איך להפיק מקסימום תועלת מכל מחשבון לקיחת משכנתא?



כשסכום המשכנתא הממוצע כבר נע סביב המיליון שקל, ברור לחלוטין שלקיחת ההלוואה ארוכת הטווח לצורך רכישת נדל"ן חייבת להיעשות באופן מושכל במיוחד. כשלוקחים בחשבון את ההשפעה העצומה של ההחזר החודשי על ההכנסה הפנויה במשך 10 שנים, עשרים ולפעמים אפילו 30 שנה, מתעצמת חשיבות התכנון המדויק והמוקפד. מחשבון לקיחת משכנתא הוא כלי עזר שימושי מאוד, ובעמוד זה תמצאו מידע שיעזור לכם להפיק מכלי זה תועלת מרבית

יחצ

איזה מידע נדרש לצורך שימוש במחשבון?

מחשבון לקיחת משכנתא הוא אמנם אחד הכלים המשוכללים ביותר הקיימים כיום, אבל כמו כל מכונה התפוקה תהיה אופטימלית רק אם ההפעלה תהיה נכונה. במקרה של המחשבון, הבסיס הוא הזנת המידע הרלוונטי וכמובן העדכני. באופן עקרוני הנתונים הדרושים הם תקופת ההחזר הרצויה, שיעור הריבית בכל אחד מהמסלולים שמרכיבים את התמהיל, את התחזית לגבי שיעור האינפלציה וגם סכום ההחזר החודשי האופטימלי עבורכם הוא נתון רלוונטי.

מה מחשבון לקיחת משכנתא יודע לבדוק?

בניית תמהיל משכנתא מבוססת על המטרה, או ליתר דיוק שקלול של מספר מטרות. מטרה אפשרית אחת היא תקופת החזר קצרה ככל האפשר (בעיקר כדי להיפטר מהמשכנתא ולחזור להכנסה פנויה מקסימלית). מטרה אפשרית אחרת היא החזר חודשי מינימלי, לפחות בתקופה הראשונה (עבור בעלי הכנסות נמוכות יחסית בהווה זהו כמעט הכרח המציאות). מטרה שלישית אפשרית היא הוזלת המשכנתא, כלומר בניית תמהיל שיצמצם את העלות הכוללת של ההלוואה כשמסכמים את ההחזרים החודשיים לאורך כל תקופת ההחזר.

מחשבון לקיחת משכנתא יודע לבדוק עד כמה כל משכנתא עומדת בכל אחת מהמטרות הנ"ל. כך לדוגמה ניתן לבקש מהמחשבון לחשב מה יהיה ההחזר החודשי במשכנתא ל-10 שנים, 15 שנים או 25 שנים ולהשוות בין האפשרויות. דוגמה נוספת לחישוב אפשרי היא מהו גובה המשכנתא המרבי ל-10 שנים כשלוקחים בחשבון שנכון להיום גובה ההחזר מוגבל לרף מסוים.

איך משתמשים במחשבון משכנתא?

כפי שיש מספר מטרות אפשריות למשכנתא, וכפי שיש חישובים רבים שמחשבון משוכלל יודע לבצע, כך יש גם מספר שיטות שונות לשימוש במחשבון. השיטה הראשונה היא הזנת ההחזר החודשי המקסימלי שאתם יכולים לעמוד בו, הריביות המוצעות ע"י הבנקים בכל המסלולים וגם את תקופת ההחזר הנדרשת. במקרה כזה מחשבון לקיחת משכנתא יספק כתשובה את הסכום המרבי שתוכלו לבקש מהבנק מבלי להסתכן יתר על המידה – וכך גם לקבוע מסגרת תקציב מתאימה לרכישת הדירה. דרך שנייה היא הזנת סכום ההלוואה וגובה ההחזר המבוקשים. בנוסף מכניסים למחשבון את שיעור האינפלציה והריביות – והתוצאה תהיה תקופת ההחזר שנדרשת בתנאים אלה. דרך שלישית היא הזנת הסכום שתבקשו כמשכנתא, שיעור הריבית, תקופת ההחזר ושיעור האינפלציה (אם התמהיל כולל גם מסלול צמוד למדד). בדרך זו תשובת המחשבון היא גובה ההחזר החודשי, כך שתוכלו לתכנן תקציב שלוקח בחשבון גם את ההחזר הריאלי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה