איך לבחור מניות למסחר - על השיטות השונות לבחירת מניות



איך לבחור מניות למסחר? בחירת מניות עשויה להיות מורכבת לאדם הממוצע שאינו בקיא בתחום. במאמר זה, תקבלו מידע כללי על הגישות השונות לבחירת מניות למסחר, ועל היתרונות והחסרונות שלהן.

קרדיט תמונה FREEPIK

הגישות השונות לבחירת מניות למסחר

ישנם כמה פרמטרים שעל פיהם מחליטים איך לבחור מניות למסחר. בגדול, הכרחי לבחון את ביצועי החברה ואת הפוטנציאל הרווחי שלה. יש לבחון את כמות ההכנסות והרווחים של החברה, זאת על ידי ניתוח הדוחות הכספיים השונים של החברה, עסקאות, הערכות עתידית, הודעות וכו' - ניתן לבצע הערכה מחושבת יותר. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהפרמטר החשוב ביותר הוא מחיר המניה, מה שלמעשה ניתן למדוד באמצעותו את היכולת של החברה לייצר כסף, את היכולת העתידית שלה. בעזרת שיטה זו, ניתן לחזות את ביצועי החברה ואת התחזיות העתידית שלה. שיטה זו צריכה להיות משומשת בטווח הארוך במקביל לשינוי במחיר המניה.

בעזרת גישה זו, ניתן להעריך האם כדאי להשקיע במניה של החברה או לא. קודם כל, יש להעריך את השווי של החברה. ניתן לעשות זאת באמצעות מספר גישות שונות:

הערכת שווי החברה בעזרת התאמה להיוון תזרימי מזומנים

זאת אומרת, כמות המזומנים הכללית שהחברה הנסחרת תייצר החל מהרגע  ועד הסוף.

גישת ערך נכסים

באמצעות גישה זו, מודדים את ערך נכסי החברה על ידי ניכוי החובות שלה.

גישת מכפיל רווח

קיימת עוד גישה מאוד רווחת בתחום ההשקעות, גישת מכפיל הרווח. גישה זו מבוססת על הנוסחה הבאה: את השווי של החברה בשוק יש לחלק ברווח של החברה. כך, בעקיפין, ניתן לדעת תוך כמה שנים המשקיע יקבל את החזר ההשקעה שלו, בהנחה שהרווח ישאר כפי שהוא ולא ישתנה.

במילים אחרות, אם שווי החברה הוא מאה מיליון ש"ח והמשקיע הרוויח עשרים מיליון ש"ח, המשקיע אמור להחזיר את ההשקעה שלו תוך חמש שנים. משקיעים בוחנים את הרווח על ידי חלוקה של הרווח ב-12 החודשים הקודמים, אך ההתייחסות העיקרית הכפלת הרווח העתידי, שעל פיו יש לחלק את שווי השוק בחלקים הצפויים של הרווח בשנה הבאה

גישת השיטה הטכנית

באמצעות שיטה זו ניתן לקרוא את המגמה בגרפים. כלומר, ההיגין שעומד מאחורי שיטה זו היא שניתן לבטא את כל דבר בגרף - את ערכי המניה, והתעוררות בערך המניה, אם יש כזו. מה שלמעשה מרמז על מגמה חיובית ועלייה ברווחים. לדברי המצדדים בשיטה זו, הם עוקבים אחר השינויים הנעשים ויודעים לנתח את המגמה העתידית. כך, למעשה, הם יודעים מתי כדאי להיכנס או לצאת מההשקעה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שלא ניתן לחזות הפתעות או משברים בלתי צפויים, כמו למשל דוחות פחות או יותר טובים מהמצופה, איבוד לקוחות חשובים, התפטרות מנכ"ל וכו'. השיטה זו מבוססת על היצמדות למגמות או טרנדים מסוימים. מנגד, שיטת הערך יכולה למצוא ערך במקומות בהם השוק טרם זיהה את הפוטנציאל ושמגמת הנייר בהם נמצאת במגמה שלילית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה