איך חייהם של בעלי הרכבים החשמליים השתפרו בחודשים האחרונים?



הרכבים החשמליים הפכו בשנים האחרונות מתופעה נדירה לאחוז מרשים מכלי התחבורה שאנו רואים על כבישי ישראל. יצרניות רכב מעטות נותרו מאחור בכל הקשור לשיווק של דגמים חשמליים בארץ והקהל הישראלי פונה יותר ויותר לחלופה החשמלית. הדבר מובן והגיוני הודות ליתרונות הצרכניים של רכבים חשמליים הברורים לכל. האפשרות לחסוך בעלויות הדלק, הנסיעה השקטה, הנוחות בהטענה ובתחזוקה ובל נשכח – היתרון האקולוגי המשמעותי שיש לרכב הצורך חשמל על פני רכב שצורך דלק. אך האם כל הנוצץ זהב?

קרדיט תמונה: pexels

לצד כל היתרונות מהם נהנים בעלי הרכבים החשמליים, אי אפשר שלא להתייחס לקשיים שהם חווים בדרכים – לא בכל תחנת דלק יש אפשרות טעינה רכב חשמלי, לעיתים עמדות ההטענה נתפסות על ידי רכבים חונים אחרים, וגם סוג ההטענה הוא נושא שכדאי לשים לב אליו אם לא רוצים להיתקע באמצע שגרת היום או בדרך לאירוע חשוב.

החדשות הטובות הן שבעלי הרכבים החשמליים חווים בחודשים האחרונים הקלה וחווית שימוש נינוחה הרבה יותר ברכבם, הודות לכמה צעדים שהובילו חברות שונות בשוק, כמו גם משרד התחבורה והעיריות ברחבי הארץ. הינה שלוש דוגמאות למתרחש בשוק:

הותקנו יותר עמדות טעינה בתחנות דלק ומקומות ציבוריים

ההבנה שהמעבר לרכב חשמלי נעצרת בעקבות היעדר כמות מספקת של עמדות הטענה הביאה לקידום הנושא בכל הרבדים. לאחר תחילת חקיקה בנושא בשנת 2021, ניתן לראות בשטח את הנכונות והיישום של גופים וארגונים גדולים בנושא התקנת עמדת טעינה רכב חשמלי נוספות בתחנות דלק ומקומות ציבוריים אחרים. כיום, ניתן למצוא עמדות טעינה לרכבים חשמליים, לא רק בתחנות מועטות ברחבי הארץ, אלא גם בחניונים ציבוריים או חניונים של מקומות עבודה. זה הופך את החזקתו של רכב חשמלי לפשוטה ונוחה הרבה יותר כיוון שניתן לנצל את זמן הסידורים או העבודה להטענת הרכב והמשך נסיעה ללא חשש מהתרוקנות הסוללה.

הוגברה האכיפה על עבירות חנייה בעמדות טעינה

למרבה הצער, ריבים על מקומות חנייה הם אינם נושא זר לנו כאן בישראל, אך כשמדובר על תפיסת מקום טעינה של רכב חשמלי על ידי רכב בנזין, זה פתח לצרות גדולות עוד יותר. למרות שברור כי זהו מטרד, משרד התחבורה התעכב מאוד עם העברת חקיקה מתאימה.

העיר הראשונה שהחלה לאכוף בעזרת פקחים עירוניים את תופעת החנייה של רכבי בנזין בעמדות טעינה הייתה כפר סבא. היוזמה שלה ושל עיריות נוספות שהצטרפו למאמצי האכיפה נולדה מתוך עיכוב בחקיקה שהבטיח משרד התחבורה בנושא. עד שזו תתקבע, עיריות רבות בכל הארץ כבר קונסות או נערכות לתחילת אכיפה בנושא. הליכים אלו מקלים ועוד יקלו על בעלי הכבים החשמליים להטעין את רכבם באופן נגיש ובטוח.

חשוב לשים לב שעמדות טעינה של רכבים חשמליים, אינן עמדות חנייה בשום אופן. כלומר, גם רכב חשמלי שיחנה בעמדת הטענה מבלי להטעין, צפוי לקבל קנס כיוון שעמדות אלו, על אף הדמיון הוויזואלי, אינן נועדו לשמש כחניות.

יותר סוגים של טעינה זמינים לבעלי רכבים חשמליים

אם בעבר היה נהוג לחשוב שכדי להחזיק רכב חשמלי יש צורך בחנייה פרטית שתותקן בה עמדת הטענה, היום זה כבר ממש לא הכרח. אפשר להטעין רכב חשמלי בכמה תצורות – שקע ביתי רגיל להטענה איטית, עמדת טעינה מהירה שטובה למקרי חירום, או טעינה סטנדרטית שניתן למצוא בתחנות הדלק והחניונים הציבוריים. כל אחת מהתצורות האלו מחזיקה ביתרונות וחסרונות משלה, אך כולן זמינות לקהל הרחב במקומות רבים, גם אם לא בבית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה