איך בוחרים את ביטוח העסק המתאים לכם?



עסק שהקמתם וטיפחתם בשתי ידיכם הוא נכס שיש לשמור עליו מכל משמר. לשם כך הוקמו מגוון רחב של פוליסות המתאימות לכל אחד מסוגי העסקים. חלק מהפוליסות כוללות ביטוח מבנה למשרדי העסק או למפעלים בהם מיוצרים מוצריו. כיסויים אחרים כוללים כיסוי כנגד תביעות של עובדים או לקוחות. אספקט חשוב בביטוח כולל גם את התכולה הנמצאת במחסני העסק. לפני שאתם בוחרים את ביטוח העסק חשוב לבחון את הנושאים הבאים:

pixabay

האם חברת הביטוח שלכם מבטחת עסקים בנישה בה אתם פועלים?

חלק מחברות הביטוח מתמחות בביטוח של עובדים עצמאיים או בעלי מקצועות חופשיים. חברות אחרות מבטחות חברות בינוניות וגדולות עם סניפים רבים, מפעלים וכמות גדולה של עובדים. כאשר אתם בוחרים את חברת הביטוח שלכם, חשוב לבדוק כי היא מתאימה לכם ככפפה ליד ומבטחת לקוחות דומים לכם ובגודל שלכם.

האם יש לכם כיסוי מקיף מחברת הביטוח?

תשלומי הפרמיה של ביטוח לעסק, בדומה לסוגים אחרים של פוליסות, מבוססים על סעיפי הכיסוי השונים הקיימים בפוליסה הבסיסית והרחבות המתאימות באופן אישי לעסק. חשוב לבחור חברת ביטוח שיכולה להתאים כל אחד מהכיסויים לצרכים המסוימים של החברה שלכם. לדוגמה: חברה ללא משרדים בישראל הפועלת מ WeWork או שירות משרדים שיתופי אינה צריכה כיסוי כנגד רעידות אדמה למבנה. למעשה, היא אינה זקוקה לביטוח מבנה כלל. לעומתה, חברה עם מפעלים המכילים חומרים מסוכנים תצטרך כיסוי מתאים לרמות הסיכון הללו.

אילו כיסויים מופיעים בביטוח לעסק?

כל עסק זקוק למטריית כיסויים שונה, אך יש מספר נזקים שניתן למצוא כמעט בכל פוליסה. נזקים אלה קשורים למבנה וכוללים נזקי נוזלים ואש, רעידות אדמה ונזקי צנרת. במקרה שרכב התנגש במשרדים ופגע בהם או שכלי טיס פגע במבנה חלילה – ביטוח המבנה לנכס יכסה גם נזקים אלה. אירועי הביטוח הללו מאפשרים לקבל את ההוצאות על פינוי ההריסות לצד אובדן הרווחים בתקופה שבה העסק אינו פעיל.

מה עושים אם העובדים תובעים אתכם על נזקי גוף?

חשוב למצוא חברה המעניקה לכם גם הרחבה של ביטוח חבות מעבידים. ביטוח זה מכסה אתכם במקרה שעובד נפגע בעבודה – הן אם הפגיעה הייתה בשל רשלנות שלכם והן בגלל רשלנותו של העובד. מקרים אלה יכולים להוביל לתביעות של מיליוני שקלים שאינן מכוסות במסגרת הפיצוי שמקבל העובד כאשר הוא תובע את הביטוח הלאומי על תאונת עבודה. לכן, הוסיפו לפוליסה כיסוי זה ותוכלו להמשיך לעבוד מבלי לחשוש מתביעה בסכום גבוה.

נזקי צד שלישי

לקוח נכנס לעסק ולפתע חלק מהתקרה נפל. במקרה זה ביטוח חבות המעבידים אינו מכסה אתכם – משום שמדובר בצד ג' שאינו מועסק בחברה. הרחבה של נזקי צד ג' לביטוח המעסיקים מאפשרת לכם ליהנות משקט נפשי גם אם אדם שפסע למשרדים או המפעל עלול להפצע ועשוי לתבוע אתכם.

מה עם הכספים והסחורה בעסק?

בכל יום אתם מעבירים את הפדיון לבנק – אך מה קורה אם פורץ הגיע לבית העסק ושדד אותו או ששדד את העובד שלכם בדרך להפקדה בבנק? הרחבות נוספות במסגרת ביטוח לעסק מאפשרות לקבל שיפוי על כספים שנגנבו וכן על סחורות שנמצאות בדרך ללקוח או לסניף מרוחק.

לסיכום, אם אתם מחפשים ביטוח לעסקים המתאים ככפפה לעסק שלכם, מומלץ לבחור חברת ביטוח הכשרה מציעה כיסוי מתאים עבורכם ומבטחת חברות בנישה שלכם. לצד ההרחבות שציינו קיימות עוד שלל הרחבות נוספות שיכולות לכסות אתכם בפני מקרי ביטוח שונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה