איך לבחור נכון קבלן לעבודות עפר לפרויקט שלכם?



תחום עבודות העפר, הפיתוח והתשתיות הוא תחום רחב מאוד בעל אחריות כבדה ומשמעותית לפרויקט שלכם. בחירת הקבלן שיבצע עבודות עפר בפרויקט שלכם היא למעשה אחת הבחירות החשובות ביותר. החוקים השונים המתקיימים בתחום בין אם בעניין פינוי הריסות מבנה מהשטח, חפירות בשטח והכנתו לעבודות בנייה חדשות, מילוי השטח ועוד עבודות רבות אחרות מחייב כל יזם או בעל נכס שמעוניי לבצע עבודות אלו בשטחו לבחור בקבלן אחראי שמבין את גודל האחריות שעל כתפיו. על הקבלן שאתם בוחרים להיות מקצועי ומנוסה על מנת שהעבודות בפרויקט שלכם יעמדו בכל הדרישות המחמירות של הרשויות השונות וגם כדי לשמור על הבטיחות של כל העובדים באתר לכל שלביו.

קרדיט תמונה PIXABAY

אחד הדברים החשובים ביותר עבור יזמים וקבלנים שונים בענף הבניה הוא עמידה בלוחות הזמנים. בענף זה כל עיכוב או איחור גוררים אחריהם עלויות מאוד גבוהות שעלולות להגיע גם למאות אלפי שקלים ובפרויקטים גדולי ממדים אף למיליונים. הסכומים העצומים הללו חייבים את הקבלנים ואת היזמים לעמוד בזמנים שנקבעו מראש. בענף הבנייה בשונה מענפים רבים אחרים, הפרויקט נבנה בצורת שרשרת, כל קבלן בעל אחריות ספציפית והוא החוליה בשרשרת הקודמת לקבלן הבא וכן הלאה. למעשה קבלן עבודות עפר הקבלן הראשון שנכנס לשטח על מנת לפנות ממנו פסולת קיימת, על מנת להרוס מבנה ישן כדי לבנות את המבנה החדש שמתוכנן וכן הלאה.

איך לבחור קבלן לעבודות עפר בפרויקט שלכם?

נתחיל מהדבר שחשוב ביותר והוא ניסיון הקבלן בשטח. יזמים ובעלי נכסים פרטיים רבים מוציאים מכרז או מבצעים סקר שוק בין קבלנים שונים וכל מה שמעניין אותם הוא הסכום הסופי שבתחתית ההצעה. זו טעות נפוצה מאוד במיוחד בקרב אנשים שאינם מגיעים מהתחום או יזמים חדשים חסרי ניסיון. חשוב לבחון הצעות מחיר בצורה מפורטת ויסודית. בכל הצעה אתם צריכים לקבל מפרט מלא עבור השירותים שאותו הקבלן מציע לכם על הסכום שהוא נקב בתחתית ההצעה. אם הצעת המחיר שלו אינה כוללת פירוט ורק ישנה סוג של כותרת "עבודות עפר למבנה פרטי" למשל ההצעה לא מסבירה לכם כלום וזהו פתח לחוסר תיאום ציפיות בהמשך הדרך. חשוב שיופיע סעיף – סעיף מה הצעת המחיר כוללת למשל הריסת מבנה קיים, פינוי פסולת בניין מהשטח והשלכתו במקום ייעודי לכך, יום עבודה שופל או באגר וכן הלאה. ככל שההצעה תהיה מפורטת יותר כך היא ברורה יותר

הדבר הבא הוא ניסיונו של הקבלן, כשאתם בוחרים קבלן לעבודות עפר באתר שלכם אתם רוצים שהעבודות יבוצעו על ידי אנשי מקצוע מנוסים בעלי וותק. כפי שציינו קודם לכן, עבודות העפר בפרויקט שלכם הן העבודות הראשונות המבוצעות בו ויכולות להשפיע על כל הפרויקט ועלויותיו. כאשר אתם בוחרים בחברת עבודות עפר מנוסה וותיקה אתם מצמצמים את ההימור בחברה חובבנית שעלולה להכניס אתכם להוצאות גבוהות ומיותרות שלא תכננתם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה