איך לבחור עורך דין פלילי ומתי כדאי לעשות את זה



אחד המצבים הפחות נעימים שאדם עלול להיתקל בהם, הוא מקרה שבו הוא מוצא את עצמו נאשם בפלילים. הדבר נכון תמיד, ונכון על אחת כמה וכמה אם אותו אדם לא ביצוע את העבירה המיוחסת לו.

קרדיט תמונה FREEPIK

בחירת עורך דין פלילי איכותי ומנוסה עשויה לסייע לחשוד או לנאשם להוכיח את חפותו ולהיחלץ מההאשמות התלויות ועומדות כנגדו. מהם השלבים בהליך הגשת כתב אישום כנגד חשוד? באיזה שלב בחקירה מומלץ לפנות לעורך דין פלילי? איך בוחרים עורך דין פלילי? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

אישום פלילי כנגד אדם – איך זה מתנהל

הגשת אישום פלילי נגד מאן דהו בגין עבירה פלילית שביצע היא תהליך ארוך למדיי. במקרים נדירים שבהם כל הנתונים נמצאים ברשות החוקרים, הגשת כתב האישום ופתיחה בהליך משפטי מתבצעת במהירות יחסית. אבל המקרים הללו נדירים ובדרך כלל נדרשת חקירה פלילית. להלן השלבים במשפט הפלילי, מרגע שעלו חשדות כנגד אדם ועד לסיום המשפט שלו.

  1. נחקר: בשלב הזה אין חשדות ואדם נחקר בקשר לפרשיה פלילית כמו כל נחקר אחר.
  2. חשוד: בשלב הזה, הנחקר הוא בגדר חשוד ותו לא. החקירה מתנהלת, אבל לרוב המגבלות על החשוד הן מינוריות, אם בכלל. זאת, למעט מקרים שבהם החשוד מוגדר כמסוכן, כזה שעלול להימלט או עלול לשבש את החקירה.
  3. נאשם: בתום החקירה מועבר חומר החקירה לתביעה או לפרקליטות, שם מתקבלת ההחלטה אם להגיש כתב אישום פלילי. אם אכן הוגש כתב אישום פילי כנגד החשוד, הוא הופך לנאשם.
  4. מורשע או זכאי: בתום המשפט, השופטים מקבלים החלטה לזכות את הנאשם או להרשיע אותו. זיכוי מכל סיבה שהיא מביא לשחרור הנאשם. הרשעה משנה את ההגדרה שלו והוא מוגדר מורשע. בשלב הזה ניתן גם פסק הדין. אפשר להגיש ערעור לערכאות גבוהות יותר, הן על פסק הדין והן על גזר הדין.

בכל אחד מהשלבים שהוזכרו לעיל, האדם שנגדו מתנהלים הליכים פליליים צריך ואפילו חייב להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין פלילי. עורך הדין יעשה הכל על מנת לחלץ את הלקוח שלו מהבעיה. אם הורשע, עורך הדין יפעל להקטנת העונש במידת האפשר.

באיזה שלב בחקירה כדאי לפנות לעורך דין פלילי

ההמלצה החד משמעית היא לקחת עורך דין פלילי כבר בשלב החשדות, עוד בטרם התקבלה ההחלטה להגיש כתב אישום. עורך דין ילווה את הנחקר לאורך כל הדרך וימנע מהחוקרים לחלץ ממנו אמירות או פרטים שעלולים לשמש בעתיד הוכחות כנגדו. אחרי הגשת כתב האישום, שכירת עורך דין פלילי איננה בגדר רשות אלא היא חובה. ככל שעורך הדין מנוסה יותר וככל שההיכרות שלו עם המשפט הפלילי היא מעמיקה יותר, כך רבים יותר הסיכויים לכך שהוא יצליח לחלץ את הלקוח שלו או להקטין את הענישה כנגדו.

איך לבחור עור ך דין פלילי

עורך דין פלילי הוא איש מקצוע המכיר היטב את המשפט הפלילי. כאמור, בחרת עורך הדין צריכה להתבצע כבר בשלב מוקדם של החקירה. חשוב לבחור עורך דין מנוסה בתחום הפלילי בכלל, ובתחום הספציפי שבו מתנהלת החקירה כנגד החשוד בפרט. חקירה פלילית יכולה להתנהל בעבירות גוף, עבירות רכוש, עבירות כלכליות ועוד. ככל שעורך הדין שנבחר מעורה בתחום הספציפי שבו מתנהלת החקירה, כך רבים הסיכויים שהוא יפעל טוב יותר לטובת הנחקר. אם יש לכם עניין בשירותיו הטובים של עורך דין פלילי, הרי שהגעתם בדיוק למקום הנכון והמתאים ביותר. צרו קשר כעת ועשו את הצעד הראשון בדרך להשגת התוצאה הטובה ביותר האפשרית עבורכם לחקירה המתנהלת בעניינכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה