איך בוחרים מצעים וכלי מיטה?



איך בוחרים מצעים וכלי מיטה?
מצעים וכלי מיטה במיטבם יהיו יפים ואסתטיים. אבל לא רק העיצוב או הדוגמה עוזרים לבחור את המצעים על הצד הטוב ביותר. האם צריך לבחור כלי מיטה מיוחדים לעונת החורף, ובכלל האם אפשר להצביע על סוגים מסוימים של מצעים שיהיו איכותיים ומומלצים יותר מאחרים באופן כללי? כל מה שרציתם לדעת, לשינה נעימה ומפנקת יותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

מצעי קיץ לעומת מצעי חורף

מצעים וכל יתר כלי מיטה  אמורים להרגיש לכם נעים בגוף, ללטף את העור אך גם לחמם בקיץ. כלל האצבע לחורף – העדיפו כלי מיטה ומצעים ארוגים או תפורים בצפיפות מרבית. לא משנה אם אתם מרגישים בנוח על בדי סאטן או שאתם מחובבי הכותנה או פוליאסטר, כאשר האריגה איכותית וצפופה ביותר, זה אידיאלי לחורף. בהמשך נסביר יותר על ההבדלים בין הבדים.

יחד עם זאת, כדאי לשים לב גם ליכולת הספיגה ולנידוף של הבד. בדים בעלי יכולת ספיגה ונידוף לכאורה מתאימים מאוד לקיץ. הם נותנים הרגשה נעימה ולא מרגישים איתם דביקים. אבל צריך לזכור שבחורף הישראלי הרבה פעמים הלילות חמימים ואף מעבר לכך. כשקר, כיף להתפנק בפוך מחמם וטוב. אולם זאת חוויה מפוקפקת להזיע מתחת לפוך. מצעים ארוגים או תפורים בצפיפות, אך יחד עם זאת גם סופגים ומנדפים יעניקו לכם חורף נעים במיוחד.

בקיץ, אפשר בהחלט לבחור פתרונות קלילים יותר, פחות צפופים אך מלטפים. מלבד כותנה, גם פלנל משובח יכול להתאים מאוד לעונת החורף, אך פחות מתאים לקיץ. למעשה מדובר על סוג מיוחד של מצעי כותנה, שעברו סירוק. הסיבים מקבלים מרקם שונה, המחמם יותר ומתאים מאוד ללילות קרירים או קרים.

מה עדיף, כותנה או פוליאסטר

מצעים וכלי מיטה עשויים להיות מיוצרים מכותנה, מפוליאסטר או משילוב בין השניים. רבים שואלים האם עדיף מצעים מכותנה שהיא חומר טבעי או שאולי יש יתרון בפוליאסטר. אחת ולתמיד, התשובה היא כזאת: סיבי כותנה נחשבים לנעימים ומתאימים מאוד לכל עונה, קיץ או חורף. בחורף, הם מקנים הרגשה חמימה ובקיץ, הרגשה קרירה. הם אומנם נוטים להתקמט, אך חלק מהיצרנים מתגברים על בעיה זאת על ידי הפיכת הבד לעמיד יותר לקמטים.

פוליאסטר לעומת זאת זה בד מסיבים סינטטיים. הוא החל להיות נפוץ מפני שהוא זול יחסית והוא גם נחשב לחזק מאוד. שימו לב שהוא פחות נעים על הגוף – בחורף הוא פחות מחמם ובקיץ הוא פחות מאורר לעומת הכותנה או הסאטן (שהיא בעצם סוג של כותנה מבריקה). ככלל, כותנה עדיפה, אולם מצעים משולבים יכולים להיות פתרון מצוין שמקנה את הטוב שבכל העולמות. הכלל המקובל הוא להעדיף מצעים שאחוז הכותנה בהם יותר גבוה מאחוז הפוליאסטר. כך, מתקבל בד חזק מאוד, אולם גם מאוד נעים בחורף.

כלי מיטה מיוחדים ששווה להכיר

כלי מיטה ומצעים ניתן לבחור לא רק מהסוגים הרגילים. הדוגמאות המודפסות הן כמובן עניין של טעם וסגנון, אולם תגלו עניין בדברים הבאים:

  1. מצעי סאטן – מצעים אלו הם איכותיים ובעלי מראה יוקרתי. במיטבם, מיצרים אותם מכותנה ארוגה שנעשית מבריקה ומיוחדת. נעים מאוד למגע.
  2. מצעי ג'רסי – עשויים מכותנה גמישה יותר, בזכות תוספת קטנה של סיבים גמישים.
  3. משי – ככל הנראה אלו המצעים היוקרתיים ביותר והמיוחדים בעיצובם. שימו לב שהם מתאימים אך ורק לעונת החורף. למרות שהם נראים רכים, הם לא מאווררים ופחות נושמים. מקנים אווירה רומנטית ומתאימים גם כמתנה.
  4. פלנל – בדים מעולים לחורף, עם מרקם צמרירי מעט. למעשה, מדובר בכותנה שעוברת עיבוד מיוחד.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה