איך בוחרים קלנועית מתאימה



במידה שאתם שוקלים לקנות את הקלנועית הראשונה שלכם, או להחליף את הקלנועית הקיימת בחדשה, חשוב שתדעו שמבחר האפשרויות כיום גדול מאוד. מצד אחד, המבחר מהווה בשורה טובה שכן הוא מאפשר לכם לקנות את הכלי המתאים ביותר לצרכיכם, אבל מצד שני הוא גם עלול לבלבל. לכן, כדאי להכיר את כללי האצבע הבסיסיים לבחירת קלנועית מתאימה

freepik

דבר ראשון – לקנות ממקור אמין

 

רכישה של קלנועית איננה זולה ומסתכמת באלפי שקלים רבים. בנוסף, אתם רוכשים כלי שאמור לוות אתכם לאורך תקופה ארוכה ולתת מענה לצרכים ספציפיים מבחינת ניוד, מוגבלות פיזית ופעילויות שונות כמו יציאה לקניות. לפיכך, יש להתייחס לרכישה בשיא הרצינות ולא למהר לקנות את הקלנועית הראשונה שקונים. למעשה, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא מקור אמין לקניית הקלנועית המציע מספר דגמים שניתן לבחור ביניהם. למשל, תמצאו מבחר קלנועיות באתר NEVOLIFE ותוכלו לקבל לגביהן ייעוץ מקצועי.

הקנייה ממקור אמין חשוב לצרכים רבים. קודם כל מבחינת האחריות והשירות שניתנים לכם עבור הקלנועית, כי עם הזמן ייתכן שתזדקקו להם. שנית, כי במקור אמין תוכלו להיות בטוחים שאתם רוכשים קלנועית אמינה המצדיקה את ההוצאה, עם ביצועים טובים ועמידות גבוהה. וכמו כן, במקום שבאמת מבין בקלנועיות תוכלו לקבל מענה לכל שאלה והכוונה מקצועית מקיפה, כך שהבחירה תהיה הכי מדויקת שאפשר.

דבר שני – התאמה לצרכי השימוש

כפי שתראו עד מהרה, בשוק קיים מגוון רחב מאוד של קלנועיות הנבדלות זו מזו בגודל, בביצועים, בהיותן מתקפלות, בטווח הנסיעה, בעלויות ועוד שורה ארוכה של פרמטרים. לכן, יש לחשוב קודם כל על הצרכים והנתונים של האדם שעתיד להשתמש בקלנועית, ורק לאחר מכן להתחיל לבדוק את הדגמים בהתאם. אחד הנתונים הכי משמעותיים הוא המשקל שאמורה הקלנועית לשאת. תחילה יש להבין האם הקלנועית אמורה לשרת אדם אחד בלבד או שמא שניים, שכן אז המשקל מוכפל פחות או יותר, ובנוסף יש צורך בכלי יותר רחב עם מושב המספיק לנסיעה נוחה ביחד. לכן, למקרה זה תתאים הקטגוריה הגדולה ביותר של קלנועיות זוגיות שלרוב גם מגיעות עם טווח נסיעה גדול ועם מושב זוגי או שני מושבים נפרדים.

יחד עם זאת, אם מדובר באדם יחיד, משקלו של הנוסע יהיה רלוונטי לבחירת הקלנועית רק אם מדובר באדם כבד מאוד, שכן מרביתן יכולות לשאת לפחות משקל של 120 ק"ג. מצד שני, כאן הבחירה העיקרית תהיה בין קלנועית יחיד שאינן מתקפלות, ובין קלנועיות מתקפלות. קלנועית שאינה מתקפלת היא לרוב גדולה יותר, חזקה יותר ומגיעה עם גגון. המגבלה שלה היא כמובן שלא ניתן לקפלה ולהכניסה הביתה, למעלית, לתוך רכב נכה וכדומה. לעומת זאת, הקלנועיות המתקפלות הן כאלו שאפשר לקבל באופן ידני או עם שלט (בהתאם לדגם), ומציגות טכנולוגיות מרשימות.

מעבר לכך, חשוב להבין מהו האזור שבו הקלנועית עתידה לנסוע. למשל, האם תצטרכו לעבור איתה במפתחים יחסית צרים, האם האזור בו אתם נוסעים הוא עירוני או כפרי, ומהו מרחק הנסיעה הממוצע בין הטענה להטענה. בהתאם לכך יש לבחור את הקלנועית מבחינת ממדיה, מבחינת הגלגלים שלה, מבחינת המצבר וטווח הנסיעה וכן הלאה.

דוגמא לדגם מתקדם ואיכותי

על מנת לסבר את האוזן נביא דוגמא לקלנועית מתקפלת עם שלט מדגם LX6 שאותה ניתן למצוא באתר של חברת NEVOLIFE. זוהי דוגמא מצוינת לקלנועיות עם טכנולוגיות חדשניות שמהוות את המילה האחרונה בתחום, ומעמידות לרשות בעליהן הרבה אפשרויות לבחירה. קודם כל, מדובר בקלנועיות מיני במימדים קטנים שאפשר לעבור איתה בקלות במפתחים רבים, והיא מתקפלת ונפתחת בצורה מלאה על ידי שימוש בשלט. לכן, למי שאינה מעוניין או מפחד להסתבך עם פתיחה וסגירה ידנית של קלנועיות מתקפלות, זוהי בחירה מצוינת.

הקלנועית הזו מתקפלת ממש קטן, עד לגודל של מזוודה, ומדובר באמת במזוודה עם גלגלי טרולי שמאפשרים לנייד אותה ממקום למקום במצב סגור. בנוסף, יש מערכת בלמים מצוינת לעצירה מיידית המגבירה את הבטיחות, שלדה קשיחה, מערכת היגוי משופרת ומתקדמת, ומנגנוני אבטחה לבלימת הרכב במקרה של אובדן שליטה. כמו כן, יש לה פגוש קדמי שיכול לספוג אנרגיה, מערכת תאורת בלימה, מנגנון לזיהוי תנועות חריגות בידיות שמכבה מיידית את המנוע, ומד מצבר המספר אותו בעל קרבה להתרוקנות.

ניתן להבין, אם כן, שבקלנועית הזו הקדישו תשומת לב רבה לכל הקשור לבטיחותו של הנהג אך גם לנוחותו. לדוגמא, יש לה תכנון ארגונומי מתקדם המאפשר תפעול קל, פשוט ואינטואיטיבי, קוטר סיבוב קטן המאפשר לתמרן איתה באזורים צפופים, מושב נוח המסוגל לנוע על צירו בשביל קימה וישיבה בקלות. וכל זאת עם יחידת הנעה עוצמתית שמספקת טווח נסיעה ארוך ומצבר חזק ועמיד לתקופה ארוכה, המקנה נסיעה ארוכה בין הטענות.

שאלת המחיר

כפי שיש מגוון עשיר של קלנועיות מכמה וכמה קטגוריות, כך גם מחיריהן נעים על פני טווח רחב. באופן כללי, ככל שמדובר בקלנועית יותר גדולה (למשל זוגית) ויותר מתקדמת וחזקה, כך המחיר שלה יאמיר ועשוי בהחלט להגיע לעשרות אלפי שקלים. לעומת זאת, קלנועיות קומפקטיות ומתקפלות חדשות תוכלו למצוא גם בסביבות העשרת אלפים שקלים. לכן, כאמור, חשוב מאוד להבין את הצרכים. מצד אחד רכישה של קלנועית שאינה מספקת מענה שלם לצרכיכם תתגלה כבעייתית, ומצד שני אין סיבה להוציא סכומים נכבדים על כלי עם אפשרויות שאתם לא ממש זקוקים להן.

 

ולבסוף, תמיד כדאי לבדוק אם ישנה זכאות כלשהי מטעם הביטוח הלאומי, משרד הביטחון או כל גורם אחר, להשתתפות במינון כלי הרכב החשמלי.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה