כלבים מבוגרים – מה ההבדל?

כשם שהתינוק אינו אוכל מזון של מבוגרים, כך גם מזון שמתאים לגורים אינו מתאים לכלבים בוגרים. הצרכים התזונתיים של הכלב משתנים ככל שהוא עולה עם הגיל, ולכן חשוב להתאים את המזון לגילו של הכלב. בראשית חייו ועד גיל שנה יש צורך להתאים לכלב מזון לגורים. אוכל זה כולל רכיבים הקיימים גם בחלב אם והוא גם מגיע בגרגירים קטנים, כך שהגור הקטן יוכל ללעוס אותו בשיניו. בשלב הבא, יש לרכוש מזון המתאים לכלבים צעירים שעדיין אינם בוגרים. שלב זה משתנה בין גזעי הכלבים, שכן בעוד גזעי הכלבים הקטנים יכולים לעבור ממזון גורים למזון בוגרים באופן ישיר, אצל כלבים בינוניים וגדולים קיים גם שלב ביניים. לאחר מכן, כאשר הכלב מגיע לגיל שנה, ניתן להאכיל אותו במזון המיועד לכלבים בוגרים עד גיל 8. המזון הזה מכיל יותר חלבונים הדרושים לבניית שריר ופחות קלוריות. לאחר גיל 8 מתחיל הכלב לקבל מזון של כלבים מבוגרים המותאם לצרכיו.

לאילו מאפיינים נוספים כדאי לשים לב כשבוחרים אוכל לכלב?

בנוסף להתאמת מזון הכלב לפי גיל, קיימים דברים רבים שיש לשים אליהם לב כאשר בוחרים מזון לכלב:

  1. היכן רוכשים את האוכל – חשוב לשים לב למקום שממנו אתם קונים את המזון. חנות חיות מוכרת ואמינה היא אחד המקומות הטובים והמשתלמים יותר לבחירת מזון איכותי. ברגע שאתם קונים ממקום מקצועי ומוכר, תוכלו לקבל מענה לכל שאלה ולדעת שאתם נותנים לכלב שלכם מזון שעבר בדיקות ואישורים.
  2. התאמת המזון לגזע הכלב – רכיבי המזון משתנים בהתאם לגזעו של הכלב – קטן, בינוני או גדול.
  3. התאמת המזון לפעילות הכלב – ישנם כלבים פעילים מאוד דוגמת כלבי עבודה, ועבורם יש להתאים אוכל מיוחד המבוסס על עוף או בשר משובח. כלבים שנוטים להשמנה, לעומת זאת, צריכים לקבל מזון דיאטטי יותר.
  4. בודקים את הרכיבים של המזון – חשוב לבדוק את רכיבי האוכל ולוודא שיש בו רכיבים תזונתיים רבים כמו בשר, חלבונים ושומנים.
  5. יש כלבים עם רגישויות – גם זה יכול לקרות. ייתכן שהכלב רגיש למזון מסוים גם אם מדובר במזון איכותי ובדוק. לפיכך, מומלץ לבדוק עם קיימות בעיות בריאות כלשהן דוגמת כלבים בעלי קיבה רגישה או עור רגיש.
  6. כלבים בעלי צרכים מיוחדים – כלבים שאינם פעילים הרבה או כלבים הסובלים מעודף משקל זקוקים לתזונה מתאימה.
  7. השתדלו להימנע מלתת להם שאריות – זה מפתה לתת שאריות עוף ואורז לכלב לאחר הארוחה, אבל אם רוצים לשמור על בריאותו של הכלבים מומלץ להימנע מלעשות זאת. מומלץ להקפיד לתת לכלב את המזון המתאים לו.
  8. לא מתפשרים על אוכל זול – אם רוצים לספק מזון איכותי לכלב, מומלץ להשקיע קצת יותר ולקנות אוכל לכלבים יקר ובדוק יותר. עם זאת, גם על מזון איכותי יש לא פעם מבצעים משתלמים, בייחוד אם קונים בכמויות גדולות.

מה אסור ומה מותר לכלב

ראינו עד כמה חשוב לבחור מזון המתאים לכלב. אבל אם מדי פעם אתם רוצים לפנק את ההולך על ארבע במזון שאנו אוכלים, או שאתם רוצים לגוון את האוכל לצורכי אילוף, כדאי לדעת מראש מה מותר לתת לכלב ומה אסור. כלל אצבע במקרה זה הוא שאם לא בטוחים, לא נותנים לכלב אוכל של בני אדם. עדיף ללכת על בטוח ולהמשיך לתת רק אוכל המיועד לכלבים. ובכל זאת, מבין המזונות המותרים לכלב בגבול המותר הם פירות כמו בבננה או מנגו, ירקות דוגמת גזרים או פטריות וכן בשר עוף לא מתובל. רשימת המזונות האסורים גדולה יותר והיא כוללת מזונות כמו בצל או שום מכל הסוגים, אלכוהול, קפאין שעלול להיות קטלני עבור כלבים, שוקולד, מזונות מלוחים, ביצים בלתי מבושלות ועוד.

אוכל לכלבים קונים בפגז עולם החי

מחפשים חנות לחיות שמעניקה את הטוב ביותר להולכים על ארבע? הכירו את פגז עולם החי המציעה מגוון רחב של סוגי מזון לכלבים. כאן תמצאו מזון יבש ממגוון מותגים כמו CHICOPEE   או MONGE, מזון שימורים ממיטב המותגים של ד"ר פט או וט לייף וכן מזון המיועד במיוחד לגורים. תוכלו גם ליהנות ממגוון רחב של מבצעים על המזון שאתם רוכשים לכלב, כך שפגז עולם החי נהנים פעמיים – גם מאוכל איכות לכלב וגם ממחיר נוח ומשתלם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה