איך לבחור מכונת שטיפה בלחץ – המדריך המקיף



מכונות שטיפה בלחץ משמשות אותנו לניקוי ייסודי של בתי עסק, מפעלים, בנייני משרדים ומקומות רבים נוספים. אך כיצד בוחרים את המכונה המתאימה לנו ביותר מבין מבחר המכונות וההיצע הרחב שקיים בשוק? הנה מספר טיפים שימושיים שיעזרו לכם לקבל החלטה בנושא:

קרדיט תמונה FREEPIK

יצרן אמין, וותיק ומוכר

בעת בחירת יצרן של מכונות שטיפה בלחץ, מומלץ לבחור יצרן אמין. נמליץ לכם לבחור במכונת שטיפה של אחת מהחברות הבאות: חברת Lavor, Bosch (בוש) , קרנף, קרשר או דיוולט. כל החברות הללו מספקות מוצרים ברמה גבוהה מאוד שיאפשרו לבצע את פעולות השטיפה והניקיון ביעילות ובמהירות.

מכונות שטיפה תעשיתיות או ביתיות?

מה המטרה שלשמה אתם רוכשים את המכונה? האם ברצונכם לשטוף את הבית ברמה גבוהה? האם  תרצו לשטוף קניון, בניין משרדים או בית עסק בעל שטח גדול? ישנם הבדלים בין דגמים המיועדים לשימוש ביתי לדגמים שתפקידם הוא לכסות שטחים רחבים וגדולים יותר. בדרך כלל במכונות שטיפה תעשיתיות, לחץ המים יהיה גבוה יותר וזאת על מנת לאפשר הסרה של לכלוך קשה, באופן מהיר ואפקטיבי יותר.

מחיר מכונת שטיפה בלחץ מים (גרניק)

אין ספק, פרט לפרמטרים האחרים שצוינו כאן, סוגיית המחיר היא משמעותית ולכן כדאי לבחון היטב את המחיר ולקחת בחשבון כי ישנם פערים בין הדגמים השונים של כל חברה וחברה אך בנוסף קיימים מחירים שונים בעבור אותו המוצר, בין חנות לחנות. ניתן למצוא מכונות שטיפה בלחץ במחירים של כמה מאות שקלים, אך ישנם דגמים מתקדמים יותר שעלותם עשויה להגיע לכמה אלפי שקלים מהבדיקות שערכנו, המחירים נעים בטווח רחב של בין 400 ש"ח לדגם פשוט וזול ועד ל-28,000 ש"ח לדגמים המתקדמים והחדישים יותר.

השוו בין מפרטים טכניים של מכונות שטיפה

יש לא מעט פרמטרים שכדאי לבדוק כאשר רוכשים מכונת שטיפה בלחץ, נמליץ להתמקד בבדיקה של לחץ הבר, ההספק, אורך הצינור, משקל המכונה וצריכת המים, כלומר הלחץ  - כמה ליטרים המכונה מבזבזת במשך דקת עבודה?

בנוסף, בדגמים מתקדמים קיימת מערכת מיוחדת שתפקידה הוא לקרר את המנוע של המכונה ובכך לאפשר שימוש ממושך ללא הצורך לעצור בעת תהליך הניקיון. נדגיש כי מכונות בעלות אופציה זו, יהיו בדרך כלל מתאימות לשטיפה של מבנים גדולים (תעשייה) ולא לשימוש ביתי פשוט.

מכונות שטיפה בנזין, חשמל וגם דיזל

מדובר בפרמטר משמעותי מאוד מאחר ובמקומות מסוימים בהם מתבצע שימוש במכונות שטיפה, אין אפשרות לחבר אותה אל החשמל בשל הצורך בניידות כמובן. במצבים כאלה, מכונת שטיפה הפועלת על בנזין או דיזל, תהיה עדיפה יותר ועשויה להיות הפתרון שאותו אתם מחפשים.

בחנו לעומק את האביזרים הנלווים

ישנו עולם שלם של אביזרים הנלווים למכונות השטיפה. תוכלו למצוא בחלק מהדגמים אקדח וצינור מיוחד לשטיפה וגם מברשות מסתובבות, הליקופטר לניקוי של משטחים, מיכל חיצוני לסבון ואביזרים נוספים. ברוב המקרים האביזרים יגיעו במסגרת רכישת המוצר עצמו ולא תצטרכו לרכוש אותם בנפרד אך כדאי לוודא זאת מראש מול החנות או בית העסק שבו אתם מבצעים את הרכישה.

לסיכום, לפני בחירת מכונת שטיפה בלחץ כדאי להגדיר מה המטרות המרכזיות שלשמן אנו קונים את המכונה ולאחר מכן לבצע מחקר מקדים באשר ליכולותיה תוך בחינת המפרט הטכני, האביזרים הנלווים וכמובן המחיר.

הכתבה בשיתוף עם אתר טולס אונליין – המרכז לאספקה טכנית וכלי עבודה אשר מציע מגוון רחב של מכונות שטיפה ביתיות ותעשיתיות במחירים זולים ומשתלמים, כולל הנחות ומבצעים לאורך השנה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה