אם אתם אחרי תיכון, ואולי גם אחרי צבא, הגיע הזמן שלכם לעולם האמיתי, לעבוד בעבודה המכבדת את בעליה, להתפרנס בכבוד, ולסדר לכם אופק כלכלי לשנים הקרובות והרחוקות. אולם לפעמים יש משהו שתוקע אותנו ומפריע לנו להתקדם הלאה.

איך לבחור קורס השלמת בגרויות



אם אתם אחרי תיכון, ואולי גם אחרי צבא, הגיע הזמן שלכם לעולם האמיתי, לעבוד בעבודה המכבדת את בעליה, להתפרנס בכבוד, ולסדר לכם אופק כלכלי לשנים הקרובות והרחוקות. אולם לפעמים יש משהו שתוקע אותנו ומפריע לנו להתקדם הלאה.

קרדיט: FREEPIK

תלמידים רבים בזמן התיכון לא למדו כמו שצריך על מנת להוציא תעודת בגרות שלמה וטובה. לפעמים הסיבות הם חברתיות, פשוט כל כך נהנינו עם החברים עד ששכחנו ואל היה לנו כח להשקיע גם בלימודים. לפעמים היו אלו המורים או בית הספר, שגרם לנו לשנוא או להרגיש לא מסוגלים להצליח במקצוע כזה או אחר. ובאמת זה לא משנה כל כך מה הסיבה, העיקר הוא שאם אתם רוצים להתקדם בחיים, ללמוד מקצוע מכובד, תואר ראשון באחת המכללות או האוניברסיטאות – לא מספיק פסיכומטרי מצוין, אלא יש צורך בתעודת בגרות. ואם בזמן התיכון לא למדתם, או שלא למדתם כמו שצריך – עדיין יש לכם תקווה. אתם יכולים להשלים בגרויות.

איך משלימים בגרויות?

לבוגרי הצבא שבינינו, יש כל מיני מסלולים ותכניות מטעם הקרן לחיילים משוחררים. באופן עקרוני נוכל לחלק את משלימי הבגרות למיניהם לשני סוגים: יש את אותם שאינם יודעים מה הם רוצים ללמוד, ובמה הם רוצים לעבוד בהמשך חייהם. אך חשוב להם להשלים את כל הבגרויות כולם, או מצד תיקון נפשי וסגירת מעגל לזמני התיכון העליזים, או בשביל לפתוח את כל האפשרויות.

הסוג השני של האנשים שבאים להשלים בגרויות, הם אותם ממוקדי מטרה, שיודעים בדיוק מה הם רוצים ללמוד, ובמה הם רוצים להתפתח בחייהם. ניתן להכניס לקטגוריה זו גם אנשים שעשו או עושים הכוון תעסוקתי מקצועי, שמגלה להם את האיכות שלהם ואת העבודה שתגרום להם סיפוק ואושר והגשמה עצמית, וכמובן ששכרה תהיה בצידה. מי שכבר יודע איזה מקצוע הוא רוצה לעבוד, עובד יותר ממוקד, וכשהוא בא להשלים בגרויות, הוא עושה זאת רק על פי הקרטיריונים שאותו הוא צריך על מנת להתקבל למוסד לימודים שמלמד את אותו מקצוע נכסף עבורו, ולא משקיע בהשלמת מקצועות שאין לו תועלת מכך.

אם בעבר, כל מי שלא עשה בגרות בתיכון – החיים היו סגורים לפניו, הרי שכיום, ניתן להשלים בגרויות בצורה קלה ומקצועית, כך שתמיד יש אפשרות לתקן ולהשלים את החסר, ואין ייאוש בעולם כלל.

איפה ניתן להשלים בגרויות?

הקרן לחיילים משוחררים מסייעת לכל חייל שרוצה להשלים בגרויות בדרכים שונות, ואפילו נותנת מלגת קיום ושכר לימוד מלא, מה שנקרא: רק תשב ותלמד אנחנו נסדר לך הכל. הכל מתוך פרגון לחיילים שלנו, שמסרו כמה שנים טובות מהחיים שלהם למעננו ולמען המדינה הקטנה שלנו.

כמו כן, יש כיום מכונים פרטיים שיש להם סוללה של מורים מקצועיים, בעלי נסיון רב בתחום של הגשת מבוגרים למבחני הבגרות. מומלץ לפני שאתם רצים לקורס השלמת בגרויות, לבדוק אילו מקצועות אתם חפצים בהם, ומה בדיוק אתם צריכים להשלים.  

ישנם מקצועות ומוסדות לימוד אקדמאיים, שאחד מתנאי הקבלה שלהם הוא ציון גבוה ב4 או 5 יחידות באנגלית או מתמטיקה. מסיבה זו, הרבה מהשלמת הבגרויות מתמקדת במקצועות מתמטיקה ואנגלית.

לסיכום כל אחד ואחת יכולים להשלים היום בגרויות בקלות וביעילות, תופתעו לגלות כמה החומר הלימודי הוא לא באמת כל כך קשה כמו שהיה נראה לכם בתיכון. לפעמים, אולי לא יהיה נעים להודות, שהחומר הלימודי מהתיכון, הוא אפילו קצת מענייין...

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה