איך להעלות את הביטחון העצמי



איך משפרים את הביטחון העצמי? זוהי שאלת מיליון הדולר, לא? בין אם מקורו של הביטחון העצמי הנמוך בהערכה עצמית נמוכה, ובין אם פשוט מדובר במשימה שטרם ביצענו, הדבר יכול להשפיע על אופן ההתמודדות עם מצבים בעבודה, בקשרים חברתיים, בזוגיות ועוד. אז הנה כמה דברים שאפשר לעשות בנושא.

קרדיט לתמונות FREEPIK

טיפולים ואימונים לשיפור הביטחון העצמי

 

קודם כל, חשוב לציין שמטפלים ושיטות רבות מציעים מפגשים לסיוע בהעלאת הביטחון העצמי. לדוגמא, אימון אישי מעניק כלים משמעותיים לשיפור הביטחון העצמי, למשל באמצעות חיבור אל החלומות והתשוקות של המתאמן, חיבור אל הערכים האמיתיים שלו, התגברות על חסמים מודעים ולא מודעים, יצירת תוכנית סדורה להשגת מטרות וכדומה. באותו האופן, ניתן לשפר את הביטחון העצמי באמצעות טיפולים פסיכולוגיים או אלטרנטיביים שונים, החל בטיפול באומנויות, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, ועד לדיקור סיני והומיאופתיה שהרי הנפש והגוף מהווים מכלול אחד.

 

המלצות לשיפור הביטחון העצמי

 

יש כמה המלצות בסיסיות שיכולות לעזור לכם לשפר את הביטחון העצמי. ראשית, ככל שתמשיכו להציב לעצמכם יעדים, ללמוד ולחתור קדימה, כך ייבנה בהדרגה הביטחון, גם אם באופן טבעי לא כל המטרות יושגו. בנוסף, אם אתם מרגישים שניצב בפניכם אתגר שגדול על מידותיכם, הכי טוב שתחלקו אותו לפרטים, לשלבים ולמשימות יותר קטנות, כך שכל צעד לא יהווה בפני עצמו משימה מרתיעה במיוחד.

מעבר לכך, הביטחון יכול להשתפר מאוד כאשר אתם מזכירים לעצמכם את הערכים שבשמם אתם פועלים, מבצעים משימה מסוימת. כלומר, לא רק לתלות את הביטחון ביכולות אלא להתחבר עמוק יותר אל מה שחשוב לכם. כמובן, ישנה חשיבות רבה גם ליחס שלכם כלפי עצמכם, ליחסים הפנימיים, שככל שהם מאופיינים ביותר רגישות, אהדה, עידוד וחמלה, כך הביטחון וההערכה העצמית יכולים להשתפר, או פחות להעיק.

עוד דברים שכדאי לעשות הם להכין רשימה של הדברים שאתם טובים בהם, ולהיות מוכנים להודות שאתם באמת טובים במשהו. כמו כן, יהיה טוב יותר להכיר במה שיש (עם הצבה של יעדים ריאליים), מאשר לחיות בתוך תוכניות גרנדיוזיות לעתיד שאולי כיף להתנחם בהן, אך באותו הזמן מגדילות את הפער בין הרצוי למצוי ואת תחושת התסכול והאכזבה. מלבד זאת, כפי שאמרנו יש קשר ישיר בין הגוף והנפש, ולכן ממש כדאי להקפיד על פעילות גופנית שנותנת דרך הגוף יותר תחושה של יציבות ומסוגלות, וגם משחררת חומרים שמשפרים את מצב הרוח.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה