איך בוחרים טפטים ומאיזה חומרים?



העתידנים טוענים שכל 20-25 הסגנונות העיצוביים חוזרים על עצמם, כך שמה שהיה הוא שיהיה ואין חדש תחת השמש

ffreepik

אחת ההוכחות לכך הם הטפטים. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא כדי לגלות איך לבחור את הטפט המושלם

הטפטים של היום הם לא הטפטים של פעם

בשנות ה-70 לכולם היו טפטים על הקירות, כך שלא פלא שבימים אלו הטפטים עושים קאמבק מטורף – מה שאומר שכל דירה שמחשיבה את עצמה רטרו מתהדרת בהם. ואגב, בחו"ל טפטים הם עדיין מאסט.

עם זאת, בניגוד לעבר בשנים האחרונות התחוללו שני שינויים מהותיים בעולם הטפטים:

  • כיום הטפטים עשויים מחומרים שונים: נייר, בדים שונים, משי, ויניל, קש ואפילו מתכת - מה שאומר שמומלץ להתאים אותם לחללים השונים בהתאם לאופי החדר.
  • כיום ניתן להפוך כל תמונה לטפט, מה שהופך את החלל לאישי יותר

לכן לא פלא שהטפטים נחשבים כיום לדרך האולטימטיבית לשדרוג כל חלל. הם זולים, קל להתקין אותם ויש אינסוף אפשרויות של סגנונות, עיצובים, צבעים, טקסטורות וגדלים כך שכל אחד יכול למצוא את מבוקשו במינימום של מאמץ.

איזה טפטים לבחור לחדרי הבית השונים?

אחד האלמנטים המרכזיים בבחירה מוצלחת של טפט הוא התאמה שלו למיקום המיועד לו בבית. למשל:

  • טפט שמיועד למטבח מומלץ שיהיה קל לניקוי ועמיד בפני מים, שמן, אדים וכו', לכן כדאי לבחור בטפט שיש לו ציפוי שקוף מפלסטיק
  • טפט שמיועד לחדר השינה אמור לספוג רעשים ולאפשר לכם ליהנות משקט ושלווה, כך שמומלץ להצטייד בטפט עם סיבים מבד שיש לו מרקם חמים ונעים.
  • טפט שמיועד לחדר ילדים מומלץ שיהיה עמיד במיוחד ורחיץ. אגב, אותה המלצה נכונה גם לגבי טפטים שמיועדים לפינות אוכל ולסלונים שנחשבים אזורים מועדים לפורענות, בעיקר בכל הנוגע לטביעות אצבעות שמשאירות אחריהן כתמי שומן

באיזה סגנון של טפט לבחור?

גם כאן נדרשת התאמה, אבל לאו דווקא למיקום אלא לאופי החלל ולאווירה שאתם רוצים לייצר בו. למשל:

  • אם אתם רוצים לייצר את "אפקט הוואו" מומלץ להדביק טפט בצבעים עזים בכניסה לבית, עדיף טפט בקו עיצובי שדווקא מנוגד לזה של שאר הבית. התוצאה תשאיר את האורחים שלכם פעורי פה
  • אם החלל המיועד מאוורר וגדול מומלץ להוסיף לו מימד של אינטימיות, למשל באמצעות טפט בצבע כהה (אפור, שחור וכו') או הדפס מעניין. אם אתם לא רוצים להרוס את תחושת המרחב אבל עדיין להישאר בענייני הטפט, מומלץ להדביק את הטפט רק על קיר אחד.
  • לחללים קטנים וחשוכים כמובן שמומלץ טפטים לא עמוסים, עדיף בצבעים בהירים, בעלי מרקם של תלת מימד ו/או בעלי פסי סיכה לגובה.
  • לחדר שינה מומלץ לבחור בטפטים בצבעים חמים/עדינים (מוקה, שוקולד, זהב, סגול, כתום וכו') ו/או בטפטים מבודדי רעש עם טקסטורות ודוגמאות נעימות (למשל הדפס סימטרי או גאומטרי), כך שתיהנו מתחושה מרגיעה בסופו של כל יום.
  • לבתים בעיצוב כפרי מומלץ לבחור בטפטים בעלי הדפס טבעי, למשל טפטים שמדמים קיר בריקים ומייתרים את התקנת האלמנט שכבר הפך למאוס – מה שאומר שאם חלוף הטרנד של הבריקים אתם תצטרכו רק להחליף את הטפט.
  • להתאים את הטפט לסוג הריצוף. למשל, לריצוף בסגנון פרקט מומלצים טפטים בעלי הדפס של קורות עץ.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה