איך לבחור נכון סמארטפון? השוואת תכונות



בין אם הגיע הזמן לשדרג את המכשיר שלכם או שאתם עוזרים למישהו קרוב לבחור סמארטפון חדש, כאשר יש בשוק מאות אפשרויות ושפע אדיר של תכונות ומאפיינים, בחירת סמארטפון היום בהחלט יכולה להיות מבלבלת וקשה לניווט, בייחוד אם אתם לא יודעים בדיוק מה אתם רוצים וצריכים. אפילו בתוך המכשירים של מותג מסוים, יש כ"כ הרבה דגמים

freepik

אז איך בכל זאת בוחרים נכון סמארטפון (טלפון סלולרי חכם) חדש ואיך משווים בצורה מושכלת בין תכונות במכשיר החדש הפוטנציאלי? טוב ששאלתם! הכנו לכם מדריך השוואתי קצר ותמציתי, מקווים שנעזור לכם לבחור נכון. בואו נצא לדרך.

 

הבינו מה התכונות שאתם צריכים מאת טלפון סלולרי חכם (סמארטפון)

 

סמארטפונים היום מציעים שפע אדיר וכמעט אינסופי של תכונות וטכנולוגיות חדשות שהיצרניות מכניסות לתוכם, כאשר כבר מזמן שיש סמארטפונים יותר חזקים ומרובי יכולות אפילו מאשר חלק מהמחשבים הניידים הרגילים. קחו למשל את המכשירים החדשים בסדרת הגלקסי S20 מבית סמסונג (היצרנית הגדולה והפופולארית בישראל ובעולם) או סדרת מכשיר הנוט 20 החדשה, מדובר על "מפלצות" טכנולוגיות עוצמתיות ועם כל כך הרבה יכולות ותכונות שאפשר לעשות איתם פשוט הכל.

אך מצד שני לא כל משתמש זקוק למכשיר החזק והמשוכלל ביותר – שגם כמובן יהיה יקר יותר מחלופות פשוטות יותר. כך למשל יש את סדרת מכשירי הגלקסי A של סמסונג המציעה ביצועים איכותיים ושפע תכונות שימושיות, במארז אמין ועמיד אך לא עם שיא הטכנולוגיה ולכן גם עם טווח מחירים נמוך יותר.

המשמעות של כל זה היא שאחד הצעדים הראשונים בבחירה נכונה של סמארטפון חייב להיות הבנה והגדרה של התכונות המרכזיות שאתם צריכים ורוצים שתהיינה במכשיר שלכם – למשל המצלמה הכי טובה ומשוכללת, מכשיר חזק למשחקים, סוללה חזקה, משק משתמש פשוט, הרבה אחסון, מסך יחסית קטן או דווקא כמה שיותר גדול, מסך המאפשר צפייה בסרטים וסדרות, איכות סאונד, מכשיר עם מקום לשני כרטיסי סים וכן הלאה.

גיבוש סט התכונות המבוקש והבנה מה אתם באמת צריכים ורוצים ממכשיר חדש עדיין ישאירו אתכם עם המון דגמים לבחור מהם, אך התובנות הללו בהחלט יצמצמו את טווח החיפוש שלכם ויעזרו לכם להתמקד טוב וחכם יותר בדגמים ומותגים ספציפיים.

 

תנו דגש לתכונות הבאות

 

  • מערכת הפעלה: אם אתם עדיין בשלב ההתלבטות בין מכשיר אייפון לבין מכשיר מבוסס מערכת ההפעלה הפופולארית ביותר אנדרואיד (ולרוב זו לא התלבטות כי משתמשים "נאמנים" לאותה מערכת הפעלה גם במכשירים שונים), אז זוהי תכונה חשובה שתשפיע על כל חוויית המשתמש במכשיר החדש שלכם. מכשירי אנדרואיד נפוצים יותר, מאפשרים יותר התאמה אישית ומגיעים בכל רמות המחיר לעומת האייפונים שכולם יקרים. עדיף גם מערכת הפעלה שיש בה יישומים שימושיים ואיכותיים ולא מערכת עם המון תוספות מיותרות ומכבידות.

 

  • מצלמה: עבור משתמשים רבים, המצלמה היא התכונה הכי חשובה ומרכזית בבחירת סמארטפון, כאשר היום מערכי הצילום של מכשירי קצה חדשים מאפשרים ביצועים מדהימים ומגוונים. מערך צילום איכותי מצריך שילוב מושלם בין המצלמות עצמן, התוכנה מאחוריהן וחיבור כל הרכיבים לחוויה מדויקת. בגזרה זו, מכשירי הדגל של סמסונג בולטים בגאון מעל רוב השוק.

 

  • מסך: איכות, גודל ומאפייני המסך יקבעו איך תצוגת הסמארטפון שלכם תיראה. בעידן של משחקי מובייל, צפייה בסרטים וסדרות ישירות מהסמארטפון ושאר שימושים גרפיים כבדים, יש לכך חשיבות רבה. ההמלצה שלנו היא ללכת על מסך ברזולוציה מינימלית של Full HD, כאשר במכשירים עם יחס מסך של 18:9 עדיף לעלות עד למינימום של 2160X1080. מבחינת טכנולוגיה ואיכות, מסכי OLED הם האפשרות הטובה ביותר – כפי שקיים במכשירי הגלקסי של סמסונג.

 

  • סוללה: בגלל שאנחנו עושים כל כך הרבה דברים עם הסמארטפון, חשוב לבחור מכשיר עם סוללה גדולה, חזקה ועמידה – עם שילוב מדויק בין קיבולת הסוללה לטכנולוגיות ניהול צריכת הכוח של המכשיר.

 

  • אחסון: אם מצלמים המון, מורידים שירים ופרקים של סדרות, צריך שפע מקום אחסון בטלפון החכם – אפילו אם אתם מדי פעם מגבים הכל לאחסון ענן. העדיפו מכשיר עם לפחות 32-64 GB של אחסון.

לצד דגשים וטיפים אלו, יש משמעות גם למותג הסמארטפון שאתם בוחרים – מבחינת עמידות, אמינות, עדכוני תוכנה ושירות לאחר המכירה. כך שעבור משתמשים רבים שווה להשקיע אולי עוד קצת כסף ולקנות מכשיר מבית מותג מוביל וגדול מאשר מכשיר מעט זול יותר אך עם נתונים פחותים ואמינות מוטלת בספק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה