איך להימנע מפטריות ברגליים?



הרגליים נושאות אותנו לכל מקום שנרצה – לעבודה, למגרש הכדורגל או לסידורים השונים. אבל מה קורה כאשר מתבייתות עליהן פטריות מעצבנות שמסרבות לעזוב? זה בדיוק מה שקורה במצב של פטריות ברגליים. זיהום פטרייתי המופע בין אצבעות הרגליים יכול להיות מגרד מאוד. הוא חודר לחיינו ומשבש לנו את התכניות. כך שאם רצינו ללכת לבריכה עם חברים בסוף השבוע, ייתכן שנצטרך לוותר על התענוג. אחרי הכול, לא נרצה להדביק אחרים

shutterstock

קבלו את השיטות שיעזרו לכם להימנע מפטרת ברגליים

פטריות ברגליים אינן גזירת גורל. ניתן בהחלט לצמצם את הופעתן על ידי הקפדה על כמה כללים משמעותיים.

אל תנעלו נעליים סגורות כל הזמן

בייחוד בתקופת הקיץ החמה, תנו לרגל שלכם לנשום. אז אולי אתם אוהבים את נעלי הספורט שלכם, או שבמהלך העבודה אתם נדרשים לנעול נעליים סגורות. אך לפחות כשאתם נמצאים בבית, ותרו על הנעליים הסגורות והגרביים לטובת הנוחות שלהם. ואם אתם רגילים לישון אם גרביים, נסו להימנע מכך לפחות בתקופת הקיץ החמה.

לא רוצים פטריות ברגליים? אל תלכו יחפים

גם אם גדלתם בקיבוץ והייתם רגילים בילדותכם לרוץ במרחבים הפתוחים ללא נעליים, אל תעשו זאת עכשיו. כאשר אתם נכנסים למקומות ציבוריים כמו ספא, בריכה, חדר כושר או בתי מלון, הקפידו לנעול נעליים או לפחות כפכפים. כך תמנעו מפטריות וזיהומים אחרים לחדור אל כף הרגל שלכם.

 מחטאים את הנעליים

דרך טובה נוספת למנוע פטרת היא לחטא את הנעליים על בסיס קבוע. שימו לב שהנעליים שלכן הן בסיס מושלם לפטרת, בייחוד אם הן סגורות. הן חשוכות ולחות מהזיעה של הרגל, ולכן לחיידקי הפטרת אין שום בעיה להתביית שם ולהציק לרגל שלכם. לפיכך, הרגילו את עצמכם לחטא את הנעליים באמצעות מעט אלכוהול או סודה על בסיס קבוע. על הדרך תיפטרו גם מהריח הבלי נעים שלהן.

ייבשו את הרגליים

התרחצתם, הייתם בים? כאשר אתם מייבשים את גופכם באמצעות מגבת, אל תשכחו לנקות היטב את הרגליים, ובייחוד את האזור שבין האצבעות. שימו לב שהרטיבות שבין האצבעות עלולה להביא לכם את הפטרת.

גוזזים נכונה את הציפורניים

על מנת להימנע מתופעה של ציפורן חודרנית או של חדירת זיהומים אל הציפורן או אל כף הרגל, חשוב לגזוז את הציפורניים בקו ישר.

ומה עושים אם בכל זאת תפסנו פטריות ברגליים?

אם אתרע מזלכם ותפסתם בכל זאת פטריות ברגליים, זו לא סיבה לסבול או להתייאש. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לפדיקוריסט רפואי על מנת לקבל טיפול בפטריות ברגליים. כמובן, מומלץ לוודא תחילה שמדובר בפדיקוריסט מוסמך שיש לו רישיון לעסוק בטיפול בנגעי עור. הפדיקוריסט המקצועי יבחן את מצבה של הרגל ויבצע את המהלך הנכון. הוא יסיר את שכבת העור הפגומה והמציקה לכם באמצעות מכשירים רפואיים מיוחדים, ולאחר מכן יחטא את העור. פדיקוריסט מיומן ומנוסה יודע עד כמה חשוב לשמור על היגיינה, ולכן הוא משתמש בכפפות ובתחבושות חד פעמיות. בסיום הטיפול, הוא ינחה אתכם לקראת המשך טיפול נכון ברגל, על מנת להיפטרת מהפטרת אחת ולתמיד.

אז מי הפדיקוריסט שלכם?

סובלים מפטריות ברגליים ולא יודעים למי לפנות? הכירו את אלי לב, פדיקוריסט רפואי מוסמך אשר למד את רזי המקצוע כבר בגיל 15 ברומניה. הוא עלה לארץ בגיל 17 והפך לפדיקוריסט הצעיר ביותר שידע המזרח התיכון. מיותר לציין כי לאלי לב ניסיון עשיר בתחום הפדיקור הרפואי, וכל מי שמגיע אליו ואל הצוות שלו מקבל יחס אישי וחם. ועם יחס שכזה, פשוט מיותר לסחוב את הפטרת במשך זמן רב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה