בחירת רכב עבור עסק או עבור בעל מקצוע דורשת שיקול דעת מדוקדק וחשיבה מקיפה בכדי להבטיח שהוא עונה על הצרכים הספציפיים שלך ומתיישר עם הדרישות העסקיות השונות.
כידוע, יש לא מעט סוגים ודגמים של רכבים – לכן, כדאי לקחת לערוך היכרות עם האפשרויות השונות. ככלל, ישנם מספר פרמטרים עליהם חשוב לשים דגש בדרך לבחירת הרכב ולהלן חלק גדול ומרכזי מבניהם:

קרדיט תמונה: pexels

קבעו את צרכי העסק

בשלב הראשון יש להגדיר ולזהות את  שימושי הרכב עבור העסק. קחו בחשבון גורמים כמו סוג העסק שיש לכם, אופי העבודה שלכם, תדירות הנסיעות, מרחקים, מספר הנוסעים שאתם בדרך כלל מסיעים וסוג השטח.
כל הפרמטרים הללו אמורים להשפיע על בחירת הרכב, אשר יוכל לענות בצורה המיטבית על אותם הצרכים.

הגדירו את התקציב המיועד למטרה

קבע את סכום הכסף המקסימאלי אותו אתם יכולים להוציא על רכישת רכב עבור העסק. קחו בחשבון לא רק את מחיר ההתחלתי של הרכב אלא גם הוצאות שוטפות כמו דלק, ביטוח, תחזוקה ופחת. מאוד יכול להיות שאחרי שתיקחו בחשבון את כל אותם הפרמטרים תגיעו למסקנה, כי עדיף להשקיע ברכב היברידי או חשמלי – שעלותו ההתחלתית אומנם יותר גבוהה, אך הוצאות התחזוקה הרבה יותר נמוכות, מה שיכול להפוך את הבחירה כמשתלמת לאורך זמן.

שימו דגש על נושא התדמית

במקרים רבים, הרכב שלכם מהווה סוג של "כרטיס ביקור" ולכן, יש לקחת בחשבון את התמונה אותה אתם רוצים להציג בפני הלקוחות או הקולגות שלכם. רכב יכול לתרום תרומה גדולה לתדמית של העסק ואף לשקף את ערכי המותג. לכן, בהליך בחירת הרכב חשוב להתמקד ברכב שמתאים לתדמית העסק ולערכיו.

אמינות ותחזוקה

אמינות מהווה כפרמטר חשוב ומשמעותי בעת בחירת מכונית עסקית. הסיבה לכך טמונה בעובדה שרכב שנוטה להתקלקל או להזדקק לתיקונים, עלול להשפיע לרעה על פעילות העסק ועל שירות הלקוחות. לכן, בעת בחירת הרכב יש לשים דגש משמעותי על נושאים כמו אמינות ותחזוקה של דגמי המכוניות השונות ביניהן אתם מתלבטים. כדאי להשקיע בקריאת חוות דעת, ביקורות, מבחני דרכים, דוחות צרכנים ועוד...

סקרו את מאפייני הבטיחות

בעת בחירת רכבים עסקיים חשוב לתת עדיפות לבטיחות בכדי להגן על העובדים והלקוחות כאחד. מומלץ להתמקד בחיפוש רכבים עם תכונות בטיחות מתקדמות כגון כריות אוויר, מערכות בלימה נגד נעילה (ABS), בקרת אחיזה, ניטור נקודה מתה, סיוע לשמירה על נתיב ומערכות התרעה מפני התנגשות. דירוגי בטיחות גבוהים מארגונים בעלי שם ומוניטין.

תא מטען

בעת בחירת רכב לעסק חשוב לשים דגש על גודל תא המטען – בעיקר אם אתם זקוקים לשנע ציוד כבד ורב כחלק מהעבודה שלכם. כמובן, שאם יש לכם דרישות אחרות הנוגעות לציוד שלכם, כדאי גם להכניס אותם למכלול השיקולים בהליך בחירת הרכב.
נסיעת מבחן

כדאי לבקר בסוכנויות רכב רלוונטיות על מנת לבצע נסיעות מבחן בדגמים לגביהם אתם מתלבטים. זאת בכדי לחוות את הרכבים ממקור ראשון. העריכו את הנוחות, דינמיקת הנהיגה, הנראות ונוחות הנהיגה ברכב. השוו דגמים שונים על סמך הקריטריונים החשובים בעבורכם בכדי לקבוע איזה מהם מתאים ביותר לצרכים שלכם ושל העסק שלכם.

קחו בחשבון הוצאות לטווח הארוך

ההמלצה היא לא רק לשים דגש על מחיר הרכישה הראשוני אלא גם על העלויות ארוכות הטווח אשר כרוכות בבעלות על הרכב. חקור את שיעורי הפחת הצפויים, דמי הביטוח ועלויות התחזוקה עבור הדגמים הרלוונטיים. במקרים מסוימים אתם יכולים להגיע למסקנה שעדיף לכם כרגע לבחור בשירותי ליסינג על רכישת רכב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה