איך חוגגים את גיל המצווה בצל הקורונה?



תכננתם לדחות את חגיגות המצווה בגלל הקורונה? קבלו כמה רעיונות לאירועים מופלאים בחיק הטבע או בבית, בלי להפר את תקנות בריאות הציבור העדכניות

קרדיט שאטרסטוק

שולי הלוי

מגפת הקורונה הביאה שינויים רבים לחיי היום-יום שלנו, ביניהם קושי בקיום שמחות משפחתיות כמו ההגעה החגיגית לגיל מצווה. העובדה שאנחנו צריכים לשמור על גמישות לנוכח השינויים התדירים אין פירושה שאנחנו לא יכולים לחגוג ביחד כשיש סיבה למסיבה. בשנים הקודמות כללו חגיגות המצווה תכנונים שנמשכו על פני חודשים (ואף שנים): בחירת בית כנסת או אולם, או גם וגם, טיול ליורו-דיסני או בעקבות הארי פוטר, מסיבה רק למשפחה או משולבת עם ילדי-הכיתה. כדי להרים אירוע חד פעמי נדרשו לעיתים חודשים של תכנונים אסטרטגיים וכלכליים, שעל מנת להגשימם שקלו לעיתים משפחות לקחת במידת הצורך הלוואה*, אם הדבר התאפשר ולאחר בחינת הפרמטרים השנים הכרוכים בכך כמובן. בשנה האחרונה כולנו משתדלים לשמור על ריחוק-פיזי כדי לסייע בהאטת התפשטות הנגיף, אבל גם תחת המגבלות הקיימות והמשתנות תוכלו להפיק אירוע גיל מצווה מרגש וחד פעמי. איך למשל?

כשמסורת והמורשת נפגשים

לפני כשלוש וחצי שנים נולד ברשות הטבע והגנים מיזם חדש: טקסים ושמחות משפחתיות באתרי מורשת לאומיים. במסגרת מיזם ״פסיפס״ ניתן לקיים טקסים משפחתיים בעלי ערך ומשמעות, המתאימים למי שמחפש ״תחליף לשבלונות המוכרות של טקסים בבתי כנסת או באולמות אירועים״, סיפר חגי דביר מרשות הטבע והגנים ל-YNET: ״אנחנו מאמינים שהדרך המרתקת ביותר לעורר את אתרי המורשת בישראל היא על ידי קיום טקסים עתיקים שמחיים את העם ואת המקום״, הוסיף. משפחות שבוחרות לחגוג את גיל המצווה באחת השמורות הלאומיות, יוכלו להנות מסיור מודרך במקום או להשתתף ב״חפש את המטמון״.

נצא נא אל הבוסתן

חגיגה בחיק הטבע אינה שמורה רק לאתרי מורשת לאומיים, כשבין האפשרויות העומדות לרשותכם גם בוסתנים וחוות חקלאיות ברחבי הארץ. כך למשל, אם תרצו לשלב את חגיגת המצווה עם ביקור בכותל, תוכלו לחפש בין המקומות הפעילים באזור ירושלים, חלקם אפילו מציעים שירות הסעה שיחסוך לכם את חיפושי החניה.

שוטי שוטי ספינתי

אפשרות נוספת לחגיגת מצווה יוצאת דופן היא בים, לא על החוף כדי אם על סיפונה של יאכטה מפנקת. השילוב בין הכחול הגדול, התצפית על קו החוף של ישראל וטלטולי הגלים העדינים יעניקו חוויה מלהיבה ומרגשת לחוגגים ולאורחים, והמרחב על היאכטה יאפשר לכולם לשמור על ריחוק-פיזי מתאים.

חגיגה ביתית

מעדיפים לא להתרחק ולהזמין את הקרובים ביותר לחגוג אתכם באינטימיות בביתכם? יש כמה דרכים שתוכלו להפוך את האירוע הביתי לחגיגה שווה ומפנקת.

במקום לעמוד ולבשל לכל המוזמנים, פנקו את עצמכם בשירותי קייטרינג או דוכני מזון ואיכותיים, שיחסכו לכם גם את הכלים שבסוף. אפשרויות קולינריות נוספות בעידן הקורונה הן להזמין משפים או ממסעדות אהובות, המציעים פתרונות טעימים בואכה מושחתים עד דלת הבית. אם אינכם נעזרים בקייטרינג הכולל מגישים/ מלצרים, גייסו לעזרתכם בן/ת של חברים או שכנים, כדי שתוכלו להנות מהאירוע ולא להתעסק בפינוי כלים.

בתופים ובמחולות: הכינו מבעוד מועד פלייליסט שילווה אתכם לאורך כל הערב ואם אתם מתכננים ריקודים, אל תשכחו להשאיר מרחב מספק גם לכך.

תשקלו להיעזר בשירותי צילום מקצועיים: גם אם יש לכם טלפון עם מצלמה נהדרת או קרוב משפחה שמצלם להנאתו, אם אתם רוצים תמונות טובות באמת מהאירוע, ניתן להיעזר בבעל מקצוע בתחום.

אטרקציות נוספות: אחרי שסגרתם את הפינות הללו כל שנותר להידרש אליו הוא הפעילויות שישדרגו את המסיבה. כך למשל, אתם יכולים לשכור שולחנות משחק כמו סנוקר או הוקי שולחן, ואם יש בביתכם חצר אולי תרצו למלא אותה במתקנים מתנפחים בנוסח אתגר הנינג׳ה או כאלו המאפשרים לכם לקיים משחק כדורסל או כדורגל עליו. בהצלחה למתמודדים.

טיפים אחרונים לסיכום

  1. כל תוכנית היא בסיס לשינויים, גם בימים כתיקונם ובוודאי שבימי הקורונה, אז כדאי שתהיה לכם תוכנית חלופית לאירוע.
  2. אל תשכחו לעקוב אחר התקנות וההמלצות העדכניות, ושמרו על מספר המוזמנים בהתאם.
  3. עזרו לאורחים שלכם לשמור על היגיינה והניחו בכניסה ובמקומות נוספים בבית אלכוג׳ל. מומלץ גם לדאוג לניקוי חדרי השירותים וחיטוי המשטחים מדי פעם.
  4. אם מזג האוויר מאפשר, עדיף לקיים אירוע במקום פתוח.

שמירה על הכללים תהפוך את המסיבה שלכם לחגיגה מדהימה וחד פעמית גם בתקופת הקורונה הקשה! יום הולדת שמח לכל החוגגות והחוגגים.

* בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה