איך להאריך את חיי המצבר?



מצבר לרכב בממוצע מחזיק שלוש שנים בישראל. חשוב לדעת שיש דרכים שיעזרו לכם להאריך את גיל המצבר ולבצע בו שימוש של שנה נוספת לפחות, כל זה עם תחזוקה נכונה. אז כיצד נשמור על אורך חיים של מצבר? כל זאת במאמר הבא

freepik

רכישה של מצבר חדש תלויה במספר פרמטרים – לדוגמא: תדירות הנסיעות שאנחנו עושים בכביש, סוג הרכב והמנוע שמורכב בו, השנתון של הרכב ועוד. מין הסתם, תוחלת חיים של רכב שהוא מונית שמבצע נסיעות רבות, יהיה קצר יותר ממצבר ברכב פרטי. חשוב לציין, לא כל בעיה בה הרכב לא מניע קשורה באמת להחלפה של מצבר, בדקו עם מתקין מקצועי \ חשמלאי רכב, האם באמת הבעיה היא במצבר ולא בחלק אחר ברכב.

מה הפעולות שישמרו על המצבר ויאריכו את תוחלת החיים שלו?

  • אם אתם לא נוסעים הרבה עם הרכב, חשוב לזכור להניע אותו מדי פעם (אחת לשבוע) למשך 20 - דקות וללא מזגן או צרכן כלשהו דלוק (אין צורך לנסוע איתו אלא רק להשאירו דולק ועומד במקום). בנוסף, אל תחברו אביזרים למצבר (כמו מצלמת דרך, מטען למצבר) בכדי שלא ירוקן את המצבר.
  • בדקו אחת לכמה חודשים, האם על המצבר עצמו יש קורוזיה (חדירת נוזל) שתופיע בצורה של אבקה לבנה על הקטבים של המצבר, בפלוס ובמינוס, במידה ויש שטפו עם מים חמים את הקטבים ונקו את הקורוזיה. אין לדעת עם הידיים באבקה ובמצבר, במידה ונגעתם שטפו מהר את הידיים.
  • במידה ואתם לא נוהגים הרבה בכבישים ואתם מתניעים את הרכב אחת לכמה ימים, בדקו אם יש ברשותכם מטען מצברים, עליכם לחבר את המטען למצבר פעם בחצי שנה לתחזוקה של המצבר. במידה ואין לכם מטען מצברים, אנו ממליצים לכם לרכוש אחד כזה ולהיות בטוחים שלא תתקעו.

איזה מצבר כדאי לנו לקנות?

בכדי לקנות מצבר שיהיה אמין ויחזיק לכם שנים ארוכות, רכשו מצבר מחברה שעושה התאמות לפי האקלים במדינה בה היא מוכרת את המצברים ותספק לכם אחריות לפחות ל12 חודשים, 18 חודשים או 24 חודשים. בנוסף, עליכם לבדוק שלא מורכב לכם ברכב מערכת כלשהי שדורשת התאמה מיוחדת של סוג המצבר, לדוגמא מצברי start stop שעוצרים את הרכב בזמן הגעה לרמזור או פקק ובכך חוסכים דלק ומפחיתים זיהום אוויר. במידה והרכב שלכם עם מערכת כזו, אין להרכיב מצבר שלא מותאם כיוון שתעשו נזק לרכב שלכם.

איפה אפשר למצוא מצבר במחיר זול?

אצל חברת שיא מצבר לרכב, יספקו לכם את המצבר במחיר ההוגן ביותר ויגיעו אליכם בזמן המהיר ביותר. הכל בכדי שתוכלו לחזור במהרה לשגרה שלכם ולא תצטרכו לסבול מעיכובים מיותרים. המתקין יגיע עד אליכם, לכל מקום שתבקשו, בשעה שנוחה לכם ויספק לכם מצבר איכותי ועמיד לשלוש שנים לפחות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה