איך לדאוג לבני הגיל השלישי?



ככל שהזמן חולף, אנו מתחילים להתמודד עם עובדה שלא תמיד קל להכיר בה – ההורים שלנו מתבגרים. ההבנה הזו עשויה להביא איתה לא מעט חששות ובלבול. האנשים שטיפלו בנו כל חייהם, נזקקים כעת לעזרתנו ולא תמיד אנו יודעים כיצד להתמודד עם האתגר הזה על הצד הטוב ביותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

במצב כזה אני חייבים לבדוק מה טוב להורים שלנו ולמעשה אנו נדרשים לספק מענה לצרכי הגיל שטרם יצא לנו לחוות בעצמנו. עם זאת, ככל שנדע עם מה עלינו להתמודד, כך סביר להניח שנוכל לעמוד במשימה הזו בצורה יעילה יותר. אחד הנושאים שיעלו לדיור הוא מעבר לדיור מוגן, אלו כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לב, הנה כמה נושאים נוספים.

הכול עניין של תחזוקה

גם החיים בגיל השלישי יכולים להיות עשירים, מאתגרים ומלאים. כדי שנוכל לעשות זאת, חשוב שנשמור היטב על התפקודים הבסיסיים. לכן, חשוב להקפיד על פעילות גופנית קבועה, בהתאם ליכולות ויציאה לשמש מדי יום. גם הליכה קצרה בפארק יכולה לעשות פלאים. כיום יותר מאי פעם, קיימים מגוון קורסים המתאימים לגיל השלישי בהם ניתן לתרגל יוגה, פילטיס ועוד מגוון טכניקות נוספות שיוכלו לשמור על תפקודי הגוף והנפש.

גם התפקוד הקוגניטיבי דורש תרגול מתמיד. מחקרים מוכיחים כי ככל שנקפיד על תרגול המיומנויות הקוגניטיביות שלנו, כך נוכל לשמר את הזיכרון וצלילות המחשבה שלנו לאורך זמן. חשוב שנעודד את בני הגיל השלישי להשתתף בפעילויות המקדמות תרגול כזה כמו פתרון תשבצים, משחקי חשיבה או השתתפות בהרצאות..

לשמור על קשר

אחד מהאתגרים המורכבים ביותר של הגיל השלישי הוא תחושת הבדידות. הילדים עוזבים את הבית ולעתים ככל שאנו מתבגרים, אנו עלולים להרגיש לא רלוונטיים. לכן, חשוב שנקפיד ליצור קשר לעתים קרובות, נגיע לביקורים וניתן לקרובים שלנו את התחושה שהם משמעותיים וכי אנו חושבים עליהם.

קידום פעילויות חברתיות

ואם כבר התחלנו לדבר על תחושת הבדידות, חשוב שנזכור שככל שהגיל עולה, המעגלים החברתיים נוטים להצטמצם. בין אם חברים קרובים נפטרים או עוברים למסגרות שונות, ישנם נסיבות רבות שגורמות לקשרים ארוכי שנים להתרופף. כדי לסייע לאדם המבוגר לבנות קשרים משמעותיים חדשים, חשוב שנסייע לו למצוא פעילויות בהן יוכל למצוא את עצמו ולהכיר אנשים בעלי תחומי עניין דומים.

קיימות מסגרות רבות בהן ניתן להשתתף במגוון פעילויות ובילויים המותאמים לבני הגיל השלישי. זו הזדמנות חשובה להרחיב את המעגלים ולהעשיר את החיים. מועדוניות ותוכניות בילויים לגיל השלישי מציעות מגוון פעילויות ומפגשי חברה מסוג זה.

הנגשת חידושים וטכנולוגיה

העולם מתקדם היום בקצב אדיר. ככל שנסייע ליקרים לנו להתוודע לטכנולוגיות והטרנדים שקיימים היום, נוכל לסייע להם להתמודד בקלות רבה יותר עם השינויים. תקופת הקורונה הוכיחה את החשיבות של קשר של המשפחה עם בני גיל השלישי דרך אמצעים דיגיטליים. בנוסף, זוהי הזדמנות חשובה עבורם לעשות שימוש במגוון שירותי פנאי, לצרוך תכנים שמעניינים אותם ולשמור על קשר באפיקים נוחים יותר. במובנים רבים, הדבר מאפשר להם לשמר קשר עם העולם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה