איך לבחור קורס פסיכומטרי



אלפי נבחנים שניגשים למבחן הפסיכומטרי מתחבטים בשאלה איך לבחור קורס פסיכומטרי שיעזור להם להתמודד עם הקשיים בבחינה ולהצליח בה. יצאנו לבדוק מה הן דרישות הקבלה באוניברסיטאות, מה כוללת הבחינה, מה הם הקריטריונים החשובים, כמה עולה קורס פסיכומטרי ומה כדאי לבדוק לפני שנרשמים לקורס פסיכומטרי

www.depositphotos.com

התנאים לקבלה למוסד אקדמי

קבלה לאוניברסיטאות כיום מתבססת על בדיקה של שני נתונים – ציוני הבגרות וציון הבחינה הפסיכומטרית. שני המדדים הללו עוזרים לאוניברסיטאות לסנן ולבחור את המועמדים המתאימים ביותר. כמו בבגרויות, גם הצלחה בבחינה הפסיכומטרית דורשת השקעה רבה, רכישת כלים איכותיים וידע נרחב. קשה מאוד להתכונן לבחינה הזו לבד, הדבר דורש משמעת עצמית גבוהה וחיפוש מתמיד אחר מקורות מידע ותרגול איכותיים. מסיבה זו, רובם המוחלט של הניגשים לבחינה נעזרים בקורסי הכנה שמציעים מכונים שונים בארץ. מה הם הקריטריונים החשובים? מה הם השיקולים שיקרבו אותנו ככל האפשר לציון הנכסף? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

מה כוללת הבחינה

הבחינה מורכבת מתשעה חלקים. החלק הראשון הוא מילולי – מטלת כתיבה. המטלה היא מסוג חיבור עמדה – משמע, חיבור הנועד לשכנע את הקורא בטיעונים מסוימים בנושא נתון. בדרך כלל יהיה זה נושא אקטואלי ומעט שנוי במחלוקת. מומלץ לשים לב שזהו החלק הפתוח היחידי בבחינה, כל שאר שאלות הבחינה הן במתכונת אמריקאית. במטלת הכתיבה נבדקים יכולת ההבעה בכתב, עושר אוצר המילים וידיעת תחביר ודקדוק. כמו כן, הציון נקבע בהתאם לרמת העומק והדיוק של הטיעונים המובאים בו. קורס פסיכומטרי איכותי יציע לתלמידיו 6 משובים מפורטים על חיבוריהם במהלך הקורס.

לאחר סיום כתיבת החיבור, עובר הנבחן לפרקי שאלות אמריקאיות שמתחלקים לשלושה תחומים: כמותי, מילולי ואנגלית. הפרקים הכמותיים עוסקים במתמטיקה ברמת 3 יחידות לימוד. הקושי העיקרי בפרקים הללו הוא מגבלת הזמן – כל פרק כמותי כולל 20 שאלות ומוקצבות לו 20 דקות. לכן מכון איכותי יעבוד על טכניקות וקיצורי דרך שיאפשרו לתלמיד לפתור כל תרגיל בבחינה בפחות מדקה.

הפרקים המילוליים עוסקים בשפה העברית. השאלות בחלק זה מורכבות ולעתים ארוכות יותר. הפרק בודק האם השפה העברית של התלמיד עשירה, מהי רמת כישורי הקריאה, ההבנה וההסקה שלו וכן חשיבה לוגית. הדרך להשתפר בפרקים הללו היא לפתור כמה שיותר תרגילים ממקור איכותי ולקרוא ספרים ומאמרים רבים בחודשים שלפני הבחינה. הפרקים באנגלית עוסקים אך ורק באוצר מילים. ככל שאוצר המילים באנגלית גדול יותר ומהירות הקריאה של התלמיד גבוהה יותר – כך הוא יצליח יותר.

הקריטריונים החשובים בבחירת קורס פסיכומטרי

על כל תלמיד לגבש לעצמו רשימת קריטריונים שחשובים לו. הדבר דורש תחקיר קצר, ביקור במכון, התנסות בשיעור ניסיון וסקירה של ספרי הלימוד. הקריטריונים המשמעותיים בעינינו הינם: ותק המכון, גודל הכיתות, איכות הספרים, איכות המורים והמלצות של תלמידים שלמדו במכון. ותק המכון בדרך כלל מצביע על אמינות וניסיון בתחום. מובן שגם מכונים חדשים יכולים להצטיין בהיבטים הללו – בייחוד אם צוות המכון צבר ניסיון במכונים ותיקים אחרים. אין עוררין על כך שגודל הכיתות הוא קריטריון מהותי נוסף והוא ישפיע על קצב הלימוד ועל היחס ותשומת הלב שהתלמיד יזכה לקבל במהלך הקורס.

קורסי פסיכומטרי

כיום יש מגוון רחב של קורסי פסיכומטרי, המטרה של כל תלמיד היא לבחור את הקורס שיעזור לו להוציא את הציון המקסימלי. לדוגמה, קידום – מהמכונים הוותיקים הקיימים – שם לומדים בממוצע כ-30 תלמידים בכיתה. לקידום סניפים בכל הארץ וניסיון רב (משנת 1981). על אף הניסיון, יש תלמידים שיעדיפו מכון המציע כיתות קטנות. לדוגמה, המכון של מור קורן (משנת 2006, סניפים בתל-אביב ובנתניה) הוא מכון קטן, אך בעל הישגים מרשימים. גודל הכיתות במכון של מור קורן נע בין 8 ל-10 תלמידים בכיתה וממוצע הציונים של התלמידים הינו בכ-100 נקודות מעל הממוצע של המרכז הארצי.

רמת ההוראה ואיכות הספרים – מומלץ לבקר במכון ולהתרשם הן מהמורים המלמדים והן מערכת הספרים. חשוב מאוד להבין – ערכת הספרים היא מקור התרגול העיקרי של התלמיד בתקופת ההכנה, ולכן רמת השאלות חייבת להיות גבוהה וכמות השאלות מספקת. להשלמת התחקיר, כדאי מאוד לבקש לראות המלצות וגיליון ציונים של תלמידי עבר. בכמה ממוצע המכון גבוה מהממוצע הארצי? איך תלמידים מסכמים את חוויית הלימוד שלהם?

מחיר קורס פסיכומטרי

מחיר ההרשמה לבחינה הוא כמה מאות שקלים, מחיר קורס נע בין 4,950 שקל ל-7,960 שקל. לא מומלץ לבחור בקורס הכי זול רק בגלל המחיר, לרוב זה יבוא על חשבון מדריך מקצועי, כיתה עם פחות תלמידים וחומרי לימוד עדכניים. ללמוד שלושה חודשים ולא להגיע לציון שהצבתם לעצמכם בגלל חיסכון של כמה מאות שקלים, פחות מומלץ! המטרה היא שתעברו קורס פסיכומטרי רק פעם אחת – ולכן לא כדאי להתפשר על פחות מהטוב ביותר.

לסיכום: מדובר בהשקעה של זמן וכסף וכן בהשקעה רגשית. הבחינה אינטנסיבית ביותר וחשיבותה לעתידכם גדולה! לכן אנו ממליצים לעשות בחירה מושכלת לאחר סקר מקיף על קורסי פסיכומטרי הקיימים בשוק. השתמשו בכלים שקיבלתם וקבלו החלטה שמתאימה לצרכים שלכם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה