בחירת רכב חשמלי מצריכה לקחת בחשבון מספר של גורמים שונים, זאת בכדי להבטיח שהרכב הנבחר יענה על מלוא הצרכים וההעדפות שלכם. אז אם גם אתם מחפשים אחר רכב חשמלי ומבקשים לא להתפשר על פחות מהרכב הטוב והמתאים ביותר, להלן מספר שלבים חיוניים אשר ידריכו אתכם בתהליך:

קרדיט תמונה PEXELS

הבנה מעמיקה של הצרכים שלכם

בכדי להבין לעומק את הצרכים שלכם חשוב שתנסו לתכנן בצורה מעמיקה את הנסיעה היומית הממוצעת שלכם. בנוסף, יש לקחת בחשבון גם פרמטרים כמו הרגלי הנהיגה ואורח החיים שלכם. קבעו את טווחי הנסיעה המקסימאליים אותם אתם נוסעים, האם אתם זקוקים לאפשרויות טעינה מהירה? בנוסף, כדאי לקחת בחשבון גם את סוג תנאי הנהיגה בהם אתם נתקלים בדרך כלל.

טווחי הנסיעה של הרכב

בצעו הערכה של טווח הנסיעה המוצע על ידי מכוניות חשמליות שונות. בעת חיפוש אחר רכבים למכירה שהינם חשמליים, המטרה תהיה לבחור רכב עם טווח שמכסה בנוחות את צרכי הנהיגה היומיומיים שלכם, תוך התחשבות בגורמים כמו גודל הסוללה, היעילות ומרחקי הנסיעה האופייניים שלכם.

תשתית טעינה

העריכו את הזמינות של עמדות טעינה לרכבים חשמליים באזור המגורים או העבודה שלכם. כדאי לשקול אם תבצעו את ההטענה בבית, אם תסתמכו על עמדות טעינה ציבוריות או תצטרכו אפשרויות טעינה למרחקים ארוכים.

סוגים ודגמים של  רכבים חשמליים

בשלב זה מומלץ לחקור דגמי מכוניות חשמליות שונות הזמינות בשוק. כדאי להשוות תכונות, גדלים, מרחב פנימי וטכנולוגיה המוצעים על ידי הדגמים השונים אותם אתם שוקלים, זאת בכדי למצוא בסופו של דבר את אותו הדגם המתאים ביותר לדרישות שלכם.
חשוב לציין שבעידן האינטרנט כל המידע הרלוונטי על רכבים זמין עבורכם במרחק של לחיצת כפתור, אז כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לערוך חיפוש יעיל ומקיף ברשת ולקבל את כל המידע שאתם צריכים ושיכול להועיל לכם.

ביצועי הנסיעה של הרכב וחווית נהיגה

השאיפה אמורה להיות לבצע נסיעת מבחן במכוניות חשמליות שונות כדי לחוות את התאוצה, הטיפול וחווית הנהיגה הכוללת שלהן. קבעו את דינמיקת הנהיגה התואמת את ההעדפות והסטנדרטים השונים שלכם.

תקציב ואפשרויות מימון

באחד השלבים המקדימים כדאי ומומלץ להגדיר את התקציב אשר יוקצה לרכישת המכונית החשמלית שלכם. יש לשקול את מחיר העלות ההתחלתית של הרכב החשמלי המבוקש, תמריצי מס שונים (במידה ואלו קיימים) וחיסכון פוטנציאלי בעלויות דלק ותחזוקה בהשוואה לרכבים מסורתיים – אשר יהווה פרמטר אשר גם אותו כדאי ומומלץ להכניס למשוואה בטרם קבלת ההחלטה המשתלמת והנכונה.

בטיחות ומערכות מתקדמות

לפני בחירת כל רכב ורכב חשמלי בפרט, ההמלצה תהיה לסקור את תכונות הבטיחות והטכנולוגיה המוצעות ברכבים השונים אותם אתם שוקלים. כדאי לבדוק תכונות בטיחות מתקדמות, מערכות מידע בידור ויכולות נהיגה אוטונומית הזמינות בכלי רכב אלה – מכיוון שמדובר בתכונות אשר יכולות לשפר את חווית הנסיעה וכמובן, אם יש מערכות בטיחות מתקדמות אז הנסיעה גם תהיה בטיחותית יותר, מה שיהווה פרמטר חשוב ומשמעותי בבחירת הרכב.

ערך מכירה חוזרת ופחת

זה אומנם לא הפרמטר החשוב ביותר בבחירת רכב חשמלי, אבל כדאי ומומלץ לשים דגש גם עליו. יש לבדוק את שווי המכירה החוזרת ואת הפחת הצפוי של דגמי מכוניות חשמליות שונות. זה יכול להשפיע על עלות הבעלות לטווח ארוך.

אחריות ותחזוקה

יש לבדוק את כיסוי האחריות המסופק על ידי היצרן, במיוחד עבור הסוללה. מומלץ לסקור את דרישות התחזוקה והעלויות הנלוות.

השפעה על הסביבה

העריכו את היתרונות הסביבתיים של הרכב בהפחתת פליטת הפחמן ואת הידידותיות של הרכב אותו אתם שוקלים לבחור לסביבה בהשוואה לרכבים קונבנציונליים עם מנוע בעירה פנימית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה