איך לבחור נכון דשא סינטטי איכותי?



מדשאה היא מרחב שמייצר אצלנו תחושות נעימות ואסוציאציות חיוביות מאוד. למשל, "יש ערימה של חבר'ה על הדשא" שמזכיר לנו את כל רגעי השלווה והאינטימיות עם החברים, הזיכרונות מהילדות כשהתרוצצנו יחפים על כר דשא שנראה לנו אינסופי ולמבוגרים יותר זיכרונות של הילדים שלהם מתרוצצים על הדשא עם חיוך רחב וקולות צהלה. גם המראה של המרחב הירוק שמשתרע לכל עבר משרה עלינו נינוחות אמיתית – ולכן אין פלא שחלק גדול מאוד מהאנשים שהגשימו את החלום על בית פרטי או דירת גן מפרגנים לעצמם גם מדשאה

יחצ

מקומות נוספים שבהם אפשר למצוא דשא הם גני ילדים, גינות משחקים ומגרשי ספורט. גם על גג של בניין משרדים של חברת הייטק או במסוך לבניין ניתן לראות את העובדים נהנים מכמה דקות של הפוגה באמצע יום עבודה עמוס, על מרבד דשא חינני. בכל המקומות הנ"ל אפשר כמובן לשתול דשא טבעי, אבל בשורה התחתונה האופציה העדיפה, מבחינות רבות, היא דווקא הדשא הסינטטי.

היתרונות המשמעותיים של הדשא הסינטטי

יתרון משמעותי אחד של דשא סינטטי הוא שלא צריך להשקות אותו, לדשן ולכסח. בזכות יתרון זה ישנו גם רווח כספי משמעותי לאורך זמן, גם חיסכון בשעות עבודה (של בעלי המקום או של איש מקצוע חיצוני שמן הסתם מגדיל את עלות תחזוקת הדשא.

היתרון השני הוא המראה האחיד ושובה הלב, ובפרט כשבוחרים נכון מדשאה סינטטית איכותית. החזות המרשימה נשמרת כמובן בכל ימות השנה, כך שאתם נהנים תמיד מדשא מלבב באמת, בלי קרחות, בלי אזורים מצהיבים, בלי עשבים ובלי אזורים שבהם הדשא צמח יתר על המידה.

עוד יתרון שכדאי לקחת בחשבון הוא הידידותיות לסביבה - בזכות החיסכון במים והוויתור על חומרי דישון והדברה שעלולים להכיל כימיקלים מזיקים לסביבה.

צפיפות הסיבים והקוטר של כל סיב

דשא סינטטי איכותי הוא כזה שצפיפות הסיבים שבו גבוהה – החל מ-15,000 סיבים למטר רבוע וכל המרבה הרי זה משובח. ככל שהסיבים צפופים יותר גם המראה המתקבל מרשים יותר, כך למעשה אין הבדל בין דשא טבעי לבין סינטטי, וגם העמידות טובה יותר. לרמת עמידות מרבית תורם גם קוטר הסיב: סיבים עבים נשמרים לפרקי זמן ארוכים יותר.

כושר ספיגת המים ויכולת העמידות בשמש

כשבוחנים מספר אפשרויות של דשאים סינטטיים כדאי מאוד לברר גם לגבי יכולת ספיגת המים של כל מוצר. דשא איכותי הוא כזה שסופג במהירות מי גשמים כך שמיד כשיוצאת השמש תוכלו לשחק על הדשא בלי שהוא יהיה ספוג מדי במים.

מהצד השני, בימים חמים במיוחד באה לידי ביטוי איכות חיונית אחרת של דשא סינטטי: היכולת לא להתחמם יתר על המידה. בנוסף כדאי לוודא שהדשא כולל חומר אנטי UV שמגן עליו ועל הגוון שלו מפני השמש.

דשא סינטטי – רק עם תו תקן!

באופן עקרוני חשוב לבחור אך ורק דשא סינטטי בעל תו תקן. תו התקן מבטיח שלמרות היותו סינטטי, הדשא לא יכלול חומרים בעייתיים ובנוסף שמדובר במוצר עמיד. דשא שעומד בתקן הישראלי ושהותקן ע"י אנשי מקצוע מיומנים ואמינים יספק לכם נחת גבוהה מאוד במשך שנים רבות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה